kullananların yanında şiddetle vray i tavsiye ettiği program.. 4 ayın sonunda yontma işinde daha yeni yeni ustalaşıyorum. tabi mouse etkeni de var. tablet şart.. öğrendikten sonra yapılamayacak şey yok.
Naughty Dog ekibinden last of us oyunu için karakter tasarımını gösteren güzel bir video.. yalnız bu adamların seviyesinde yontma yapabilmek için programı çok uzun süre kullanıp her bokunu biliyor olmak lazım.. ben 3 4 aydır devamlı olarak kullanıyorum ortaya yeni yeni eli yüzü düzgün bir şeyler çıkarmaya başladım. mouse ve az tecrübe ile mükemmel tasarımlar yapmak imkansız. sırf hobi için kullanıyor olsam da bu programı, bir tablet almak şart oldu artık.. film izlemekten, oyun oynamaktan daha fazla keyif alıyorum şu programı kullanmaktan..
inanılmaz güzel, über zevkli süper zeka ürünü olan bir program.. 3d yontma aracı kısaca.. bu programla mükemmel işler yapılabiliyor, mükemmel şeyler ortaya çıkabiliyor.. ilk başta menü çok karışık geliyor ama zamanla basitleşiyor.. bu program hakkında türkçe kaynak hiççç yok denecek kadar az, hatta yok amk.. ingilizce bilmiyorsanız veya az çok çakmıyorsanız öğrenmesi zor. youtube dan tutorial aratarak bulabilirsiniz.. başlangıc olarak güzel şeyler var ama ordaki mallar da şahsi şov amaçlı speed sculp denilen şeyi yapıyorlar.. yani 24 saatte yapılan çizimi 5 dakikada izletmek. bir bok anlamazsınız doğal olarak. az olsa da başlangıç seviyesinde anlatımlar mevcut.. yetenek varsa çabuk çözüyorsunuz yoksa hamur yoğurur gibi oynarsınız sabah akşam.. tabi yetenek olup olmadığını anlamak içinde programı en az 1 sene kullanmak gerek.. film sektöründe, oyun sektöründe, grafik ile ilgili her bok püsür de bu program var..
oymalı gömmeli 3d program.. zevkli güzel bir şey de inanılmaz karışık.. bir programı yeni öğrenmeye başlamak kadar can sıkan süreç yoktur.. bu program da buna ek olarak çok karışıkk.
3d modellemede adeta çığır açmış bir programdır. Sculpting terimi 3d modellemeye Zbrush sayesinde girmiştir. Genelde diğer programlarda hazırlanan ayrıntısız modeller zbrush ile detaylandırılır ve gerekli kaplamalar ile birlikte tekrar ana programa geri dönülür.
ana govde yapısına sahip 3d modelleri (base mesh), sağından solundan büküp ezip uzatıp kısaltabildiginiz ve bir cok özelliği olan , çok yüksek polygon sayılarında dahi viewport ta herhangi bir yavaslama olmayan, gel gelelim istediginiz sonuca ulastıktan sonra modeliniz son halini 3d programlara aktardıgınızda polygon sayısı yuzunden mide kramplarına yol açan 3d program.