''bu ne lan kız mısın sen ne o küpe'' gibi saldırılara karşı söylenen bir savunma.Hoş yavuz sultan selim'in aksesuar olarak takıp takmadığı da meçhuldür.
selim'im küpesi hakkında iki rivayet vardır. birincisi mısır'a sefere gittiğinde mısırlı kölelerin kulaklarında küpe görür. nedenini sorduğunda ise köle oldukları anlaşılsın diye küpe taktıklarını anlar. bunun üzerine kendi de "ben de Allah'ın kölesiyim!" diyerekten küpe takar.
diğer bi rivayettte ise şehzade olduğu yıllarda iran şahı şah ismail'le oynadığı bi satranc oyununda şah ismail oyunu şahsi hatasıyla kaybeder. gencecik bi delikanlıya yenilmeyi kendine yediremez ve selim'e bi tokat patlatır. selim de "bu tokat bana ders olsun!" diyerekten küpeyi geçiriverir kulağına.
lakin bizim gençlerimiz neden takmaktadır, onun hakkında bi rivayet bulamadım...
bilinçsiz küpe kullanıcısının yaptığı yanlış savunmadır.
Yavuz Sultan Selim'in küpesi ilahi bağlılığı simgeler. Sultan Selim Mısır'ı fethettiğinde oradaki kölelere küpe takıldığını görmüş ve kendisi de Allah'a olan köleliğini ifade etmek için küpe takmıştır. şimdiki gençlerin taktığı gibi karizma* yapmak için veya dikkat çekmek için değildir.
uzun saç sünnettir sözüne uyarlanabilecek durumun aynısıdır. burda mantıken bakıldıgı zaman sorulacak bir kaç soru var;
1. sünnet için mi saç uzatıyorsun?
2. hava için mi?
3. kaç kişi bu duruma örnek olsun diye uzatıyor?
saçma, anlaşılmaz, garip bir savunma şeklidir. "ulan madem takıyorsun neden şu böyleydi bu böyleydi diyorsun a.ına koyim. artistim ben saçımıda uzatır küpemide takarım de ki ha bak bu adam harbi tarzına uygun istediği için yapıyor diyelim.." şeklinde açıklanacak acınası durum..
yavuz sultan selim'in küpe taktığı bir rivayet olmakla birlikte akla gelen meşhur tablonun şah ismail'e ait olma ihtimali üzerinde de tarihçiler durur. bu tablonun yavuz'a ait olmayabileceğine kanıt olarak inci takıyı da verebiliriz. şunu kesin biliyoruz ki yavuz sultan selim gösterişli takılar takmazdı.
'seviyorum ki takıyorum kardeşim!' diyemeyip, yaptığı şeyi bir suç sanan insanların savunmasıdır. 'suç sanıyorsan takmayacaksın, takıyorsan yavuz sultan selimi işe karıştırmayacaksın' *
yavuz sultan selimin delik olan kulağını küpeyle dolduruyor olması durumu. doğaldır, yadırganmamalıdır. mühim olan delikte küpenin durabiliyor olmasıdır. burda konu ne yavuz ne selim olmalıdır. önce insan beynindeki delikleri doldurmalıdır. *
çok önemli not: lütfen deliği olan gocunsun.
Arkadaş ortamında delikanlı olarak bilinen şahsın 'hoşuma gittiği için takıyorum' diyememesi sonucu Yavuz Sultan Selim'in babasının adını dahi bilmediği halde kendisine savunma yolu olarak başvurması..
'keyfimin kahyasımısın bilader ister takarım ister takmam seni bağlamaz' cümlesini kuramayan gençliğin sözde kendilerini savunmak amacıyla kurdukları cümle. ayrıca kaç tanesi osmanlı tarihini araştırıp okumuşlardır ki böylesine bir cümle kurmaya cürret ederler. anlayamıyorum ! ***
ota boka burnunu sokup, kız olsun erkek olsun kişisel süs-ziynet eşyası gibi incir çekirdeğini doldurmayan bir mevzu için dahi karşısındakini savunma yapmaya ve "laflar hazırlamaya" mecbur bırakanlar oldukça, daha çook duyacağımız gereksiz ve kendine geçmişten emsal bulma temelli savunu cümlesi.
yavuz sultan selim'i delicesine örnek aldığını sanan gerizekalı savunması. takacaksan, takacaksındır. ötesi yok evlat... öyle saçma sapan kılıf uydurmana gerek yok. başın dik, sözün pek olsun!
gereksiz bir savunmadır. kendi yaptığı şeyi savunmak için başkasının da yaptığını anlatmak neyin kafasıdır. la olum senin bir kimliğin filan yok mu ben takmak istiyorum benim gerici paranoyalarım yok küpe takmayı seviyorum benim küpem seni ilgilendirmez birader, der geçip gidersin.
yok şu da yapmış da ben de ona özendim de geçiniz bu zırvaları. zaten hepimiz o uzun saçlarla metalci tavırlarla pek de osmanlıcı, halifeci filan olmadığınızı tahmin edebiliyoruz ne gerek var kendi kendinize güldürmeye. ağzınızın üstüne çakasım geliyor yavuz da takıyodu deyince he yavrum sen de irana safevilere sefer düzenliycen zaten ahahaha. çıkacağın seferin pelinsuya doğru olduğunu bilmiyoruz sanki.
tak kardeşim savunmak niye dedirten savunmadır. ayrıca yavuz büyük bir devlet adamı halife olabilir. sonuçta o da bir insan. küpe takması kesin doğru bişey yapması demek değildir.