Ve öyle, Rablarının cemalini isteyerek, sabah ve akşam ona dua edenleri ve zikir edenleri yanından kovayım deme. Sana onların hesabından bir şey yok. Senin hesabından da onlara bir şey yok ki, biçareleri kovup da zalimlerden olacaksın. (Enam Sûresi, 52).
Resûl-i Ekrem (s.a.v.) Efendimiz Cenab-ı Hakkı zikreden bir topluma uğradı. Buyurdu ki: Ey zikreden cemaat, sizler bir cemaatsiniz ki, Cenab-ı Hak: Sabah akşam Beni zikreden kimselerle sen de otur, nefsinin onlarla beraber olmasında sabret, ayeti kerimesini sizin sebebinizle inzal buyurdu, diye o cemaati taltif etmiştir.
Hazreti Resulullah (s.a.v.) Efendimize müracaat ederek, nakli yeteri kadar kabullenemeyip aklın dini tertiplerinin etkisinden kurtulamayan ashâbın bazıları ibn Reveha çok zikir meclisi kuruyor, ashâb-ı toplayıp zikir yaptırıyor diye şikayet ettiler. Hazreti Resulullah (s.a.v.) Efendimiz: ALLAH ibn Revaha'ya rahmeti ile muamele etsin. Çünkü ALLAHın meleklerine karşı övündüğü zikir meclisini seviyor buyurdu.
ALLÂHın rızkından yeyin âyeti, ekmek değil, hikmet ve mârifetullahdır. Ne zaman kulum üzerine zikrim gâlip ola, bana âşık olur. Ben de ona âşık olurum buyurdu HZ ALLAH c.c.
Zikrullah ferdî yapıldığı gibi bütün ibâdetlerin toplu olarak yapılması rahmeti ilâhiye kesin vesile olduğu teşvik edilir, toplu zikrullah da zikir halakası diye.
ALLAH VE RESÜLLERi TARAFINDAN SADIK KULLARIN TOPLU ZiKiR ETMELERi HAKKINDA HAZRET-i KURÂNDA VE KÜTÜBÜ SiTTELERDE TEŞViKiNi SIK SIK GÖRMEK MÜMKÜN VE TEŞViK VARDIR.
Ehli tarafından bir nizam ve intizam üzere yapılır. Ehli bu hususta gerek maddî gerekse mânevî tâlim ettirilir. Nâ-ehlin sapık düzenlerine bakıp da, ileri geri fikir vermeye kalkışma. Hele metafizik olayları, ben âlimim, ya îzah ederim yâhut reddederim, hattâ küfür gibi gösterir içinden çıkarım deme, büyük hatâ edersin.
Evliyânın kerâmetini hatırla. inkarı küfürdür. Hazret-i ALLAH bildirmedi mi:
Evliyâma ezâ edene harp îlan ederim.
Bâzıları derler ki, böyle bir harbe hiç rastlanmadı.
Mûsâ aleyhis-selâma kavmi gelerek:
Bizleri korkuttuğun azap ne zaman gelecek? diye alay ettiler.
Hazret-i ALLAH buyurdu ki:
Yâ Mûsâ, biz onları sonsuz rahmetim olan zâtım için akacak göz yaşından mahrum ettik, yetmiyor mu?
O mahrûmiyet ve belâ gözünden yaş aksa da nazargâh-ı ilâhî olan kalbi yıkayan göz yaşı değil.
(piri galibi h.galip hasan kuşçuoğlu)
"Yedi gök, dünya ve bunlarda bulunan herkes onu tesbih eder. Onu övgü ile zikir ve tesbih etmeyen hiç bir şey yoktur. Ne var ki siz onların tesbihini anlamazsınız. O çok yumuşak ve bağışlayıcıdır." (isra Sûresi, 44).
Zikir,hareket (ritm), ses ve nefes unsurlarını içeren koplike bir yöntemdir.
Bu değişik unsurlar bir ahenk içinde birlikte çalışarak ilahi bir orkestrasyon oluştururlar.
bilimsel olarak kanıtlanmış bir faydası vardır zikrin. beyinde ki kullanılmayan alanlarda ki nöranlar arasında elektrik alış verişini sağlar ve bu yeni bölümlerin kullanıma açılmasını sağlar. örneğin allahın 99 isminden her birisinin kendine özel bir anlamı vardır. bu kelimeler zikir edildiğinde bu isimlerin özelliğinin insan da açığa çıkmasına vesile olur.
kısacası zikir sadece allahı zikir ediniz diye yapılması istenmiş bir eylem değildir.
daha fazlası için http://www.ahmedhulusi.or...ikir-nicin-cok-onemli.htm
anlam ve içeriği bilinerek yapıldığında anksiyete bozukluklarına birebirdir. huzur verici, teskin edici, gönül ferahlatıcıdır. hele bize cennete varmayı vesile edecekse çok daha değerlidir.
"dikkat edin, kalpler ancak Allah'ın zikri ile huzura kavuşur." (ra'd suresi 28)
<< andolsun ki, rasulullah, sizlerden, allah'a ve ahıret gününe kavuşmayı ümid edenleriniz ve allah'ı çokça zikredenleriniz için örnek alınacak en güzel timsal : üsvetün hasenedir.>>
<< müslüman erkekler ve müslüman kadınlar ; mümin erkekler ve mümin kadınlar ; ibadete devam eden erkekler ve ibadete devam eden kadınlar ;
(allahın kuranına ve rasulünün sünnetine sadakatle bağlı bulunan) sıddiyk erkekler ve sıddiyk kadınlar, (bu sadakat sebebiyle uğradıkları her türlü zulüm ve hakaretlere) sabreden erkekler ve sabreden kadınlar ; mütevazi erkekler ve mütevazi kadınlar ; sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve ırzlarını koruyan kadınlar ;
allah'ı çokça zikreden erkekler ve zikreden kadınlar var ya ;
işte allah, bunlar için bir mağfiret ve büyük bir mükafat hazırlamıştır.>>
laik devletlere zararı dokunmayan (fakat bazı laik insanlara dokunan) hatta alakası olmayan yaratıcıyı ritmik bir düzen eşliğinde anmak.
(kendini bilmez müslümanları başarı oranı 0 olmasına rağmende olsa bütün müslümanlara maal etmek icinde kullanılır).
hatirlamak manasina gelir. allahi yasantimizda hatirlamaktir. yapmak istenilen slerde insaallah, hayrete dusulen durumlarda subhanallah, begenilen bir durumla karsilasildiginda ise maasallah demek, zikir icin ornek olabilir.
bazilarinin yaptigi gibi kendini sisleyip, hoplayip ziplayip yapilan bazi hareket ve soylenen sozler maksadini asmaktadir.
zikirin bir amacıda Allah' ın bazı isim ve sıfatlarını belirli sayılarda düzenli olarak tekrar ederek o isim ve sıfatların anlamlarının kişi üzerinde açığa çıkmasını sağlamaktır.
bir dönemler, zikir yapan insanlar çıkardı haberlere. böyle yanağından şişi saplardı diğer yanaktan çıkardı bu şişleri. son derece "faideli şeyler" yaptığını sanarlardı. **