birbirini destekleyen iki mefhumdur, biri dindir diğeri kan bağıdır. bu iki bağ birbirini destekler ve kuvvetlendirir, islam türksüz, türklük islamsız olmaz. islam türksüz, türk de islamsız kimliğini kaybeder. o yüzden şu ulusalcılık mıdır nedir dini dışlayan milliyetçilik anlayışını bir tarafa bırakıp da özümüze dönmek lazım. millet bayrağının yanı sıra dinine, mukaddesatına sahip çıkan bir nesil bekliyor bizden yoksa daha çok ucube kalırız iki arada bir derede, kimliksiz ve silik.
ülkücülere bir dönem sorulan soruları anımsatmıştır. ülkücü kardeş bir bakar misin hem ümmetçi hem turancı nasıl olunuyor? yok ben hala anlamadım. biri bana anlatsın.
biri ırk diğeri o ırktan bağımsız arap dinidir. milliyetçi olsaydım çok damardan girerdim ama arapla aynı düşü kurup kendini türk sananlarla uğraşmak zaman kaybı.
Bana atatürkü hüseyin nihal atsızı örnek gösteriyolar ismet inönüyü örnek gösteriyolar. Ulan cahil kefere bu saydığın adamların isimleri müslüman ismi.
birbirine zıt iki kavramdır. islam'ın özü tehviddir. peki tehvid nedir?
ali şeriati tehvidi şöyle tanımlar; tehvid, sadece idealist ve metafiziğe taalluk* eden bir düşünce değil. sadece ''kainatta allah'tan başka ilah yoktur.'' inancına sahip olmak değildir. tehvid, aynı zamanda bir dünya görüşüdür. tarihi, sosyal ve beşeri bir bakıştır. varlığın, ırkların ve sınıfların birliğinin esası tevdiddir.
tehvid; ırksal,düşünsel, sosyal ve beşeri şirki reddeder.
ırkını inkar etmeni isteyen bir düşünce ile ırkını seven birinin yaşaması mümkün değildir. birbirine zıt iki düşünceden insan birini tercih ederek yaşaması gereklidir.
bu sonuç ilişkisine bakarak diyebiliriz ki türklük bedenimiz, islam ruhumuz gibi söylemler geri zekalılıktan başka bir şey değildir.
taalluk etmek: ilgili bulunmak, ilgili olmak, ilgilendirmek