kimin cennete gidip gitmeyeceğine karar veren, başkalarını günahkar ilan eden, başkalarının değer verdiği ölüler hakkında umarsızca atıp tutan ama sıra kendisine gelince ikiyüzlülüğünü gösteren dincidir.
Edit: evet dediğiniz gibi, defne joy foster hakkında ahlak bekçiliği yapanlar bugün vurmayın ölümüze modundalar.
en güzel ölünün arkasından konuşulur ve hatta en okkalı küfürler ölünün arkasından söylenir. ne demiş neyzen üstad; hepsinin ta mezarını s.keyim. büyük adam vesselam...
bunun dincilikle değil saygıyla alakası vardır. artık hayatta olmayan ve cevap verebilme şansı olmayan bir kişinin arkasından konuşmak nasıl bir ahlak anlayışıdır bilemiyorum. vefat eden kişiyi hayattayken hiç sevmiyor olabilirsiniz fakat o öldükten sonra da hala hakkında küfre varacak kadar ileri gidip arkasından konuşmak hangi mertliğe sığar ? erkek arkadaşını trafik kazasında kaybetmiş ve daha sonra milletin onun arkasından nasıl yalan yanlış şeyler söylediğine şahit olan birisi olarak konuşuyorum, bir edebiyat yapan dinci olarak değil. hiçbir şeye saygınız olmasa bile en azından ölüye saygınız olabilir değil mi ? sonuç olarak siz sevmeseniz dahi kişinin onu seven bir çevresi mutlaka vardır. cevap verme hakkı artık bulunmayan birinin arkasından konuşmak en büyük korkakların yapacağı cinsten bir harekettir.
her nasılsa atama saygı duyması gerektiğini atlayan dincidir.
işine geldiğinde her yol cehenneme açılır.
cennete çıkan kestirme yolların krokiside yan cebindedir.
beton kemal diyen saygısız dillerinize sorun ölünün arkasından nasıl konuşuyormuş.
vatan haini olmayan birisinin arkasından konuşulmasını istemeyen dincidir.
öcalan'ın arkasından konuşun. ne olduğu bellidir. dursun karataş'ın arkasından konuşun. ne olduğu bellidir. şeyh sait'in, seyit rıza'nın ne olduğu bellidir.
ama necmettin erbakan- ben fikirlerini ne kadar desteklemesem de- bir vatan haini değildir. günahlarıyla ve sevaplarıyla bir siyasetçidir. ancak bugünün sözde islamcıları gibi ne kendisini ne de ülkesini peşkeş çekmiştir batılılara.
ekleme:
erbakan hakkında ölünün arkasından konuşulmaz diyip de ulu önder m.k. atatürk hakkında atıp tutanlar bambaşka bir dünyadır zaten. o onların ayıbıdır, terbiyesizliğidir.
en başta yaptığım tanım samimiyetine inandığım kişiler düşünülerek yapılmıştır. samimiyetsiz, kötü niyetli bol miktarda sözde islamcı vardır. onları ciddiye almaya gerek yok.
dinci değildir ama edebiyat yaptığı gerçeği doğrudur. benim bunu yapan kişilere gidip de bak ölünün arkasından konuşulmaz, saygısız mısın sen tarzı cümlelerle hiç işim olmaz. kısaca edebiyat yapmam. o kişilere cevabını çok rahat verdiğimi düşünüyorum vereceğim de daima. boş boş bak ölünün arkasından konuşulmaz hiç mi saygın yok gibi cümleler sarf etmeye gerek yoktur. insanlara bunu anlatmak oldukça saçmadır. insan diyoruz yani. o yüzden öyle sen onun arkasından konuştun, sen böylesin sen şöylesin diyeceğinize o kişinin hakkını koruyun, merak etmeyin arkasından en iyi şeyi yapmış olursunuz onu sahiplenerek. gerisi fasa fiso ahkam kesmeleri işte..
- ecevit öldüğünde sevinçten kurban kesmek isteyenler vardı.
- ecevit öldüğünde saman gazetesi "ecevit hakka yürüdü" diye manşet atınca küfredenler vardı.
- ecevit ölünce "allah rahmet eylesin" diyeceğine " allah onu cehenneminde ağırlasın" diyenleri , sevenlerini de onun yanına alsın dediklerini
bilirim.
milyonlarca insanın kaderini etkilerseniz, milyonlarca kişi sizin arkanızdan iyi ya da kötü bir şey söyleyecektir.
ölünün arkasından konuşulur.hayırla yadedilir.iyilikleri anlatılır,kötülükleri gizlenir.zaten gittiği yer zerre miktarı iyilik ve kötülüğün karşılığını bulacağı.mutlak adaletin tecelli edeceği,kişinin kendi hakkındaki hükme rıza göstereceği yerdir.
bu yobaz tipler genelde ölülerin hakkında kendisi sürekli atıp tutar. örnek vermek gerekirse; Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk
sayılabilir. Ama kendi işlerine gelmediği zaman günahtır, amel defteri kapandı gibi laflar zırvalarlar.
demek ki konuşulabilirmiş.
Bende bir örnek vereyim bugün arkasından çokça sövdüğüm ve küfür ettiğim biri geberdi. Meşhur AKiT HASAN KARAKAYA.
ölülerin arkasından konuşulmaz sözü emevi uydurmasıdır. dedelerinin yaptığı zulümlerin anılmasını önlemek ve zulmü devam ettirmek için bu sözü uydurmuş ve hadis diyerek peygambere iftira etmişlerdir.