umre turu yapanların ruh halinden şüphe ederim

entry22 galeri0
    16777209.
  1. mantık doğru üslup yanlıştır.
    6 ...
  2. 16777209.
  3. cok eseklik etmis. put degil bu. kabe yuce, ilahi bir sey. put dedigin sadece oyle zannedilir. bu degildir. zira bu kutsaldir.*
    *
    *
    3 ...
  4. 16777210.
  5. ülkemizin en değerli aydınlarından birinin verdiği beyanat.

    (bkz: müjdat sen içme bokunu çıkarıyosun)
    8 ...
  6. 16777211.
  7. günden güne, insanların gözünden düşmekle beraber, ne saçmalasamda gündeme gelsem diye böyle söylemlerde bulunan şahsiyet, ciddiye almamak lazım.
    4 ...
  8. 16777212.
  9. darbukatör baryamın ne zamandan beri adam yerine konup lafının dinlenildiğini merak etmeye yol açmıştır.
    sen git dümbeleğini çal ne karışıyorsun milletin dinine? çok biliyorsan gidip yardım etseydin o fakirlere, biliyoruz bok gibi para var sende hala konuşmaya yüzün varsa daha da bir şey demem.

    ben senin insanlığından şüphe ederim müjdat. sen ruh halinden şüphe etmişsin çok mu?
    4 ...
  10. 16777213.
  11. tayyip in bu tip adamlarla arasında ne var acaba diye düşündüren beyanat. yoksa tayyip bunlara islama küfredin oylarımız azalmayı bırak artar mı dedi.
    1 ...
  12. 16777214.
  13. senin sokakların açlıktan dilenen insan doluyken, umre farz değilken hac farzken, umreye gitmek onları doyurmaktan daha mu çok sevap gerçekten?
    3 ...
  14. 16777215.
  15. 0.
  16. 1.
  17. burda amaç din adı altında yapılan gosterişe dikkat cekmektir. yanlış organlarıyla anlayanlar ya da camur atma sevdasında olanlar olayı dramatize edip dansozlere sacılan paralar gibi saçma soylemlerde bulunmuşlardır. tekrar ediyorum din adı altında gosterişte bulunanlara atıftır üstadın yaptığı.
    3 ...
  18. 2.
  19. umre'ye giden insan ailesi fakir olduğu için bot giyemeyen çocuğun harçlığını çalmıyor.
    hal böyleyken u sıçmık nedir sevgili mücdat?
    3 ...
  20. 3.
  21. öncelikle açıklamadaki üslup kesinlikle hoş değildir. Ama söylemem gerekir ki; eğer islam dinini gerçekten kavrayabilmiş bir insansanız bu açıklamadaki mantığı tamamen anlayabilmiş olmanız gerekir. eğer bir müslüman olarak komşunuz açken, bir sıkıntısı varken ya da etrafınızda botu olmadığı için okula terlikle giden çocukları görüyorken umreye gidiyorsanız siz bu dini çok yanlış anlamışsınız demektir. Etrafınızda gerçekten* yardıma muhtaç olan bir insan varsa ve siz umreye gideceğiniz para ile ona yardım ediyorsanız bu da geçerli olacaktır.

    (bkz: komşusu açken tok yatan bizden değildir)
    2 ...
  22. 4.
  23. ateistlerin sanatçısından bilim adamına ordan da ta sokaktaki adamına varana kadar ne kadar antipatik ve tepkisel olduklarının delili olan sözdür. bak bak bak adam bak; tatil köylerine gidenlere laf yok, gece klüplerinde sabahlara hayvanlar gibi tepinip yarım bin tl yi bayılanlara laf yok, altlarında bmw kollarında çıtır kızlarla dolaşan zengin bebelerine sonradan görmelere laf yok. ama haspam söz konusu inancının gereği kendince kutsal gördüğü yerleri ziyaret edenlere gelince birden gariban babası kesiliyor. peki sulukuleli müjdat, bunu artık yiyor muyuz; yemiyoruz. abicim sen bu sıçmığını al paket yap evine götür çoluk çocuk yersiniz.
    1 ...
  24. 5.
  25. kendi ideolojisindeki insanlardan başkasını insan yerine koymayan bir sanatçının(!) verdiği bir beyanat olduğundan dolayı zerre kadar samimi değildir.
    bir hayvanat vardı hani, eceli gelince ahalinin kutsalına pisliyordu. neyse...
    1 ...
  26. 6.
  27. --spoiler--
    ailesi bot alamadığı için bu soğukta okula terlikle giden öğrencilerin ülkesinde umre turu düzenleyenlerin ruh halinden şüphe ederim.
    --spoiler--

    "Ben de içki içenin halinden şüphe ederim" diye karşılık verilebilecek cümle.
    2 ...
  28. 7.
  29. din ile diyanetle alakası olmayanların, hakkında yorumda bulunurken birden bire alim kesildiği beyanattır.
    islam zaten iyiliği de emrediyor. zekatı fitreyi farz kılıyor. ki insanlar da çılgın yardımlarda bulunuyor.
    ama siz o kafalarınızı değiştirmeden bu insanları göremiyorsunuz, göremezsiniz.
    sokakta dilenciye sadaka vermeyen adamın ne haddine umreyi bu şekilde eleştirmek! ki ortadaki mevzuu eleştiri değil, saldırı.

    keşke o çok yakın olduğunuz istanbul burjuvalarının yurtdışı turlarını da böyle eleştirebilseniz. ama yapamazsınız. mamanızı koymazlar mama kabınıza.
    3 ...
  30. 8.
  31. bu açıklamaya kuduran kesim, açıklamanın içeriğine değil sahibine göre kuduruyor. aslında doğrunun ötesinde, bunca aç açıkta insan varken, önce etrafındakilere yardım etmek varken neden umre. ancak yaradana yaranmak yaradanın emrinden daha baskın çıkar. çünkü ne kadar sevap işleseler de, o günahlar arınmaz umreye gitmeden. dünya hali bugün varsın yarın yoksun, bir an önce tamamlamak lazımdır.

    bir de yok mu şu ismin önüne konulan hacı takısı. tüm kapılardan dik geçirir adamı. sırtı dik göğsu pek olur, nur saçar bir anda makamlarda. el pençe durulur önünde. ayakkabısı olmayan çocuk da gözleri yaş dolar onu görünce. saçtığı nur un parlaklığı yüzünden. ayakları donduğundan değil yani.
    2 ...
  32. 9.
  33. dini gösteriş için alet edenler "4 defa umreye gittik", "5 kere hacca gittik" gibi cümlelerle ne kadar sığ insanlar olduğunu gösteriyor zaten ki müjdat gezen de çok doğru söylemiş. bir şeye inanıyorsan ya adam gibi inan, ya da hiç inanma. gösteriş yapma. sonuçta allah hepsini görüyor değil mi(!)

    madem inanıyorsun aynı kutsal kitapta "komşusu aç iken tok yatan bizden değildir" hadis-i şerif'ini görmezden gelip umreye gitmenin mantığı nerede? hacca gidip 5 yıldızlı otellerde kalmanın mantığı nerede? umreye gideceğine o parayı yoksul insanlara verse çok daha faydalı olacağını bilmiyor mu sanki. ama yoksula yardım ederse kimseye böbürlenerek anlatamaz değil mi? yani "umreye gittik" demek var "yoksullara yemek dağıttım" demek var. hoş benim gözümde ikincisini yapan/yapabilen insanlar zaten olayı bitirmiştir.

    keşke her yıl milyonlarca lira umre için harcanacağına yoksullara dağıtılsa. madem islamiyet akıl ve mantık dini. amaç ibadet ise bundan büyük ibadet yoktur. değil mi akıl var mantık var.

    yoksulluktan eve ekmek götüremediği için, evdekiler ekmek beklediği için evine gidemeyen milyonlarca insan var ülkemizde. o gereksiz yere harcanan paralar yoksullara dağıtılsa, o insanların mutluluğunu sağlansa çok daha güzel olmaz mı?

    dansöze para sıkıştıran adam, umreye giden adam. al birini vur ötekine.
    0 ...
  34. 10.
  35. Haklı bir yaklaşımdır umreye..
    Amaç nedir umrede, sevap kazanıp dini görevimizi yerine getirmek mi?
    evet..
    sorarlar adama, insanlık görevini yerine mi getirdin? diye..
    Dansöze para takan adamla kıyaslanması da komedinin önde gideniyken, karşımıza "aha ayar budur mına koduk" yaklaşımı komik bile değildir, acınasıdır..
    Dansöze takan adamın dindar olup olmadığını biliyor muyuz? hayır..
    biz buralarda dincilerin, müslümanlığı kendini tatmin etmekten ibaret gördüğünü savunuyoruz..
    e o halde alakası nedir dansöz ile umreye giden bireyin?
    pöyküründe nasıl pöykürürseniz pöykürün..
    o hiç dokundurtmadığınız din yüzündendir bu insanlar arasındaki ayrım..
    ha tabi genellemek yanlıştır, 3 5 çocuk okutup da aynı zamanda oraya gidenler elbet vardır.... Hödüklenmeyi susturmak için bunu belirtseydi açıklamasına daha bir anlaşır olacağının düşünmekteyim.

    Anca oturduğunuz yerden kendinizi kandırın..
    0 ...
  36. 11.
  37. kemalistleri aşka getirecek bir yorumdur.
    3 ...
  38. 3.
  39. aynı açıklamayı müjdat gezen değil tayyip erdoğan yapsaydı, şu an övgüler düzülüyor, islamın özünü kavramış halkına yakın gerçek lider olarak pompalama yapılıyor olurdu. adamına göre muamele işte. müjdat gezen'i hiç sevmem ama bu kadar da çarpıtma olmaz arkadaş ya!
    1 ...
  40. 4.
  41. insanların beyniyle hareket ettiğini düşünen sanatçının yorumu..
    hayır bayım yanılıyorsunuz,
    ya çüküyle ya da götüyle düşünebiliyor insanlar..
    biz buna bulabildiğini sik,
    sonra göt korkusundan umreye git
    psikolojisi diyoruz..
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük