biraz kallameli bir önerme. hiç bir zümre başka bir zümreden "üstün" değildir ve olamaz ama işi istatistiğe vuracaksak ve sonucunda da "üstün" yerine "insanlığa daha faydalı" diyecek olursak o zaman bu, bizi şöyle bir sonuca itiyor;
teknoloji ve para konusunda aşmış millettir yahudiler tek müslümanlardan değil hristiyanlardanda kat ve kat üstündür gel görki musevi olup dinden çıkanda bir sürü örnek vardır en büyük örneklerden 2 tanesi (bkz: ataist) (bkz: albert einstein) ile (bkz: agnostik) (bkz: mark zuckerberg) yahudi iş adamların bu kadar çok olmasının en büyük katkıyı (bkz: roşhild) ve (bkz: rockfeller) gibi dünyaca ünlü aileler öneml yer tutar.
kime göre neye göre diye sorulasıdır. iki farklı inanç biçimini karşılaştırırken ne üzerine karşılaştırılacağıyla ilgili sınırlı bir alan çizilmelidir.
doğru tespittir. temelinde de ekonomik üstünlük yatmaktadır. en azından büyük bir kısmının bugünkü zenginliklerinin temellerini osmanlı tebaası iken attıkları düşünülebilir.
katılmıyorum ikisi de bence üstün değil. ayrıca yahudilerin kutsal kitabı kurandan daha tehlikeli. sadece emperyalist olmadıkları için belki bu illet bize bulaşamıyor.
işte kitabı mukaddes şirketi tarafından bastırılıp dağıtılan (yalçın ofset. ist. 1993) tarihli, tevratı şerif (eski ahit kitabından porno hikâyeler ve öğütler)
(haşa) kızlarının şarap içirip sarhoş ederek hz. lut ile cima etme hikayeleri.. (bak: tekvin, bab 19, ayet: 30-38 sh: 17)
kız kardeşleriyle sevişme ve aşk şiirleri (bak: neşideler neşidesi bab:8 ayet: 1-10 sh: 672 bab:4 ayet: 8-12 sh: 669)
en büyük din adamının kendi geliniyle zina etmesi (bak: tekvin bab:38 ayet: 13-19 sh: 39)
kethuboth talmutu (1936 the son-cine pres baskısı)
küçük kız ve erkek çocuklarla zina yapmanın ve kendi karısına dübüründen yaklaşmanın usulleri (bak: bab: 11)
karşılıklı rıza ile yapılmak şartıyla, kız ve erkek kardeşlerin cinsi ilişkilerinin caizliği
dul kalan annesiyle cinsi ilişkide bulunup onu tatmin etmesinin, erkek evladına görev olarak verilmesi
yahudi bir dul kadının, kendini tatmin için her yola başvurabileceği ve her türlü hayvanla ilişkiye girebileceği. (bak: yebamoth talmut’u 56-a ve 59-b)
gizli yapmak ve suç kanıtı bırakmamak şartıyla;
a) her türlü günahın yapılması için yahudilere ruhsat verildiği
b)yahudilerin galibiyet ve hâkimiyeti uğrunda her çeşit haksızlık ve ahlaksızlığın işlenebileceği
c) yahudi olmayan bütün herkese karşı “onlardan görünmenin, riyakârlık etmenin, onları aldatıp yalan söylemenin, aralarında fitne fesat yürütmenin ibadet hükmüne geçeceği
d)sadece yahudilerin insan görüleceği, başka din ve kavimlere hayvan muamelesi yapmak gerektiği (bak: talmut hoşem hamişpat 369 şultan aruh sh: 117)
oysa aynı kitabı mukaddes levililer bölümü bab: 18 sh: 117 ve 118’de bu safsata ve sapıklıkların tam aksine, aile efradıyla, yakın akrabalarıyla ve nikâhsız başka kadınlarla zina yapılamayacağı öğütlenmekte, böylece kendi içinde açıkça çelişkiye düşülmektedir. bu durum tevrat ve incil’de hala aslına uygun bazı kısımlar bulunsa da, sonradan akıl ve ahlakla bağdaşmayan konuların katıldığını göstermektedir.