"yeni türkü" nün tüm şarkıları. hepsi grek müziğinden araklamadır. ama en çok güldüğüm bestesi çalınmı olduğu gibi sözlerininde benzetilmeye çalışıldığı olmasa mektubun şarkısıdır.
Yüksek Sadakatten hiç bahsetmiyorum bile çalıntı bir şarkı ile eurovisiona katılmak skandal . Alma Mazlumun şarkısını Bırak 1.ci olmayı Finale bile kalamazsın . Bundan Hariç olarak , Sevgili Hande Yenerin atma şarkısı müzik olduğu gibi aynı
mustafa küçük-ben seni çok sevdim ama.
bu şarkı ahmet kaya'nın "dosta düşmana karşı" parçasının yalnızca sözleri değiştirilmiş halidir. başka türlü mümkünü yoktur.
(bkz: ajda pekkan)' ın sarkılarının yüzde doksanı . yetmıslerde ve seksenlerde yabancı muzıgın üstüne türkçe sözler yazıp yazıp hit olmustur . bunun adı hırsızlıktır .
boney m rasputin.
üsküdara giderken den araklama.
ta amerikadaki allahın arabı bunu nerden bilip söylesin diye düşünülse de işin aslı ellili senelerde amerikadan gelen bir bayan şarkıcının bunu çok beğenerek amerika ya dönüşte çıkardığı plağında usku dara ismi ile seslendirmiş olmasında yatar.
ilaveten orhan babanın epeyce bi şarkısı ellili altmışlı yıllarda mısırlı bestekarların yazdığı şarkılardan oldukça bariz intihal içetir.
şimdi, albümü alıp baktığınızda, bestecisinin adını, yani parçanın aslını yazan adama, hırsııııııız, hırsıııız, diye bağıran hagi gibi, hırsız, diyen bir cühela kesim var maalesef.
onun haricinde ben besteledim, diye ortaya çıkıp göt olan arkadaşları ortaya çıkarmak gerekir ki bu da iyi bir araştırma gerektirir.
istedikleri kadar bestecinin adını yazsınlar . bestesini çaldıkları abdlilerin, fransızların, ingilizlerin haberı bıle olmadıgına göre büyük hırsızlıktır .
en son denk geldiğim, çok sevdiğim şarkılardan biri olan levent yüksel'in 'ya sonra' şarkısı. orijinali ise 80'lerin popüler pop şarkıcılarından italyan mina'ya ait ve ismi 'giorni'
tabii orijinalini dinledikten sonra taklidinden çok daha güzel oduğunu fark ediyorsunuz...
sev kardeşim veya bim bam bom gibi şarkılara çalıntı demek çok da doğru değil.
Bunlar 70li yıllarda türk popunun aranjman denen bir türünün ürünleri. 70li yıllarda piyasaya sürülen ve günümüzde klasik dediğimiz şarkıların çoğu aranjmandır; yurt dışında tutmuş bir melodi alınır, üzerine söz yazılır ve piyasaya sürülürdü. Bunu plak şirketinden dinleyicisine kadar herkes bilirdi. Bir döneme damgasını vurmuş bir modadır bu.
Esas çalıntı şarkı için: hande yener'in orijinal diye yutturmaya çalıştığı romeo'suna bakmak gerekir.