Kendine bakmadığı için güzelliği ortaya çıkmamış kızdır. Kendine bakarsa ve güzelse gün geçtikçe güzelliği ortaya çıkmaya başlar. Ve etrafındaki erkekler, çevremizde neler varmış da haberimiz yokmuş diye düşünmeye başlar.
türkan şoray'ın tatlı meleğim filminde mendebur katipten, fıstık sekretere dönüşmesi halidir. ediz hun'un kendisini ablaya beğendirmek için hippi kılığına girdiği sahne ve münir özkul'un müthiş performansı unutulmaz. nedendir bilinmez başlığı görünce aklıma direk bu film geldi. türk sinemasında örneği çoktur halbuki bu durumun. en başarılı örneğidir herhalde.
bu muhtemelen çocukluk ergenlik yaşlarında görülen kızın (13-14) bir daha lise yıllarında veya (+20) yaşlarda görülmesi sonucu oluşan durumdur büyüdükçe sivilceler kaybolcuk kız serpilmiştir.
Genelde 'çirkin' olduğu dönemlerde gözlük kullanan kızdır. Gözlüğün atılması ile güven gelir, saçlarda ve de yapılmamışsa kaşlarda değişiklik yapmak durumun vazgeçilmez tamamlayıcılarındandır. Çok büyük bir değişiklik olmasa bile milletçe yeni bir tanrıça oluşmuş gibi algılanır. Lens kullanımının yaygınlaşması ile çirkin kızın güzellleşmesi durumu artmıştır.
kız olmanın verdiği hava vücut hatları ve kızın fiziksel gelişiiyle birlikte kızolmnın verdiği ruh da geliştikçe güzelleşir ama bazıları fazla zorluyor.