yaratanların en güzeli olan allah

    23.
  1. ahsen'ül halikin

    yani yaratanların en güzeli.

    allah'ın yaratma sıfatının derecelerini bilip yorum yaptığımızda daha sağlıklı olacaktır elbette. h-l-k fiili de bu derecelerden biridir. sadece allah'a mahsus değildir, aynı zamanda insana da bağışlanmış bir yetenektir.

    "Hani bir vakit sen, benim iznimle, çamurdan(topraktan) kuş şekline benzer bir şey halk ediyordun."

    aynı kitapta geçen bir başka ayet. hz. isa'ya atıfta bulunarak yaratma sıfatı dillendirilmiş. "halk edenler" insan da olabilir, allah da olabilir. ayrıca türkçe'deki yaratmak filinin arapçada onlarca kelimeye eşdeğer olduğunu bilseydiniz böyle bir yoruma kalkışmayacağınızı bilirdiniz.

    keşke bilseydiniz.
    6 ...
  2. 10.
  3. bu başlığı okuyan allah düşmanları hemen gaza gelmiştir. kuranı adam gibi okursanız yüce allah asla tekil konuşmamıştır. her zaman çoğul konuşmuştur. asla ben dememiştir her zaman biz demiştir. bu da bunun ifadesidir.
    7 ...
  4. 28.
  5. basitçe anlatmak gerekirse,

    söz konusu ayette geçen ve türkçeye "yaratmak" olarak çevrilen fiil arapçada "h-l-k" fiilidir. bu fiil hem yaratmak anlamına geldiği gibi hem de biçim vermek anlamına da gelmektedir. bu ayette türkçeye "yaratanlar" olarak çevrilen kısım, yani "halk edenler" birden fazla tanrı bulunduğuna işaret edebilir mi? yazarların tıkandıkları nokta burası.

    "halk edenler" tabiriyle insanlara atıfta bulunulmuş. yoktan var etme sadece allah'a mahsus bir özellik ancak vardan var etmek yani halk etmek insanlara da bağışlanmış bir niteliktir. bilim, teknoloji ve sanat insanın bu özelliğinin sonucu ortaya çıkmıştır.

    bu ayetle kastedilen de insanların yarattıklarına yani kendi elleriyle yaptıkları putlara, lat'a uzza'ya menat'a bak. hem de allah'ın yarattıklarna bak diyor. hangisi daha güzel? kendine bile faydası olmayan insanların yaptıkları putlar mı, yoksa allah'ın yarattıkları mı güzeldir. elbette allah'ın yarattıkları güzel olacaktır. o yüzden allah yaratanların en güzelidir, ahsen'ül halikin'dir. abes bir durum yok bunda.

    ama yine de kendini tatmin etmek istiyorsan okumadan araştırmadan körü körüne ilk yazılan entrylere inanabilirsin. eğer ki arapça dili hakkında bilgin yoksa; kuran'da belirtilen allah'ın yaratma derecelerinden haberin yoksa; türkçe meal okuyup ne anlatmak istemiş diye tefsirine bakmıyorsan; bu çeviri yetersizliğini istediğin şekilde yorumlamak sana kalmış.
    4 ...
  6. 24.
  7. çürütmeye çalışıldıkça güzelleşen ayet.

    şimdi bu ayet inanmayan arkadaşlarca çürütülmeye çalışıldı ya ben de inançlarımı sorgulamaya başladım. öyle akılcı öyle inkar edilemez örnekler vardı ki tutamadım kendimi (!) allah'ın * kıskanabileceğini hiç düşünmemiştim mesela! yorum kabiliyeti bu kadar derin insanlar varken bunca islam alimi boşuna yetişmiş , demeden edemiyor insan. neyin mücadelesiyse verdiğiniz boşuna yırtınmayın, inancı sağlam hiç kimse şu açıklamalardan sonra kurana inanmaktan vazgeçmeyecektir. biz buna itikat diyoruz inananlar arasında. inanmayanların hazzına eremediği duygu olur kendisi. abuk subuk iki açıklamayla sarsılacak türden de değildir.
    3 ...
  8. 11.
  9. rahatlıkla anlaşılabilecek bir ifade.

    bakınız; bazı kesimler hariç insanın bir şey yaratması konusunda bir eleştiri yoktur. yani yaratmak allah'a mahsustur diyen kesim hariç manasında dedim.

    gökdelenlere, köprülere, bilgisayarlara, icatlara bakın. bunları insan yarattı. allah'ın ruhundan bir parça ise bizdeki ruh; doğal ki sınırlı da olsa tanrısal özelliklerimiz olabilir. bu bağlamda yaratanlar sınıfında insanoğlu da yer alıyor ise o halde yaratanların en güzeli de allah'tır.
    6 ...
  10. 32.
  11. insanın da yaratıcı bi vasfı olduğunu zaten güzel rabbim belirtiyor.

    "Sizin yarattıklarınızla bizim yarattıklarımız arasında ki farkı görmezmisiniz."

    Burda insan oğlunun yarattığı $eyler dünya ko$ullarının el verdiği derecede onları kullanarak yeni bir$ey yapmaktır. Ancak Allah (c.c) yoktan var edendir.
    2 ...
  12. 35.
  13. Evet yaratanların en güzeli Yüce ALLAHtır.

    (Maide, 110)” âyetinde, Hz. isa için “…Benim iznimle çamurdan kuş şeklinde bir şey halk ediyordun…"

    Demektedir Halk etme yaratma anlamındadır.
    insan ALLAHın halifesi olarak yeryüzünde bulunmaktadır ve ALLAHın izni ile oda bir yaratıcıdır.
    Konuyu bir fıkra ile belki daha iyi anlatabiliriz.
    Çok çok ileriki yüz yıllarda insanlar Mevlamın huzuruna çıkmışlar, demişler ki Biz insanı aynı senin gibi topraktan yaratmayı başardık yüce mevlam.
    Mevla tamam buyrun o zaman, yapın göreyim demiş
    Bilim insanları başlamışlar su ve toprağı karıştırmaya
    Mevlam seslenmiş

    "Hoop herkes kendi malzemesini kullansın!!!!"
    2 ...
  14. 19.
  15. o değilde bu ayet in neden böyle oldugu açıklanmış. hala yok öyle değil çelişki var demek, daha önce yüz sefer söylediğini bir daha söylemek hangi amaca hizmet ediyor anlamış değilim.

    tamam sence o ayet çelişki içeriyor olabilir. bence içermiyor. zaten din de bir inançtır. inanmıyorsan senin için bitmiştir değil mi?

    aynı şeyi bize 1000 defa söylersen biz de mi inanmamaya başlıyacağız. böyle bir şey mi umuluyor?

    her şeyi geçtim bir tartışma adabı üslubu vardır. münazaralarda bile bir fikir söylenir ona karşı bir fikir söylenir karşı fikre karşı bir fikir söylenir.

    şimdi burda biri kalmış kuran insan yazmasıdır diyor, sonra başka biri bir daha diyor, sonra başka biri bir daha diyor. aynı şeyi farkı cümleler ile girmenin manası nedir?

    ayrıca burdaki amaç değişik fikirleri öğrenmek ve bilgilenmekse ve kendi fikrinize saygı gösterilmesini istiyorsanız kuran ın insan yazması oldugu gerçeği diyemzsiniz.

    derseniz kimse sizin yazdığınız fikre önem vermez.

    önce gidin bir uslup adap öğrenin saygılı olun ondan sonra dini tartışmalara karışın.
    3 ...
  16. 26.
  17. 9.
  18. tek yaratan olduğu için Allah cevabı anormal karşılanmamalıdır.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük