nazan bekiroğlu, lâ isimli romanında bu konuyu güzel bir şekilde aktarmıştır. tavsiye ederim.
--spoiler--
"insan, sırf insan olduğundan dolayı yani doğası gereği cennete aykırıdır. Çünkü insanın içinde hem kötülük hem iyilik bir aradadır, oysa cennette sadece saf iyilik bulunur. Bundandır ki Adem ile Havva zaten kovulacaktı cennetten. Dünyaya gelmelilerdi çünkü bir tek dünyada iyi ile kötü bir arada tıpkı insanın doğasında olduğu gibi"
--spoiler--
Şeytan ile girmiş olduğu iddiadan ötürü insan erdemlidir lafımı dinler önermesini şeytana kanıtlamak için dikmiş, sonunda iddiayı kaybedince de mızıkçılık yapıp bir de suçu insana ve şeytana atarak üste çıkmaya çalışmış yavşak tanrının bir eylemidir. Lakin bu iddiayı kaybetmek kendisine çok koymuş olup halen tehditler savurarak insanlığı zorla kendine inandırmaya çalışmakta, şeytanın da bu durumla taşak geçmesine ilk neden oluşturmaktadır bu ağaç.