çanakkale savaşındaki şehit sayısı:48 bin
peki ama kaçı güneydoğulu: 992 (ki 502 şehidimiz antepli)
kurtuluş savaşındaki şehit sayısı: 35 bin
peki ama kaçı güneydoğulu: 685
şimdi sen dersinki bu ülkeyi türkler ve kürtler beraber kurdu, işte o zaman asıl aptal sensin.
bunlarda kürtlerin yaptığı isyanlar.
# 1806, Baban Aşireti, Abdurrahman Paşa isyanı
# 1833-1837, Mir Muhammed (Soran) isyanı
# 1838 1. Han Mahmud isyanı
# 1842 - 1847 2. Han Mahmud isyanı (son
döneminde Bedirhan Beyle ittifaken)
# 1843-1847 Bedir Han isyanı # 1855, Yazhan Şer isyanı
# 1878-1881, Şeyh Ubeydullah Nehri isyanı
# 1919-22, Simko (Ismail Ağa) isyanı
# 11 Mayıs 1919, Ali Batı isyanı
# 21 Mayıs 1919, Mahmut Berzenci isyanı
# 6 Mart 1921, Koçgiri isyanı # 4 Eylül 1924, Beytüşşebab isyanı
# 13 Şubat 1925, Şeyh Said isyanı
# 10 Haziran 1925, Nehri isyanı
# 7 Ağustos 1925, Reşkotan-Raman isyanı
# Kasım 1925, 1. Sason isyanı
# 16 Mayıs 1926, 1. Ağrı isyanı # 21 Ocak 1926, Hazro isyanı
# 7 Ekim 1926, Koçuşağı isyanı
# 26 Mayıs 1927, Mutki isyanı
# 13 Eylül 1927, 2. Ağrı isyanı
# 7 Ekim 1927, Bıcar isyanı
# 6 Temmuz 1929, it Resul isyanı # 20 Eylül 1929, Tendürek isyanı
# 26 Mayıs 1930, Savur isyanı
# 20 Haziran 1930, Zilan isyanı
# 21 Temmuz 1930, Oramar isyanı
# 7 Eylül 1930, 3. Ağrı isyanı
# 24 Ekim 1930, Pülümür isyanı # Eylül 1930, 2. Mahmut Berzenci isyanı
# Kasım 1931, Şeyh Ahmed Barzani isyanı
# Ocak 1937, 2. Sason isyanı
# 21 Mart 1937, Dersim isyanı
demem o dur ki arkadaşım bu ülkeyi sadece türkler kurmuştur. çünkü kürtler hep bu ülkeye zarar vermiştir. biz olmasaydıkta yerimizde amerikalılar olsaydı yine zarar vericeklerdi.
kurulmasında çerkezi, lazı, kürdü, tatarı herkes olduğunu söyleyen, ama bu gün sorun çıkaran neden sadece kürtlerdir diye sorusunu da soran "aptal" dır.
doğru düşünen bir aptaldır. türkiyenin kurulmasına yardım eden azınlıklar küçük sayıda ve parçalanmış olanlardır. onlar da genel kaide yi bozmayacak kadar azdır. o dönemde kürtler ise aşiretler halinde yaşayan feodal topluluklardır. kulaktan dolma bilgiler yerine biraz araştırma yaparsanız kürt aşiretlerinin icraatlarına dair bilgiye ulaşabilirsiniz.
üstelik türklerin devlet ve ülke üzerindeki mülkiyet hakkı kurtuluş savaşı ve cumhuriyet süreciyle yasallaşsa da esasen çok daha geriye dayanır.
biz bu vatanı sizinle beraber kurduk ayağına yatıp bizim hakkımızı verin diye ağlayan çapulcu bir halk tarafından aptal olarak gösterilen ama aptal olmayan gerçeği bilen türk'tür.
sonu gelmeyecek tartışma. aynen laiklik gibi. insanlar türk milleti kelimesini de laiklik kelimesi gibi yanar döner tariflerle tanımlıyor.
türklerden bir kısmı türkiye türklerindir diyerek türk kelimesini ırk olarak kullanıyor. sonra sıkışınca türk milleti demek türkiye'de yaşayan tüm insanları kapsar deniyor. tüm insanlar türk milleti ise o insanların anadiline neden destek-izin vermiyorsun dersin. türkler asli unsur der. hani türk ırk değildi de bir millet adıydı dersin. küfreder çeker gider...
türklüğe üst kimlik mi diyeceğiz yoksa ırk mı? çünkü "üst kimlik olan ırk" derseniz diğer ırklar kabul edemez. bir gün üst kimlik deyip ertesi gün tüm ırkların kimliğini unutturup türklüğe zorlarsanız asimilasyon olarak anlaşılır. hep diyorum asimilasyon mu entegre mi edeceğiz
tabi ki türkiyeyi türkler kurdu ve daha sayısız devleti de...
bahsedilen diğer toplulukların dünya tarihinde kurmayı başarabildikleri bir tek müstakil devlet var mı acaba?
bu ülkeyi kürt'te kursa, türk'te, kursa, çerkez'de, laz'da kursa biz bu zamana kadar
kim kurdu dedik.
''Atalarımız ''( en azından ben bu kelimeyı kullandım ) senin, benim, onun ata dedesi
Onlar ayrımcılık yapmadılar, kanları ile oluşturdukları ay hılal'li bayrağımızı göklerde dalgalandırdılar.
Onların şimdi kemikleri sızlıyor.
Bu yaşanan olayların kime faydası var türk'e mi ? kürt'emi ?
atalarımızı asit kuyularına atan düşmalarımızdan başka kime faydası var ?
neden gerçekleri görmüyor sunuz?
Artvin'den bakınca Ardahan görün müyor mu ? Biri karadeniz biri doğu anadolu şehri
bir yüzölçümü birimi belirlemişler, burası hakkari, burası muş demişler. Sen olmuşsun muşlu, o olmuş hakkarili..
söyle bir gerçek var ki kimileri hazmedebilsin ya da hazmedemesin bu ülkede yaşayan halkın büyük çoğunluğu türktür. bin yıldan beri bu toptaklar türkiye olarak kabul edilir. nüvesi türk kültürüyle , türk inancıyla, türk devlet yapısıyla şekillenmiştir. evet bu yüzden bu ülkeyi türkler kurmuştur. hadi sizi üzmeyelim. bu ülke kurulurken kurucuların ilham aldıkları ve kullandıkları ana damar ve bilinç türk olmakla beraber diğer etnik kimliklerin kimisi kendi geleceklerini garanti altına almak ihtiyacıyla bu ana damara eklenmiş(çerkez, arap, arnavut, kürt) kimileri de yine aynı ihtiyaçla bu ana damarın karşısında mevzilenmiştir(rumlar, ermeniler). bu ülkenin kurucularının türkler olduğunu söylemek kesinlikle diğer etnik kökenli insanlara karşı bir hakaret ya da saldırı değil. tarihi gerçekliktir. özellikle kimi kürt siyasi çevrelerinin de yaptığı gibi "biz bu ülkeyi türklerle beraber kurduk, hissemizi isteriz" gibi yaklaşımlar karşı taraftan kar-zarar hesabı yapılmasına olanak sağlayacak ve olay etnik kimlik siyasetine ve kan bedeline dönerek iç savaşa kadar gidecek bir kısır döngüye yol açacaktır.
bu yüzden bu saçma sapan birbirini "aptal, mal" olarak niteleyip itibarsızlaştırmaya çalışan başlıklardan ilk önce kaçınmak gerekir. etnik temelli kutuplaşma parti ya da inanç kutuplaşmasından çok daha ağır sonuçlar doğurur. bu hatayı çoğu zaman hepimiz yapıyoruz.
osmanlı anamızı satarken çıkıp hem iç hem dış kuvvetlere kafa tutmaya götü yemiyenlerin bide gidip düşmanla işbirliği yapanların 100 yıl sonra bizde vardık demesi.
konjenital olarak beyninde bi problem varsa mazur görülmeli, üzerine gidilmemelidir. bi an önce düzelmesi için tevekkül kılınmalıdır.
büyük çoğunluğu oluşturan edinsel aptalları mı soruyorsunuz?
ilkinden daha umutsuz vakalar.
ne alakası var: 70 milyon diyelim şöyle; 20 milyon laz, 20 milyon çerkes, 20 milyon arap, 5 milyon ingiliz, 4 milyon fransız, 990 bin rus, 8 tane italyan, 1 jamaikalı, 1 de türk. söylemediğimiz kaldı mı? kaldı demi? "nah kaldı". şimdi bu kadar insanın atası varken bir türk mü yaptı bu işi? şeklinde açıklaması olan olgudur.
edit: doğru söyleyene aptal diyenin olduğu yerde bir aptallık da ben yapmışım: olur mu? çerkesler kafkas türkü filan değil zaten, onlar direkt çerkes, zaten karaçayımı hiç söylemiyorum bile.
türk ismini duyunların yaptıkları yakıştırmadır. bunların türk ismine hiç tahammülleri yoktur.
ulan bu ülke osmanlı nın devamı. öyle bir günde kurulmadı avanaklar. kabul edin, bu ülkeyi alp aslan lar kurdu. sizin dedeleriniz o zaman daha zağanos dağlarında eşkiyalık yapıyordu. çerkez, arnavut diye bişey de yoktu. çerkezleri osmanlı rus mezaliminden kurtardı (bu arada arnavut ve çerkezlere bi diyeceğim yok, onlar türk kimliğini benisemişlerdir).
kabul edin artık türk kimliğini. özünüzde kürt olabilirsiniz, bu seçimi siz yapmadınız. ama ülkeyi, böyel hassas bir coğrafya da kürt, türk, laz, zaza diye ayırırsak ve ayrılıkları kaşırsak, bu ülke ayakta kalamaz.