yedi yaşındaki çocuğu kuran kursuna göndermek

entry152 galeri0 video1
    24.
  1. eğitim yaşı olarak çok müsaittir, küçük yaşta kuran öğrenip hafız dahi olabilirler.
    2 ...
  2. 25.


  3. böylede güzel bir şey.
    4 ...
  4. 26.
  5. Ailesinin tercihidir kimseyi alakadar etmez.
    4 ...
  6. 27.
  7. dini eğitime ehil olmayan sözde hacı hocanın ellerine körpecik bir bedeni emanet etmektir.

    genellemelerin hepsi daima yanlışlık payı taşır, hepsi olmasada memlekette hacı hoca takımının çoğu dini namaz kılmak, günahlardan duvar örmek ve kendi düşüncelerini bir misyoner edasında yaymak olarak yorumlamakta.

    ee, sen o küçücük çocuğu din iman öğrensin diye o kursa gönderiyorsun, sonra orada dinden uzaklaşmaya meyilli bir geleceğin kapılarının aralanmasını sağlıyorsun.

    bu çok yaman bir tehlikedir.

    adamlar yaş bir fidan gibi olan o masum çocukları yeri geliyor dövüyor, yeri geliyor kıçıyla yorumladığı dini benimsetmeye çalışıyor, yeri geliyor rencide ediyor!!!

    sanki tüm hocalar the imam filmindeki hoca gibi, ileri görüşlü bir duruş sergiliyor da!

    eğitim denilen olay geniş bir ufka sahip, yenilikçi, sürekli içinde bulunduğu çağa ayak uydurabilen kişilerin sağlıklı olarak sunabileceği bir aktivitedir.

    bizzat içinden geçtiğim bu kuran kursu furyasının iyi yanlarını çok az görmekle birlikte çoğunlukla olumsuz etkilerini gördüm.

    kuran kursu iyi bir yerdir, ama yerine göre! çocuk illa dini gerekleri öğrenecekse önce temel kavramlar çevresindeki kişilerce öğretilmeli, yaşı biraz olgunlaşınca da nitelikli olan yayınlarla, nitelikli hocaların açtığı kurslarla pekiştirilmeli.

    yoksa 7 yaşındaki bir çocuğun gelecekteki din olgusuna sağlam bir baltalama yapılabilir.

    kaş yapayım derken göz çıkarmak!
    5 ...
  8. 28.
  9. Alışa gelmiş davranışlardır. Doğru yada yanlış olduğu tartışılır.
    1 ...
  10. 29.
  11. dini inançlarına paralel bir çocuk isteyen ailelerin yaptığı iştir. şahsım ortaokul bitene kadar gitmiştir. temel dini eğitimlerin yanında arkadaş da edinilen, sohbet edilen güzel bir yerdir cami. hemen yobazlığa nasıl geldik onu anlamadım, kur'an-ı kerim bilmek ve okumak yobazlık mı oluyor. bir de şey dikkatimi çekti, ne kadar kur'an bilmeyen adam var, çıkmış türkçesi türkçesi diye tutturmuş. kardeşim zaten orada aldığın eğitimler türkçesi senin tabirin, benim tabirim mealinin uygulamalı anlatımı. nasıl namaz kılınır, nasıl davranmalısın, neler helal, neler haram. hepsi kur'an eğitiminden sonra hocayla birlikte soru-cevap şeklinde öğreniliyor. kur'an öğrenmek onu arapçasından okumak içindir ki, bu da insanı farklı diyarlara sürükler, yani kur'an bilmeyen adam türkçe türkçe diye ortalarda dolanmasın, gitsin güzelce öğrensin, sonra açsın bir yasin-i şerif okusun, gelsin yanıma.
    3 ...
  12. 30.
  13. dini eğitimin verilebileceği en güzel ve en doğru yaş yedi yaşıdır. hem uzmanlar hem peygamber efendimiz böyle söylüyor. ağaç yaş iken eğilir unutmamak lazım.
    3 ...
  14. 31.
  15. yaşı ne olursa olsun bir bireye zorunlu dayatmalarla onu köreltenler, ona bu hayattaki en büyük kötülüğü yapmış demektir. bu durum da düşünceme güzel bir örnektir.
    0 ...
  16. 32.
  17. çocuğun psikolojisinin bozulmasına sebep olabilir.
    yaşına göre erkendir.
    yedi yaşındaki çocuk dinen reşit de değil zaten. aklı ermez ki!
    dini eğitim o yaşta aile tarafından yavaş yavaş verilmelidir.
    o yaşta kuran öğretmek biraz ağır kaçar.
    psikolojisi bozulabilir.
    ama dil, spor, sanat öğrenmenin temeli erken yaşlarda atılırsa daha kalıcı olur.
    amaç burda yaşına uygun, psikolojik olarak sağlam, birey olabilen yani kendini gerçekleştirebilen kişiler yetiştirmektir.
    misal o yaştaki çocuğa cinsel eğitim bile belli düzeyde verilmelidir.
    sen ne olup bittiğini, çocuğun doğumuna kadar ağaç yaşken eğilir diye anlatırsan çocuk çocuk olmaktan çıkar psikopat olur.
    camideki hocanın ne anlattığını biliyor musun? çocuğu korkutarak mı yoksa sevidirerek , yaşına göre mi anlatıyor?
    çoğunun pedagojiden haberi bile yok.
    ben çocuğumu göndermem.yani olmaz, olamaz.
    (bkz: terazi var tartı var her şeyin bir vakti var)
    2 ...
  18. 33.
  19. 34.
  20. buradaki eleştirileri harbi müslüman olan hiç bir insan tınlamaz eleştiren kardeşlerim dini anlayamamış ne yazık ki idrak edememiştir bir kere müslümanların en çok sevdiği insan olan hz. muhammed bu yaşın uygun bir yaş olacağını belirtmiştir, normalde zaten burada tartışma müslümanlar için bitmiştir psikolejisi bozulurmuş gibi bir ifade de tamamen ifade eden kişinin kendi kafasında yorduğu bir savunma tarzıdır, çok zor olur gibi bir düşünce tarzı da çok yanlış ilk okulunuzu hatırlarsanız çoğu kişi türkçeyi 4 saat ders alarak 2 ay 3ay hatta 2. dönem de öğrenenler bile olmuştu ama kuran-ı kerimi öğrenen bir kişi günde 2 saat ders alarak 2 hafta içinde kuran-ı kerimi okumaya başlayabiliyor beyni yıkanır diyorsanız bu zaten saçmalık o anne baba çocuğunu istediği gibi yetiştirebilmesi lazım büyüyünce de zaten seçiminin yapar müslümanken ateist olan ateistken müslüman olan insanlar görüyoruz sonuçta.
    4 ...
  21. 35.
  22. dine verdikleri önemi bu şekilde yansıtmayı tercih eden ailenin keyfi kararıdır.

    Şayet çocuğun arkadaşlarıyla yarış durumu bu konuda bile değişmez;

    + fadime ablanın 3 yaşındaki oğlu muhammed varya ablacım ayetel kürsiyi ezberlemiş yatmadan hep okuyormuş vallahi maaşallahh !
    - aman canım o da birşey mi hatice ablanın oğlu hüseyin 3 yaşındayken bütün namaz dualarını bilirdi bak geldi 7 yaşına bilmediği şey yok !
    + abla ama o her yaz kuran kursuna gitti olsun o kadar
    - muhammedi de gönderdiler canım babasıyla hacca gitti ya sonradan ?
    + aa hüseyininde bu sene 5.gidişi olacak hacca
    - bir de bizimkilere bak
    + haklısın ablacım,geçen bir namaz kıl dedim...***
    0 ...
  23. 36.
  24. insan haklarına aykırı olan hadisedir..

    çocuğa temel bilgi verilir ve tercihini yetişkin olunca kendisinin yapması gerekir..

    çocuğa en baştan arapça isim koymak bir defa saçmalık ve rezilliktir..arap ve yahudi krallarının isimlerini marifetmiş gibi çocuklara koyup sevap kazanacağını yada cennete gideceğini sanan andavallar var bu ülkede..

    arap kültür emperyalizmini islam sanan insanlar hem bu ülkeye hemde islam dinine zarar vermektedir..
    4 ...
  25. 37.
  26. kimseyi ilgilendirmeyip sadece anne ve babasını ilgilendiren durumdur. sen çocuğunu göndermiyorsun, o gönderiyor. sana kimse çıkıpta "nasıl göndermezsin?" diyor mu? diyemez zaten. birde çocuğun tercihini kendisi yapması gerekirmiş. sen çocuğu göndermeyip neyin tercih hakkını yaptırıyorsun peki? çocuğa dinini öğretip ondan sonra ona seçim hakkı tanıyormusun? neyse bunları diyenlerin derdi özgürlük falan değil zaten. dertleri başka.
    4 ...
  27. 38.
  28. Yahudilerin çocuklarına 3-4 yaşında başlattığı benzer bir eğitime geç kalmış olmak demektir.
    Adamlar dünyayı yönetiyor. Demek ki işin bir rajonu da bu.
    3 ...
  29. 39.
  30. bale'ye, yabancı dil kursuna yada keman dersi almaya ne kadar hakkı varsa kuran kursuna'da gitmesi'de normaldir.
    2 ...
  31. 40.
  32. Normaldir. Bir çocuğa dininin kutsal kitabını öğretmenin nesi yanlış olabilir ki?
    3 ...
  33. 41.
  34. sivas katliamını tüm türkiye geneline yaymaktır.
    0 ...
  35. 42.
  36. Ne balede, ne keman kursunda, ne yabancı dil kursunda çocuklara cehennemde gözlere kızgın civa döküldüğü, etlerin yakılıp yakılıp diriltildigi, kabir azabinda insanin vücuduna böceklerin geldiği, kadının erkeğin kaburga kemiğinden yaratıldığı, bütün insanlığın kardeşlerin ciftlesmesinden meydana geldiği ogretilmiyor..
    4 ...
  37. 43.
  38. gayet normal bir durumdur. nasıl ki bir çocuk öğretim hayatına 7 yaşında başlıyor; öğrenme çağı olarak kur an kursuna gitmesinde de hiçbir anormallik yok. anne babanın çocuğunun dinini, kitabını öğrenmesini istemesi güzel bir davranış.
    6 ...
  39. 44.
  40. şayet sadece arapça okumak üzerine bir kurs ise çocuk okuduğundan hiçbirşey anlamayacağı için yararı olmayan dini davranıştır. 11 yaşındayken gitmiş biri olarak tecrübeyle sabittir. bunun yerine türkçe tefsiri okutulmalıdır. kur'an kursuna verdim görevimi yaptım kafasındaki ebeveynler sonradan çocuğun sapıtması durumunda şaşırmamalıdır.
    0 ...
  41. 45.
  42. arap emperyalizmi için küçük yaşta şekillendirme ve beyin yıkama hareketidir. başka hiçbir türlü savunulacak ya da baleyle kemanla karşılaştırılamayacak bir yanlıştır. bale ya da keman çalmayı öğrenmesi için olgunlaşma düzeyi ile arap alfabesini öğrenip birleştirecek olgunlaşma düzeyi hiç bir olur mu? açık ve net belirtiyorum sapıklıktır manyaklıktır. din eğitimi için en uygun yaş 11-12'dir. Çünkü soyut kavramları anlamaya o yaşta başlar. çocuğa eziyet edip "sikiyimi dinini imanını kaç yaşından beri öğreniyorum lan" demesine sebep olup kaybetmek isteyenler buyursun kara sakallara çocuğunu emanet etsin. yarın ya ateist ya da kafayı sıyırmış canlı bomba olsun...
    4 ...
  43. 46.
  44. bazı eziklere kapak olmuş göndermedir. yine mi dedim ben bunu?
    2 ...
  45. 47.
  46. 18 yaşına giren çocuğu erkekliğe ilk adım diye genel eve götürmekten kat kat yeğdir. asla zarar gelmeyecektir.
    19 ...
  47. 48.
© 2025 uludağ sözlük