zenci ile baş örtülü arasındaki farklar

    2.
  1. zencilerden biri(obama) eğer halk isterse başkan olabilmektedir ve kimsenin de bu nedenle darbe yapmaya niyeti yoktur.ama türkiyede cumhurbaşkanının karısı türbanlı olacak diye sistemler kilitlenir,muhtıralar verilir.
    22 ...
  2. 10.
  3. fark bir sürüymüş. tabii ki bir sürü. biri ırkçılık biri ayrımcılık falan filan. fakat bu bir sürü fark tek bir benzerliği görmezden gelmek için yeterli sanırım. ama insanın işine gelmeyince benzerliği de görmez başka bir şeyi de.

    beyimiz herhalde faşisti hala hitler döneminde insan öldüren, "üstüninsan" yaratmaya çalışan o insan sanıyor. her türlü baskının; psikolojik olsun, fiziksel olsun, faşistlik olduğu kanısına varamamış daha. ve hala daha insanların haklarını alabilmeleri için ötede beride kıstırılmaları mı gerekiyor sorumuzu yeniden ve yeniden "upgrade" ettirebiliyorlar bu bünyeye. zor mirim zor.
    8 ...
  4. 9.
  5. ülkeyi kurtaran insanlara ve o insanların analarının,bacılarının başlarına bakılırsa ne kadar büyük çoğunluğunun başörtülü olduğu görülür.bu kadar basit birşeyi bile yadsıyabilecek bir zekaya şaşıyorum doğrusu.

    mesele insanların cumhuriyetin altını oymak istemesi değil,çıkarları zedelenen insanların cumhuriyet elden gidiyor edebiyatıyla kendi ülkesinin insanlarına zulmetmesidir.cumhuriyetten uzaklaşıldığını iddia edenler önce halkın inançlarından,yaşayışından,özgür tercihlerinden koparılmaya çalışıldığını,insanların ''zencilik doğuştan geldiği için yasaklanamaz ama türban doğuştan gelmediği için yasaklanabilir'' gibi faşistçe cümleler kurabildiğini müşahade etsinler.

    nereye gittiğimizin farkında mısınız?
    tercihlere saygı göstermeyen faşit bir ülke mi olmak istiyoruz?
    tek tip insan,tek tip kültür olsun mu istiyoruz?
    peki bunu isteyen insanların,kendi tek tip insanını yaratan iranın yasaklarını eleştirmeye ne kadar hakkı var?
    8 ...
  6. 8.
  7. biri pascal nouma'dır, diğeri teyze. her bakımdan alakasız, iki ayrı insanın bitmek bilmeyen farklarıdır.

    ha, başlık "zenci ile türban taraftarı arasındaki farklar" dese ve ortada ucuz bir küçük emrah acındırması geziniyor olsaydı "biri özgürlük için hakkını arar, biri demagojiye bahane arar" derdim.
    "sen türbanlısın" diye köşelere kıstırılıp dövülen, aileleri öldürülen, evleri yakılan kaç insan tanıdınız da kendinizi kölelikle ve ırkçılıkla savaşan bir neslin insanlarıyla bir tutuyorsunuz, a salaklar? diye de eklemeden edemezdim doğrusu.
    ayrıca takdir edersiniz ki, bu işin ucu malcolm x'i tayyip bey'le denk tutmaya kadar varan bir mantıksızlık ve (malcolm x'i) küçümseme eylemi olurdu.

    neyse ki herkes haddini biliyor da, ortada hiç böyle bir şey yok. *
    7 ...
  8. 40.
  9. zencinin erkek olaninda kolum gibi tenasul organi vardir.

    basortu olayini kullanip akla zarar tespitlerde bulunanda zerre akıl yoktur.

    zencinin akıllısı sporcu olur.

    basortusu kullanarak ibişlik yapandan kenef kagidi bile olmaz.

    nedir ulan bu rezalet iyice kafayi yediniz siz, caniniz cok sıkılıyorsa patates soyun.
    5 ...
  10. 28.
  11. başörtüsüne tercihdir değiştirilebilinir kısıtlanabilir diyerek sığ düşüncelerini idrak edemediğim insanlara eşcinselliğinde bir tercih ise ki öyle denir, neden kıstlanmadığını ve değiştirilmeye zorlanmadığını sormama neden olan farklılıklardır bunlar. hiçbir siyasi görüşden değil , inancından dolayı başını örten kişiler -ki bunlardan biriyim- , çok sıkıldılar artık , cyd gibi derneklere üye kadınların ellerinde ulu önderin resimleri ile anıtkabire yürümelerinden mesela . ve olayı bir çözümsüzlüğe iterek her iki yönden de oy mücadelesinde olan iktidardan ve muhalefetten . eğer açmıyorsan okuma denmesinden de , eğer açmıyorsan çalışma denmesinden de . hiçbir mini etekli kızın cumhuriyeti yıkabilecek kadar güçlü olduğuna inanmıyorum ben . atalarımın kanlarıyla suladıkları bu medeniyetler beşiğine kurulan cumhuriyet bu kadar kolay yıkılmaz . ama bu ne küstahlık bu ne kendini bilmezliktir ki yada bu ne bizi bu kadar güçlü görmektir ki biz - yani inancından dolayı başını kapatanlar - demokrasi ve bu büyük cumhuriyet için tehdit olabiliyoruz .
    4 ...
  12. 22.
  13. Massacussets'lilerle ayrilikci tamil gerillalari arasindaki farklar, eskimolarla masonlar arasindaki farklar, polinezyalilarla cizvitler arasindaki farklar kadar anlamsiz olan farklardir. Gel lakin bitmek tukenmek bilmeyen sumuklu mazlum edebiyatinin uzantisi bir basliga konu olabilmislerdir. Ne dense bostur, maksadi uzum yemek olmayip bagci dovmek sevdalisi seriatcilari ne fikrinden ne de artik ekmek kapisi yaptiklari propagandalarindan ayirmak mumkundur. Enseyi karartmamak lazimdir, it urur kervan yurur, memleketin dinamikleri bezle cabutla bozulmaz, bozdurtmayacak halk kitleleri elbet bir gun uyanir. Ingilizin p*cini kovduk bu memleketten, seriatin da kokunu kaziriz.
    6 ...
  14. 21.
  15. zenciler yüzyıllar boyu köle olarak kullanılmı$, ikinci sınıf olarak görülmü$, ya$adıkları ülkenin %47 sinden çok daha az bir popülasyona sahip insanlardır. renklerini siyasal amaç olarak kullanmazlar, özgürlüklerini ararlar ve emperyalizmin içinde boğulurlar kimi zaman.

    ba$örtülüler yüzyıllar boyu köle olmamı$lardır. ninelerimiz de ba$örtülü olduğundan saygı görmü$lerdir, bu ninelerimiz hiç bir zaman ba$örtüsünü siyasi simge yapmamı$, laik ninelerimiz olmu$lardır. $imdiki ba$örtülülerimiz ise, haklarıdır ki ba$örtüsüyle üniversiteye girmek isterler. ancak temiz bir özgürlük isteğinden çok, kirli bir politik oyun içerisinde.

    bugün türkiye'de yoksulluktan okula gidemeyenlerin sayısı, ba$örtüsü yüzünden gidemeyenlerin sayısından kat ve kat fazla. ve yoksulluktan okula gidemeyen kızlarımız ise, bu dini bütün karde$lerimiz tarafından, 'sen kadınsın, kadın dediğin okula gitmez' söylemleriyle evde oturtulmakta, ba$örtüsü takma zorunluluğunda kalmakta.

    peki vicdanınızla cevap vermenizi istiyorum sevgili yazarlar. hangisi daha önemli? eğitim hakkı mı, türbanla eğitim hakkı mı?
    (bkz: provakatif ba$lık istemiyoruz)
    4 ...
  16. 3.
  17. günümüzde zenci olmak herhangi bir siyasi görüşün propagandasını yapmak değildir, zencilik malum üstünüzden atılamaz*.
    renk-ırk ayrımı yapacak kadar andavallaşmak bir yana, halen günümüzde, "zenci o!" tavrıyla hayata bakılıyorsa, "bırak sokağa çıkma kardeş" denilmelidir birtakım insanlara. bu tip ilginç öküzler; slav bir kız gördüklerinde o kişinin devlet bursuyla üniversitede okuyan bir 'insan' olduğunu bilmediklerinden, direk "vaşşş ırıspıya bak abi nasıl da giyinmiş.. off bunu atacan eve sabaha kadar çat çat çat" şeklinde ya da, "lan kimbilir kaç kişiye vermiştir bu, bölüm geçmiştir üstünden lan" şeklinde öküzlüklerini tescilleyen şeyler yapmaktadırlar. günümüzde bunu türkiye'deki büyük çoğunluk yapmaktadır, dürpanlısı dürpansızı, salağı, psikopatı..
    neyse.
    şimdi, nedir olay?
    şu;
    dürpan takanlar dürpanla doğmadılar, bu 1. -zenciler zenci doğar malum-
    tırpanla kafaları kesilmedi, bu 2. -zencilerin kurban gittiği cinayetler malum-
    polisler hiç bir dürpanlıyı dürpanlı diye yatırıp s.kmedi, bu 3. -zencilere yapılan fiziksel işkenceler malum-
    insan hakları adına soykırıma uğramadılar, bu 4. -afrika; abd vs yapılanlar malum-
    12 ...
  18. 4.
  19. biri bir deri rengi, ötekisi bir tercih...

    deri rengi değişmez, ama tercih değiştirilir ya da devlet tarafından kısıtlanabilir. (zorla da olsa) mesela devlet dese ki sen bu kitapla üniversiteye giremezsin sen o kitabı bırakıp girersin canım üniversiteye ne olacak? devlet mesela sen başörtüsü ile üniversiteye giremezsin diyor sen başını açıp girersin canım ne olacak?

    ama deri rengi de değişebilseydi mesela (bir tercih olsaydı) onu da yasaklamak veya sınırlı olarak kısıtlamak mümkündü değil mi?

    yani deri rengini değiştirip girebilirlerde üniversiteye canım ne olacak? ama işte teknoloji...bak maykıl ceksın'a! teknoloji ne kadar ilerledi değil mi mirim?

    ah ah...süper farklar bunlar değil mi? süpersin. artı rep.
    9 ...
© 2025 uludağ sözlük