avrupa film akademisi'nin başkanı olan, 1945 doğumlu yönetmen.
70'li ve 80'li yıllardaki filmleri genellikle road-movie* stilinde
sakin yapıtlardır. en sevdiği tema, modern toplumda yabancılaşma
ve insanın kendi benliğini bulmasıdır.
yeni alman sineması akımının temsilcilerinden olan wenders neredeyse bütün filmlerinde almanya'nın amerikanlaşması teması üzerinde durur. akımın varoluşçu kanadında yer alan wenders'in depresif yol filmi paris, texas mutlaka izlenmelidir. gözler dolar, samimi duygusallık bu olsa gerek denilir. ahh travis ahh nidaları arasında bize bu kadar güzel anlar yaşattığı için wenders' e tekrar tekrar teşekkür edilir.
zülfü livaneli'nin 1987 yapımı yer demir gök bakır filminin prodüktörü olan dahiyane alman yönetmen.
wings of desires(arzunun kantları) filminde bruno ganz ın türk sokagından gecerken zülfü livaneli parçalarının çaldığı ilginç ve hoş bir ayrıntıdır aynı zamanda .
sürekli yollarda olan, metropollerde güzergahlarını şaşıran, çakılı konumlarda ne uzayan ne kısalan, ''kim ve ne olduğumu ve kimin kim ve ne olduğunu zamanla daha az anlıyorum'' diyen, bölünmüşlük hissini kendisiyle hesaplaşarak yeneceğine inanan kahramanlara sahip filmlerin yönetmeni.
pina adlı filmi pek beğenilir. zira film baştan aşağı dans eden insanları göstermektedir. kurgu, senaryo, yönetmenlik açısından sıfırın altında vasat bir yapımdır. en köhne, yeni yetme, ayarı kaçmış sinema tv öğrencilerinin bile rahatlıkla çekebileceği bir yapımdır. fakat her zaman olduğu gibi fransız züppeliğindeki sanat sineması sevdalılarımız pek beğenirler bu mereti. kimse de demez yahu arkadaş , rahmetli pina iyi bir dansçıymış, bunlar da öğrencileri, kışın ayazında götün karın içinde olsa, yine izlersin bunları, wim wenders eline 3d kamera alıp filme aldı diye mi baş yapıt oluyor?