zafer üskül

entry42 galeri0
    26.
  1. zafer üskül raporu ile, belki biraz erken ama anlamlı ve öğretici olacağı düşünülmesi gereken çalışmaya imza atmış çiçeği burnunda siyasetçi, hukukçu.
    0 ...
  2. 27.
  3. tarih vakfı'nın kurucularındandır, ilk yıllarında bir süre önde gelen yöneticilerinden olmuştur; yeni sivil anayasa için aktif olacak oluşu, ülkemiz için bir şans olan çiçeği burnunda politikacı.

    (bkz: zafer üskül raporu)
    0 ...
  4. 28.
  5. nedendir bilmem bu adam bana hasan mezarcı'yı andırıyor.
    1 ...
  6. 29.
  7. nedendir bilmem bu adam bana liv taylor'u andırıyor. (ikisi de fantezilerimde son günlerde.)
    0 ...
  8. 30.
  9. nedendir bilmem bu adam bana george michael'ı andırıyor.
    1 ...
  10. 31.
  11. nedendir bilmem ama bana atilla yayla'yı hatırlatıyor.

    atatürk veya atatürkçülük hakkında övgü sözü dışında bir kelam ettiğin takdirde profesörmüşsün, doktormuşsun, bilim adamı olmuşsun, çağdaş dünya'da bilimin önderliğiymiş falan, hepsi hikayeye dönüşür.

    bütün kavramlar altüst olur, kemalist divan kurulur, kelle uçurulur.

    işte kemalizm böyle birşey..
    3 ...
  12. 32.
  13. nedendir bilmem, bana takiyyeyi hatırlatıyor.

    bir insan profesör, doktor, bilimadamı olabilir, ancak o insan pedofili, nekrofili, zimmete para geçiren, gasp yapan bir insan olursa, "aa canım, profesör adammış, ne de güzel konuşuyor, ayıplamayalım, hakkıdır" denmez.

    evet, böyle olunca, örneğin çok sevdiğiniz evladınıza tecavüz ettiğini düşünün bu insanın, hangi divanı kurarsınız, neresini uçurursunuz, bi düşünün bakalım.

    içinde bulunduğumuz durumu, kızının babası tarafından tecavüze uğradığını gören annenin kocasıdır diye durumu kol kırılır yen içinde kalır felsefesiyle saklamasına benzetiyorum. aman ekonomi güzel, bozulmasın istikrar diye görüşleri gün yüzü gibi ortada bir partiyi iktidar yapmanın açıklaması başka ne olabilir ki? aç karnı doyurulmazsa halk laikliğe, atatürkçülüğe oy vermezmiş. valla genelevlere de bu anlayışla evli kadınlar bile başvuruyormuş, kuyruk oluşuyormuş başvurularda. demek ki aç karınla namus olmazmışmış.

    peki canım kardeşim, o halde türk ulusu şöyle gururludur, böyle şanlı tarihi vardır demeyelim. kömür yardımlarını alalım, ağanın öpülecek yerlerini kutsayalım*.

    hah, tecavüz edilen evlat kısmına da gelince; cumhuriyet ve kazanımları da bu milletin bir yerde evladı değil midir?
    3 ...
  14. 33.
  15. akp bu adamı kafasındaki anayasa değişikliğini yaparken kullanmak için partisine davet etti, arkadaşın aklına gelen ilk şey anayasa'dan kemalizm'i çıkarmak oldu. bunların hepsi aynı kafa.
    2 ...
  16. 34.
  17. ak partiye girinceye kadar saygın bilim adamı, girdikten sonra düzen adamı olmuş kişidir.
    1 ...
  18. 35.
  19. aslında hepsi düzenin adamıdır. abd ile ab bir şeylere karar verir, bizimkilere de para verir ve yapılır. sadece oynayanları değişir. yerine göre rte dir yerine göre gül dür yerine göre doğan medyadır yerine göre ahan da üskül amcamdır. kendi çıkarları doğrultusunda paralarının ne kadar artacağını böylelikle kendilerinin ve çocuklarının çıkarını düşünürler ama yanıldıkları bir nokta var, hadi bir gün bir şeyler ters gitti bu sırtınızı dayadığınız adamlar sizi sırtınızdan vurdu, işte o zaman bunun hesabını halk mı verecek siz mi?
    1 ...
  20. 36.
  21. başarılarla dolu ve sol kimliğini yansıtan bir biyografisi:

    Prof. Dr. Zafer ÜSKÜL, anayasa hukuku, idare hukuku, kamu yönetimi, kooperatifçilik ve yerel yönetimler alanlarında çalışmalar yaptı. Yayınlanmış l4 telif ve tercüme kitabı bulunmaktadır. Yüzü aşkın makale yayınladı, günlük gazetelerde yazıları yayımlandı. Birçok ulusal ve uluslararası bilimsel toplantıya katıldı, çok sayıda panelde tebliğ sundu ve birçok TV programına katıldı. Siyaset ve Asker adlı kitabıyla l990 Yunus Nadi Ödülü'nü kazandı.

    Prof. Dr. Zafer ÜSKÜL, son yıllardaki çalışmalarını Türkiye'nin siyasal sorunları, demokratikleşme, anayasa sorunları ve yerel yönetimler alanında yoğunlaştırdı. l992 yılında Türkiye için bir alternatif anayasa taslağı yayınladı. l992-l993 yıllarında "Yerel Yönetimlerin Geliştirilmesi Programı"nda çalıştı. Bu çalışmanın sonucunda Türkiye için bir yerel yönetim modeli üretildi. Son olarak, 2007 yılı başında, TÜSiAD için hazırladığı Türk Demokrasisisnde 130 Yıl adlı demokratikleşme raporu yayınlandı.

    Prof. Dr. Zafer ÜSKÜL, l993-1994 yıllarında , yerel yönetimlerarası bir Avrupa projesinde, Yalova belediyesi ile birlikte çalıştı.

    Prof. Dr. Zafer ÜSKÜL, insan Haklarından sorumlu Devlet Bakanlığı içinde oluşturulan insan Hakları Yüksek Danışma Kurulu üyeliği ve bir süre başkan yardımcılığı görevini yürüttü.

    Prof. Dr. Zafer Üskül, Kültür Bakanlığı Danışmanlığı görevinde bulundu.
    Prof. Dr. Zafer Üskül, özel bir siyaset okulunun (Yeni Ufuklar Politikada Bilgilendirme Kursu) eğitim danışmanlığını yaptı.

    2002-2007 yılları arasında Belediye-iş Sendikası Genel Başkan Danışmanlığı yaptı ve Sendikanın içinde yer aldığı uluslar arası toplantılara katıldı.

    1994 yılında SHP Bakırköy Belediye Başkan adayı, 1999 seçimlerinde CHP Mersin milletvekili adayı oldu.

    Prof. Dr. Zafer ÜSKÜL, evli ve iki çocuk babasıdır

    kuvvetle muhtemeldir ki irticacı. cv'si onu gösteriyor.
    buraya kapak gelecek
    3 ...
  22. 37.
  23. islamcı partinin ateşi maşayla tutma stratejisinin önemli bir parçası. aynı açıklamayı bülent arınç yapsa şeriatçı der geçerdik, ama eski solcu kimliği olan birisi söyleyince üzerinde düşünme ihtiyacı hissediyor bazıları.
    1 ...
  24. 38.
  25. akp için açılmış olan kapatma davasında; siyasi yasak istenen 71 kişi arasındadır...
    1 ...
  26. 39.
  27. Meclis insan Hakları Komisyonu Başkanı.
    0 ...
  28. 40.
  29. bitmeyen hesap adlı kitaptan :

    zaten, küresel güçlerin desteğini arkasına almış akp, ikinci iktidarı sürecinde, " karşı devrim " için geriye kalmış yıkım politikalarını sürdürmeye çalışacağı açıktır. nitekim, akp'den milletvekili seçilen eski solcu zafer üskül, daha milletvekilliği mazbatasını almadan anayasa'dan atatürk ilkeleri'nin ve atatürk milliyetçiliği ifadesinin çıkartılmasını istedi. bu sözlerinin dayanağı olarak, akp'nin seçim beyannamesini göstermiş ve " bizim sivil anayasa yaklaşımımız seçim bildirgesinde var. bizim görüşümüz bu " açıklamasında bulundurmuştur. (28.07.2007)
    sf 280, 281.
    0 ...
  30. 41.
  31. bitmeyen hesap adlı kitaptan :

    diğer taraftan, avrupa parlamentosu'nun türkiye raportörlüğü'nü de yapmış lan hollandalı hıristiyan demokrat parti üyesi arie oostlander da, ap'ye sunduğu raporda; " türkiye'nin evlet yapısının kemalizm ideolojisi üzerine kurulduğunu belirterek, özellikle laik sistemi ele alarak, atatürkçü düşünce sistemi'nin ve türk silahlı kuvvetleri'nin türkiye'nin avrupa birliği üyeliği yolunu tıkadığı " yorumunu yapmıştır. akp milletvekili zafer üskül'ün yakın arkadaşı olan oostlander, raporunda şu hususlar üzerinde durmuştur :

    " türkiye köktendincilik, şeriat devleti korkuusundan arınmalıdır. türkiye, katı laik tutumu anayasasından çıkarmalıdır. bu konuda avrupa ülkelerinden örnekler alınmalıdır. türkiye'de kemalizmin esas alınmadığı bir anayasaya ihtiyaç vardır. ordu, türkiye'nin çoğulcu bir demokratik devlet olması önünde frenleyici bir unsurdur. türkiye, ülkedeki ordunun siyasi ağırlığını, ab ülkelerinin benzeri seviyeye çekmek zorundadır. türk ordusu'nun savunma bütçesi, devlet bütçesinden bağımsız ve meclis denetiminde değildir. ayrıca, ordunun, eğitimde, sanayide, ekonomi ve madya üzerinde gücü bulunmaktadır. bu kırılmalıdır. "
    sf 290.
    0 ...
  32. 42.
  33. bitmeyen hesap adlı kitaptan :

    zafer üskül de, tarih boyunca türk milleti ile bitmeyen hesabı olan batı emperyalistlerinin günümüzdeki torunları gibi açıklamalarda bulunmaktadır :

    " anayasanın başlangıç kısmında ve maddelerinde kemalizm ideolojisinin yansımaları var. yeminde de var mesala. atatürk milliyetçiliği var. atatürk ilke ve inkılapları var. bütün bu kavramlar, anayasa mahkemesi'nin yasaları denetleme sırasında temel alınıyor. ideolojiler siyasi partilerin işidir. her siyasi parti kendi ideolojisini savunabilir. ama anayasalar tüm ideolojilere eşit uzaklıkta durmalıdır. anayasa yapılırken avrupa standartları temel alıacak. anayasada ideolojik dayatmalara yer verilmeyecek. sivil bir anayasa yapılacak." (29.07.2004)
    sf 290, 291.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük