(bkz: #9037474) ile işkembeden sallama engin tarih bilgisini afkurmuştur. tebrikler, okumadan salladınız, böyle de cehaletinizi ve kötü niyetli yaklaşımınızı pekiştirdiniz.
(#11685016) Maalesef gerizekalı bir yazardır. Hayır hakaret yok. Küfür de yok. Gerçekten zeka seviyen düşük. Bence ne yap biliyor musun? Sen yazdığın tüm entry leri ilkokul 2. sınıftaki yeğenine okut sonra onun onayladıklarını yayınlasın.
hazret-i muhammedin ehl-i beyt-i; hz. imam ali, hz, fatıma, hz. i;mam hasan ve hz. imam hüseyindir. bu beş kimseler, al-i aba, penç-i ali ve beşler gibi isimlerle de anılırlar.
1.bir kudsi hadiste: levlâke levlâk lemâ halakte eflâk buyurmuştur. mealen: ya muhammed! seni varlığım için yarattım ve benim dileğim sensin. ben on sekiz bin âlemi, senin için yarattım. eğer seni ve ehlibeytini yaratmayacak olsaydım, evet sen olmasaydın, yerleri ve gökleri ve her ikisi arasında bulunan tüm varlıkları yaratmazdım diyor.
2.yine cenab-ı allah kuranda, hz. peygambere: kul lâ eselüküm aleyhi ecren illel meveddete fil kurba buyurmuştur.
mealen: de ki: ben tebliğime karşılık sizden, akrabamı sevmeniz dışında hiçbir şey istemiyorum.
ayette, meveddet sözcüğü geçmektedir, bu söz, sevgidir, bağlılıktır.
kurba sözcüğü ise akraba dır. bu da mutlak bağlılık ve sevgidir. bunun için tüm âlem, allah resulünün ehlibeytini, yani yakın akrabalarını sevmek mecburiyetindedir. çünkü bu sevgi, islam âlemine farz kılınmıştır.
bunun için de sevğili peygamberimiz. bir hadisine: benim ehlibeytim nuhun gemisine benzer, kim ki bu gemiye bindi; kurtuluşa erdi, binemeyenler ise delâlette kaldılar buyurmuştur.
3.yine kuranda: innemâ yüridüllahü liyüzhibe ankümür ricse ehlel beyti ve yutahhireküm tathira.
mealen: ehlibeyt! allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor.
4.şu ayette de: innallahe ve melâiketehü yusallune alen nebiy, yâ eyyühellezine âmenu sallu aleyhi ve sellimu teslimâ.
mealen: şu bir gerçek ki, allah ve melekleri, peygambere salât ederler. ey müminler! siz de ona salât getirin ve tam teslimiyetle selâm verin denilmektedidr. bu ayetin inişinden sonra orada hazır bulunanlar, hz. peygambere: ya resulüllah! sana nasıl salavât getirelim? diye sordular. o, vakit allahın resulü: allahümme salli alâ muhammed ve âl-i muhammed deyin dedi. burada geçen âl-i sözü, hz. imam ali, hz. fatıma, hz. imam hasan ve hz. imam hüseyini de kapsamaktadır. böylece, hz. muhammed ve onun ehlibeytine salavât getirmek tüm müminlere farz olmuştur.
5.kuranda: kuşkusuz biz sana keveri verdik. şimdi sen rabbine kulluk et ve kurban kes. asıl soyu kesik olan, şüphesiz sana hınç besleyendir.
burada birinci ayet, müjde ayetidir. biz sana kevseri verdik, senin soyun kevserden gelecektir deniyor. kevserin pek çok anlamı vardır, ancak burada neslin çoğalması anlamındadır. nesil kimden gelecektir? tabi ki, hz. fatıma ile hz. aliden devam edecektir ve öyle de olmuştur. kerbelâda tüm erkekler, şehadet şerbetini içtikleri halde, imam zeynel abidin sağ kalmış ve hz. muhammedin nesili ondan yürümüştür. hz. peygamberin ehlibeyti hakkında değişik yorumlar vardır ve bu yorumların kaynaklarından bazıları şunlardıdr.
diğer kaynaklara göre ehlibeyt
1.ebû saidî hudri, mücahid, katâde ve diğer sahabelerin açıklamalarına göre ehlibeyt: hz. imam ali, hz. fatıma, hz. imam hasan ve hz. imam hüseyindir.
2.imam timrizinin de ümmi selemeden tahric ettiğine göre, ümmi seleme: bu ayet benim odamda nazil oldu. hz. peygamber, bu ayeti okuduğu zaman, ben de kapının yanında bulunuyordum. ya resülullah! ben ehlibeytten değil miyim? diye sordu. o vakit resülullah buyurdular ki: şüphesiz sen de hayra müteveccihsin, peygamber zevcelerindensin dedi ve o sırada odada bulunan hz. ali, hz. fatıma, hz. hasan ve hz. hüseyini abasının altına aldı ve: ya rabb! bunlar benim ehlibeytimdir. o halde onlardan kiri gider, onları tertemiz yap diyerek ahzab süresi, 33 ayeti okudu.
3.(said bin cübeyr, ibn. abbastan rivayet olarak bildiriyor. ikrime, mukattilin sözleri de bu yöndedir. bunlara göre ehlibeyt resülullah aleyhe ve selem efendimizin zevceleridir. çünkü, beyt-i sâdet de bulunanlar, onlardır.
4.ehlibeyt, hz. peygamberin hane halkıdır ve tüm eşleri, evlatları, torunları ve hz. ali de buna dahildir diyenle
--spoiler--
klasik şakirt yazarlardan biridir.chp ve mhp nin alevilerle doldurulduğunu söylüyor.bir sunni olarak alevilere
hakaret etmesini ve partileri alevi-sunni diye fişlemesini bir tarafa bırakıyorum mhp de alevi kimmiş diye merak etmekteyim.böyle şahısların akp cilik oynamasıda kimseyi şaşırtmasın.
alevilere lafı olmayan yazardır. sadece bir grup alevinin sünni oylarına alan akp ye karşı birlik yapması ve bazı siyasi partileri ele geçirmesini belirtmişimdir.
mhp yi hangi aleviler ele geçirmiş bir açıklama yapmasını beklediğim yazarlardır.yok ciddi ciddi merak etmekteyim.
bahçeli ümit özdağ yusuf halaçoğlu falan alevimi mi diye düşünüyorum.
partiye adam alırken alevi-sunni türk-kürt ayrımı yapmayan ama buna rağmen kafatasçılıkla faşistlikle suçlanan bir partiyi eleştirebilecek bir yön bulamayınca burdan vuruyumcu yazardır.
alevileri nerde kötüledim hatırlayamadım ama ben bir müslümanım aynı zamanda sünniyim. eğer aleviler bir yerde teşkilatlanmaya başlarsa ve ordaki sünnileri uzaklaştırılarsa bende bunu kınarım.
bir sunni olarak diyorum ki sunniler alevileri bir yerlerden uzaklaştırınca göze batmıyorda aleviler uzaklaştırınca
neden batıyor?tabii bir açıdan doğru ateist alevi kesimden de siyasal islamcı-cemaatçi kesimdende pek iyi adam çıkmaz.
burası sünni müslüman bir ülke. herkes akp ye kızıyor ya neden ülkedeki sermayayi el değiştirtti diye işte sermaye çoğu alevi veya sünni türk olmayan kişilerdi ama şimdi noldu kayseri, konya, antep gibi şehirler gelişti yani para sünni müslümanlara geçti birileri de bundan rahatsız. alışmışlar ülkenin kaymağını yemeyi birazda ülkenin çoğunluğu olan sünniler yesin. işte benim derdim bu.
birisi kendisine türk-islam ülküsü ve türk-islam sentezi arasındaki farkı anlatsın dediğim yazardır.kendisine
eski ak ülkücülerle mutluluklar dilerim. tarihte ilk ihanete uğrayan hareket milliyetçi hareket değildir.