yakuza like a dragon

entry2 galeri0
    1.
  1. Yakuza serisini Beat'em up'tan Sıra tabanlı dövüş sistemine dönüştüren, ana karakteri ve storyline'ı komple değiştirmiş olan, soft boot tadında yeni yakuza oyunudur.
    0 ...
  2. 2.
  3. Xbox Game Pass'e gelmesiyle başladığım ve yakın zamanda bitirdiğim oyun. Ve diyebilirim ki gerçekten inanılmaz bir iş.

    Hikaye tarafına gelirsek çok dolanarak anlatıyor meramını ve başlarda takip etmek gerçekten çok zor. Yorgun şekilde de gelip oynadığım için oyunu gerçekten bazı noktalarında sıkılıp sızdım. Sonlara doğru ama bu hikaye çok daha derli toplu bir hale geliyor ve bir anda ilginçleşiyor. Oyunun geneli için söyleyebileceğim böyle bir durum var kesinlikle. Oyun bir noktadan sonra hikaye konusunda ciddi açılıyor ve ilginçleşip dikkat çekici hale geliyor. Başları takip etmenizi bir miktar öneririm. Ben takip edemediğim kadarıyla bazı detayları kaçırmışımdır diye tahmin ediyorum.
    Oyunun bir de klasikleşmiş yakuza formülü içerisindeki yan görevleri var ve bazısı gerçekten keyifli ve geyik. Bazısı da çok Japon mizahı sıkabiliyor. Ama gerçekten yapmaya değerler çünkü çok güzel ödülleri var.

    Oynanış tarafında bu oyun gerçekten bir maden. Çok fazla yan materyal var ve hepsi birbirinden keyifli. Ana dövüş mekaniği bildiğimiz sıra tabanlı dövüş fakat tam olarak standart dandik şekilde çalışmıyorlar. Karakterler sürekli yer değiştiriyorlar ve değiştirmelerine göre yaptığınız hareketlerin sonuçları farklılaşıyor. Misalen, alan vuran hareketler için düşmanların kümelendiği anı beklemeniz gerekli ki alanın içerisinde onlara da hasar vurabilir olun. Ya da sağda solda engel var ise onu tekmeleyerek ya da eğer yeterince güçlü ise kaldırarak onunla saldırıya geçerek beklenmedik bir saldırı hasarı artışı yakalayabilirsiniz. Ya da çok zorda kaldınız, summonları kullanarak savaşın seyirini bir anda değiştirebilirsiniz. Hepsinden mi sıkıldınız, takımınızın her karakteri için seçilebilen totalde 10 dan fazla meslek (Sınıf) var ve her biri birbirinden farklı ve yepyeni oynanış mekanikleri ekliyor oyuna. Her sınıfa özel en az bir sınıf ve paylaşabildikleri bir kaç ayrı sınıf mevcut. Her sınıf bir anda oynanışı değiştirebilecek kadar etkili.
    Bir diğer ön plana çıkan şey ise Ichiban Holdings. zamanla alışılabilen bir sisteme sahip ve bu minigame oyunda para kazanabilmenin yegane yolu. Gerçekten ciddi para kazanmak için biraz grind gerekiyor ama grindlamadan da en azından normal zorlukta bitirebilecek kadar oyunu para kazanmanız mümkün. Bu holding tarafı oyuna hem oynanabilir yeni bir karakter ve aşırı güçlü bir skill olarak size geri dönüş yaptığını da söylemem gerekli. Karakter için özellikle oyunun bir kısmında oldukça ve oldukça yararlı olduğunu söylememde yarar var.
    Bir diğer yan etkinlik ise mario kart şeklinde olan Dragon Kart. Yani bitiremediğim için bu yan görevi pek sonucunun ne olduğunu bilemiyorum ama fena değil. Çok aşırı tavsiye edemem açıkçası.
    Diğer yan görevler ise genelde kısa süreliler ve genellikle savaşta ya da holding tarafında kullanılabilecek ekstralar size katıyorlar ve bunlar gerçekten reddedilebilecek şeyler değil bence. Hepsi oldukça iyi.

    Müzikler, oyunda çok sık çalıyorlar ve keyifliler. Sokak dövüşlerinde kullanılanı aşırı sık duysanız da Bosslardaki müzikler bir anda gazı arttırıyor kesinlikle.

    Oyuna dair eksileri aslında iki kategoriye ayırmam gerekli, objektif eksiler ve kişiye özgü eksiler olarak.
    Objektif eksiler kategorisinde bu oyunun en büyük eksisi eski yakuza oyunlarında da olduğu gibi bazı ara sahnelerdeki vasatlık. Bazı diyalog sahnelerinde seslendirme dahi yok ve hangileri olduğunu anlamanız imkansız. Ana senaryo tarafında bile eksiklikler var. Keza karakterlerin bazen aşırı donuk tavırları da kimi zaman sinir bozucu olabiliyor.
    Oyunun ilk baştaki temposu. Gerçekten Yakuza 7 sabır isteyen bir iş. Oyunun açılması gerçekten chapter 5'i buluyor. Her anlamda bu arada, konu tıkanık ilerliyor, class sistemi açılmış değil, karakter seviyeleri düşük, çok yapabilecek bir şey yok, sanki oyun sıradan ve sıkıcıymış gibi gelebilir ilk 5 chapterda. Sonrasında bu noktaya geldiğinizde oyun bir anda açılıyor.
    Kişiye has eksiler tarafında ise, yani dövüş sistemi. Ben de hiç sıra tabanlı dövüş sevmeyen birisi olsam da yakuza 7 nin sistemini şahane buldum. Eski oyunlar beat em up olduğu için ciddi bir spin var.
    Çok fazla referans ve özellikle eski oyunlara referans olması. Yakuza evrenine dair bir şeyler duymuş olmanızı biraz bekliyor oyun ne yazık ki her ne kadar soft reboot olsa da. Ve bu karakterleri çok kısa tanıtıyor. Ben 0 oynayarak geldiğim için bir kısmını tanıyordum, ancak yeni gelen birisi bu karakterlerin çoğunun ne sebeple orda olduğunu kesinlikle sorgulayacaktır.
    Bazı bosslardaki absürtlük. Oyunda boss fightlar var ve fena değiller. Fakat her biri gerçekten kayaya tökezlemek gibi hissettiriyor. Özellikle oyunun ortalarında gelen bazı bosslar gerçekten neyi yanlış yaptığınızı sorgulatır cinsten. 38 levelda gittiğim bir bossun 50 level olup elime ciddi ciddi vermesi pek hoş değildi misalen. Sonra eski save'e dönünce farkettim, oyun bir miktar uyarıyormuş ancak o kayaya vurduğunda farkediyorsunuz. Hele en sonlardaki bosslar artık fenalık geçirtebiliyorlar. Ve bosslara karşı da genelde yaratıcı taktikler ile girişmek yerine bir pattern geliştirip o şekilde ilerliyorsunuz uzun süre. Bayabiliyor.

    Sözün özü spoilersız şekilde fikirlerimi iletmeye çalıştım. Oyuna dair söylenebilecek çok şey var. Sıra tabanlı dövüşten ölümüne nefret etmiyorsanız ve absürtlük sizin için bir sorun değilse Yakuza 7 gerçekten değerlendirilmeye şiddetle değer bir iş olmuş.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük