bugün

kırımda doğmuştur. kazanda edebiyat, tarih, türkçe öğretmenlikleri yapmıştır. rusyada türk müslümanları ittifakı partisini kurmuştur. üç tarzı siyaset adlı eseriyle ünlüdür. türk tarih kurumuna başkanlık yapmıştır.
Tatar yazar ve siyaset adamı.
Türkçülük akımının önde gelen temsilcilerinden ve Türk Tarih Kurumu’nun kurucu üyelerindendir.
1908 yılında yayınladığı ''üç tarz ı siyaset'' başlıklı yazısı ile islam birliği ve türk birliği hakkındaki fikirlerini açıklayıp , olumlu ve olumsuz taraflarını ortaya koymuştur. bu yazı türkçülüğün manifestosu olarak kabul edilmiştir. ayrıca yusuf akçura diğer yazılarında türkçülüğü savunmuştur. türk tarih kurumunun ilk başkanlığını yapmıştır. birinci türk tarih kongresini yönetmiştir. bu kongrede tarih üzerine verdiği konferans çok önemlidir. daha sonra istanbul üniversitesinde siyasi hocalığı yapmış ve milletvekili olmuştur.
ttk'nın ilk başkanı mehmet tevfik bıyıklıoğlu'dur. yusuf akçura, m. tevfik bıyıklıoğlu'ndan sonra başkanlık yapmıştır..

http://www.ttk.gov.tr/ind...php?Page=Sayfa&No=182
görsel
görsel
görsel
görsel
Tarih hocamızın bolca bahsettiği şahsiyet.
(bkz : üç tarz- ı siyaset) isimli makalesi türkçülüğün manifestosu olarak kabul edilmektedir.

sanıldığının aksine mustafa kemal atatürk' ün siyasi düşünceleri üzerinde ziya gökalp' ten daha fazla akçura' nın etkisi olmuştur. 1935 yılında uçmağa varana kadar milletvekilliği yapmıştır. türk ocaklarının kurucusudur. türk tarih tezinin yazılmasında en önemli katkı kendisinindir.

önemli bir tarihçidir. (bkz: edward said)' den yıllar önce şu sözü söylemiştir; dünya tarihini avrupa merkezli ele alan egemen tarih anlayışı siyasi olarak illetli, bilimsel olarak hurafedir.
türklük ve türkçülük için çok çalışmış er kişidir.

türkçülük adlı kitabını her türk'ün ve özellikle türkçüyüm diyen kardeşlerimin okuması önemlidir.
kemalizm ideolojisinin sac ayaklarindan biridir demek, fikir babasidir demekten daha dogru olur. hatta turkculugun demirbaslarindan demek daha dogru olur.
ilerici milliyetçilik akımını savunan bir türkçü.
Türk islam sentezi' Emperyalistlerin Tezgahıdır!
Din temelli Turan olmaz.

Yusuf Akçura
Bence her Türk gencinin görüşü ne olursa olsun okuması gereken bir şahsiyettir. Okumadan her ortamda tarih konuşan siyaset konuşan insanlar gerçekten zavallıdır.
Laik bir insandır. Zaten türkçü ülkenin dine / dindara değil ülkenin yararlı insanlara ihtiyacı olduğunu düşünür, çok camiden çok okul, kütüphane ister.

3 tarzı siyaset ile özdeşleşmiştir.
ölümünün 83. yıl dönümünde saygı ile andığımız tarihçi abimiz.
üç tarz- ı siyaset makalesiyle siyasette türkçülüğü önermiş türk bilim insanı. rahmet ve minnetle yad ediyorum, mekanı cennet olsun.
https://www.youtube.com/watch?v=4okeFQalDTY
''Nasıl ben Türk'ün Fransız ya da Rus olmasını istemiyorsam, aynı şekilde Arap olmasını da istemiyorum.''

Suriye ve Filistin Mektupları.
"Arap genci ile benim islamı anlayışımızda çok fark var. Ben islamı umumi bir din diye anlıyorum. Arap, islamla birlikte Araplık da yayılsın diyor, Müslüman olan her kişi Arap olsun, bütün Müslüman dünyası bir Arap padişahlığına dönüşsün diyor."

Her Türk gencinin fikirleri hakkında bilgi Sahibi olması gereken büyük Türkçü.
görsel

Türk inkılâbının öncülerinden, Türk milliyetçiliğinin simge isimlerinden istanbul Mebusu Yusuf Akçura, TBMM adına istanbul’u işgalci itilaf Devletleri’nden teslim alan antlaşmayı imzalıyor, 6 Ekim 1923.

https://www.facebook.com/.../posts/10158956193254674/
Büyük Türkçü Yusuf Akçura 2 Aralık 1876'da doğdu. Türkçülük akımının önde gelen düşünürü ve tarihçisidir. Harbiye Mektebi'nde okudu. 1897'de darbe girişimlerine katıldığı için tutuklandı. Taşkışla Divan­ı Harbi kararı ile müebbet kalebentlik cezasına çarptırıldı. Karar sonrasında Padişah fermanı ile Trablusgarp'a sürüldü. ittihat ve Terakki Cemiyeti'nin 1899'da yaptığı girişimler sonucu Trablusgarp kenti içinde serbest dolaşma izni aldı. Kısa bir süre sonra da Fransa'ya kaçarak, Paris'teki Jön Türkler'e katıldı; burada Siyasal Bilgiler yüksekokuluna devam etti. 1903'te "Osmanlı Devleti Kurumlarının tarihi Üstüne Bir Deneme" adlı teziyle okulu bitirerek Rusya'ya döndü. Kazan'da öğretmenlik yaptı. Bu dönemde Mısır'da çıkan Şüra­yı Ümmet ve Türk gazetelerinde çok sayıda imzasız makalesi yayımlandı. Bunlar içinde, 1904'te Türk Gazetesinde çıkan "Üç Tarz­ ı Siyaset" başlıklı dizi makale özel önem taşır. Bu makalede imparatorluğun önündeki seçeneklerin "Osmanlıcılık", "Panislamizm" ve "ırk esasına müstenit Türk Milliyetçiliği" olduğu, bunlardan en uygununun da sonuncusu olduğunu belirtiliyordu. Akçura, II. Meşrutiyet'ten sonra istanbul'a geldi. Çeşitli okullarda öğretmenlik yaptı. Darülfünun'da ve Mülkiye Mektebinde siyasal tarih dersleri verdi. Türkçülük akımına daha çok düşünce düzeyinde katıldı. Türk Derneği ve Türk Ocağı'nın kurucuları arasında yer aldı. Türk Yurdu'nun başyazarı ve editörü oldu. Akçura, Osmanlı Türkleri ile Osmanlı Devleti dışındaki Türklerin yalnız dil ve tarih alanındaki ortak geçmişlerine dayanarak bir birlik yaratamayacaklarını savundu. Önemli eserleri arasında; "Üç Tarz­ı Siyaset", "Ali Kemal" ve "Ahmed Ferid" beyleri cevaplarıyla birlikte (1907; yb 1976), "Şark Meselesine Dair tarih­i Siyasi Notları"(1920), "Muasır Avrupa'da Siyasi ve içtimai Fikirler Cereyanlar"(1923), "Siyaset ve iktisat hakkında Birkaç Hitabe ve Makale" (1924), "Osmanlı imparatorluğunun Dağılma Devri"sayılabilir. Ayrıca Türk Yılı (1928) adlı derlemesi Türkçülük hareketinin kaynaklarını ve gelişimini inceleyen kapsamlı bir çalışmadır. Mevkufiyet hatıraları ise (1914) Rusya'daki etkinlikleri ve tutukluluğu üzerine bilgi verir. Hakkında en önemli yapıt, François Georgeon'un Aux Origines du Nationalisme Turc; Yusuf Akçura (1980) adlı kitabıdır. Yusuf Akçura 12 Mart 1935'de istanbul'da öldü. Yusuf Akçura'nın kendi kaleminden çıkan hâl tercümeleri şunlardır: 1 — 1905 de Osmanlı türkçesi ile "'Mevkufiyet Hatıraları" (I. Duma'ya (Parlamentoya) seçilmesini önlemek için bahane ile tevkifi). 2 — 1911 de "Başımdan geçenler" O renburg'da Matbaai Hüseyiniye'de basılmıştır. 3 — "Defter­i A'malim" Harbiyede I. defa tutuklu iken yazılmıştır. Birinci defter çocukluk hatıralarını kapsar. II. defter kaybolmuştur. Rahmetli yazar ve millet hadimi Muharrem Feyzi Tugay, Akçura'nın rahmetli eşi Selma Hanımefendiden I. defteri alarak "Yusuf Akçura'nın Hayatı ve Eserleri" adlı kitabını yayınlamıştır (1937 de hazırlanan eser, Akçura'nın vefatından on yıl sonra 1944 de Zaman Kitabevi tarafından yayınlanmış olup 141 sahifedir). 4 — Türk Yılı'nda kısa bir hâl tercümesi. M. F. Togay zikri geçen eserinde Akçura'yı şu cümlelerle tanıtır: "Yusuf Akçurayalnız Türkiye'nin değil, bütün Türk dünyasının malı olmuş bir varlıktır. Dahilde ve hariçte Türklüğü hayatım her zaman tehlikeye koyarak zindan ve mahbeslerin her türlü izdir ap ve işkencelerini göz'önüne alarak son nefesine kadar çalışmış fedakâr bir Türk müverrihi idi". Y. Akçura, "Şeyhuhet = ihtiyarlık" sayılmayacak, topu altmış yıllık ömründe yalnız Osmanlı imparatorluğunu değil bütün dünyayı sarsan vak'aların tanığı olmuştur. 1877 (1293) Osmanlı ­ Rus Harbi, 1897 Yunan Harbi, 1904 Rus ­Japon Harbi, 1911 Trablus Harbi, 1912 Balkan Harbi, 1914 ­ 18 I. Cihan Harbi, 1919 ­ 21 istiklâl Harbi, arada isyanlar ve inkılaplar. Y. Akçura, kendisini Akçura yapan gerçek benliğini bu mücadeleli devirde bulur. O, Türkiye'nin son kale olduğunu ve Türklüğün bir bütün teşkil ettiğine çoktan inanmıştır. Bu yalnız duygusal bir düşünce olmayıp, ilmî kanaat düzeyine ulaşmıştır. O, son nefesine kadar milletinin savunucusu olmuştur.

tini şad olsun.
Türkçülük akımını geliştiren büyük türkçü kişilik. Kazanlı bir türk'tür. Atatürk'ün fikir babalarından birisidir ve gerçek bir atatürkçüdür. Türkçüyüm diyen her kişinin eserlerini okuması farzdır..

Bugün ölüm yıl dönümüdür. Tini şad olsun. iyi ki var olmuşsun üstad.
istanbul'u teslim almak için giden azalar arasında yer alan, Türk Milleti'ne Türkçülük'ün ne olduğunu anlatan ve bu yolda birçok yazı kaleme alan ünlü düşünürdür.
Üç Tarzlı Siyaset yazısı mutlaka okunması gerekir ve bu yazıdaki irdelemelerin dikkatlice incelemesi şarttır.
osmanlıcılık ve islamcılık akımlarının yerine türkçülük akımını savunan ideologların başında gelir.
Kendini padişahın kulu
Vatanı padişahın malı olarak gören kitlenin az çok millet vatan şuuruna ulaşmasında ilk ışığı yalanlardan.
tarih kurumu başkanı değil kurucu üyelerinden olan, atatürkün dostu kırım türkü vatansever müteffekir.