Hem dünya hem de âhiret itibariyle şehid sayılan kimselere, şehîd-i kâmil denir. Bunlar muharebede öldürülenler, yahut âsiler, eşkıyalar, anarşistler veya evinde hırsızlar tarafından gadren ve zulmen öldürülen kimselerdir. Bir Müslümanın şehîd-i kâmil sayılabilmesi için altı şart lâzımdır:
1. Müslüman olmak.
2. Akıllı olmak.
3. Bâliğ olmak.
4. Cünüp olmamak, hayız ve nifas hâlinde bulunmamak.
5. Vurulmanın akabinde hemen ölmüş olmak. Vurulduktan sonra, ölmeden önce, yeyip içer, tedavi görürse, vurulduğu yerden başka tarafa taşınırsa veya üzerinden bir namaz vakti geçecek kadar yaşarsa, kâmil şehidlik kısmından çıkar. Uhrevî şehîd olur.
6. Öldürülmüş olmasından dolayı, öldüren kimseye kısas icab etmek. Yani, kasden öldürülmüş olmak. Hatâen öldürülme durumlarında, katile kısas vâcib olmadığı için, maktûl şehîd-i kâmil kısmına girmez.
Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer (ra) ile Hz. Ali (ra) de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman (ra) ise, yıkanmadan gömüldü.
Şehîd-i Uhrevî Kime Denir?
Dünya itibariyle şehid sayılmayan, yani, yıkanıp kefenlenmiş olarak gömülen, fakat âhirette şehid muamelesi gören kimselere şehîd-i uhrevî denir. Şehîd-i kâmil olmanın şartlarından birini kaybeden kimseler, bu kısma girerler.
Bundan başka şu kimseler de âhiret şehîdi sayılır:
* Suda boğulanlar.
* Ateşte yananlar. (ibnu Mace, Cihad, 17))
* Enkaz altında kalanlar.
* Veba gibi bulaşıcı bir hastalıktan ölenler.
* Sıtma gibi ateşli hastalıktan ölenler.
* ilim yolunda ölenler.
* Ciğer hastalıklarından ölenler.
* Doğum sırasında veya lohusa iken ölen kadınlar.
* Baş ağrısından ölenler.
* Karın ağrısından ölenler.
* Ailesinin nafakasını helâlinden kazanmak için çalışırken iş kazasından ölenler.
yanlış önermedir. türkler yurdu için ölen her askerine 500 yıldır şehit diyor ve şehittir boşa tartışmak manasız. ayrıca adamlar vatan için çarpışırken ölmüş hala şehit mi değil mi tartışması yapılıyor ne kadar ilginç ya. bu mu şimdi en önemli konu?
pezavatlığın aleminin olmadığı konudur. bir tarafta müslüman türk askeri, öte tarafta kürtleri, ermenileri, rumları taşeron olarak kullanan emperyalist batı. cephe budur.
kağıt, evrak üzerinde işlemi nasıl yapılırsa yapılsın, ne yazılırsa yazılsın, bu memleketin evladı, atalarına karşı kadirşinastır ve her zaman vatansever ve dini bütündür. para basıp askerden sıvışan kadar, gönüllü olup doğuya giden koç yiğitler var. karısını kızını, çoluk çocuğunu geride bırakıp gidiyor. vatan için. e o zaman sıradaki hadis müminlere gelsin:
(bkz: vatan sevgisi imandandır).
Kazada ölen, ameliyatta ölen vs. durumlarda şehit olunuyor da vatanı, milleti, namusu, bayrağı, dini için bizler rahat yatalım diye ölenler mi şehit olmuyor?
daha önce dershaneki bir hocamız (cemaatten) da demişti şehit allah yolunda ölenler olur diye. ama kalkıp da diyemedim ki " he amk he. cemaatten biri ölse şehit olur, başkada kimse olamaz." diye.
arap götü yalayan şerefsizlerin zırvalarıdır. he amk allah için ölen şehit oluyor amk. senin vatanını,ananı,bacını,karını-çocuklarını koruyunca bok yoluna gidiyor değil mi? basıcam küfrü yine kötü olacağım. abi yapmayın lan islam iyice gözünüzü kör etmiş sizlerin. şimdiden gencecik yaşta vefaat eden kardeşlerimize mi saldırır oldunuz? seçim yapmam gerekirse ben yine arap götü yalamaktansa benim ve vatanım için canını seve seve feda eden aziz türk askerinden yanayım. arap piçlerinin kriterlerine uymasa da benim gözümde 'adamlık' kriterlerine rahatlıkla uymaktadır. evet.
vatanın elden gittiği mittiği yok arkadaş siz hangi ülkede yaşıyorsunuz? 250 km çapındaki kırsal alana koyduğun karakol resmen askerler ölsün, sansasyon devam etsindir. 250 km çapındaki kırsal alana karakol koymasan ne olur ? hiç ... kocaman bir hiç ...