öncelikli olarak tartışılması gerekenin türkiye'de rap var mı? sorusu olduğunu akıllara getirmiştir. yoksa soğuma nedeni olarak türkçe rap yaptığını sanan bütün zırtapozlar sayılabilir.
-türkçe rap'i sadece ceza ve sagopa'dan ibaret sananları görmek.
-eline her mikrofonu alanın rap sanatçısıyım diye çıkması.
-overground olanların kliplerinde karı kız oynatarak para kazanmaya çalışması.
-saçma sapan reklamlarda gerizekalı bebelerin sonu "ıaaamm" "öüüümm" "öhhöö" kelimelriyle biten şarkılar yapması.
ama bütün bunlara rağmen güzel şarkılar ve sanatçılar yok mu var. o da ayrı tabii.
her bokta olduğu gibi bunda da bir yol ayrımına düşen biz türk milletinin eseridir bu nedenlerin hepsi. cezaymış sagopaymış ayrımcılığa bak lan. 2 sanatçı arasında ayrım yapmak... evet 10 yaşındaki veletlerin işi...
amerikan kültürünü türkiye'ye kopyala yapıştır senteziyle getiren ; türk rap'inin ajdarı olan ceza ; kişinin türk rap'inden soğuması için en büyük nedenidir kanaatimce.
sagopa kajmer dışında rap yapmaya çalışan insanlardır. son zamanlarda da pop şarkıların arasına sıkıştırılan 'hebelebe höbelebebe hedee hödee' sözler artık rap müziğin iyicene içine edildiğinin resmidir. olur olmaz herkesin ağzına dolansın diye piyasa işi yapan şarkıcılar yazık ediyolarlar. fakat ölmeyen ve ölmeyecek olan bir müzik tarzı vardır ki o da metaldir. babalar * çıkar şarkılarını söyler, sahnede deli gibi solo atar herkesin gönlünü kazanır.
zaten hiç ısınmamıştım ama liseli ergenlerin okulda sokakta vb yerlerde amatör rap yapmasıdır. ellerini ağızlarına götürüp beatbox yapmaya çalışırlar, hızlı hızlı anlaşılmaz şeyler söylerler. hay amınıza koyim sizin.