ilkay akkaya'dan başka, nilgül' den başka lezzetle dinlenebilen şahane neşet ertaş türküsü. ikisi de güzeldir ikisi de vurucudur ikisi de tavsiye edilir...
neşet usta'mın büyüklüğünü tevazusunu izzet'in sömürmesidir. parça tipik neşet baba parçalarındandır ve bizler için öyleydi ve öyle kalacaktır. bu can, herhangi bir izzet türküsüne ağlayacak can değildir. izzet'in böyle bir eser çıkarabilmesi için kırşehir'in tüm fırınlarından çıkan ekmekleri kemirmesi lazımdır.
neşet ertaş'ın sazı ağlattığı nadide şarkılarındandır. şarkının kimin olduğu konusunda çeşitli rivayetler vardır, ama bu türkü de neşet babanın sesine muazzam bir şekilde uymaktadır.
orhan hakalmaz'ın da gayet iyi yorumladığı türkü.
insanı bağrını yaka yaka ağlamaya iten, iç organlarını birbirine geçiren, nevrini döndüren türküdür.
sakıncalıdır kısaca.
insanı duygular deryasına sokan Kırşehir yöremize ait muazzam türkü.
Sözleri ve tarzı ile Neşet Ertaş kokar.Kimse bana izzez Altınmeşe demesin.isterse resmi olarak i.Altınmeşe'nin diye geçsin ama bu parça Neşet Ertaş'ındır.Onun icrasıyla bildik onun icrasıyla sevdik.
Neşet Ertaş'tan başka bu parçayı güzel söyleyen, yorumlayan bir de Orhan Hakalmaz var.Günümüz çok sesli müziğinin başarılı bir örneği sergilenmiş.Neşet Ertaşın tarzı başka tabi ama Orhan Hakalmaz başka bir şekilde duyguyu müthiş verir. :
Bir de şöyle bir video var Volkan Konak'ın söylediği:
.. Volkan Konak, parçaya sadece sazın ''nakarat'' bölümünde ''sadece şiiri ile'' eşlik etseymiş daha güzel olurdu.
Bir de Almanya'da yaşayan Yunan sanatçı Kostas Karagiozidis'in bi klibi vardır.Söz yoktur, kimse söylemez ama sanki bağlama söyler parçanın sözlerini o derece başarılı ve duygulu :
Fon müzik demişken Yedi Karanfil'i es geçmemek gerek :
alçak leyla'ya yazılan eserdir neşet ertaş tarafından. neşet ertaş'ın cenazesine de katılmıştır bu alçak, hatta ağlamıştır.
yazı kışa çevirdikten sonra,
saça karlar yağdırdıktan sonra,
neşet kara toprağa girdikten sonra,
ağlasan ne olur ağlamasan ne olur leyla...