türk pop müziği

entry58 galeri1 video1
    32.
  1. ülkemiz gençleri, ergenleri üzerinde kişilik bozulmalarına yol açabilecek akım.

    stres atmak, kafa dağıtmak vb. sebeplerle bu tarz müzikleri dinleyen insanlara hiç kimsenin eleştiri düzme hakkı yok.
    fakaaat, sertaç ordar, demet pakalın, hande emer gibi sanatçıların(!) seslendirdikleri parçaları dinlemekten de öteye giderek benimseyen, içselleştiren, bütünleşen bir kuşağın bireyleri var artık karşımızda. bu tarz parçaları hayat felsefeleri ile birleştiren insanlar maalesef yeni nesil kamiller, kezbanlar olarak hayatlarını sürdürüyorlar. bu yozlaşmaya kişisel gelişim konusunda hiç bir katkı sağlamayan, tek düze, ezberci mekteplerimizin katkısını da unutmamak gerekiyor. akademisyen, avukat, doktor, mühendis olarak karşınızda görebiliyorsunuz bu insanları...

    şu kepazeliğe bakar mısınız?

    seni çöpe atacağım poşete yazık
    ne ayaksın oğlum sen! bulunmaz hint kumaşı mı, yoksa cem garipoğlu mu?

    Tak şu sepeti koluna herkes kendi yoluna Arama sorma boşuna gitmiyor hoşuma lalalalalaa
    sokakta senin gibi am göt memeden, et parçasından öteye gelişemeyen bireylerden yürünmüyor zaten...
    0 ...
  2. 31.
  3. yazlık mekanlarda çalınan radyolardan duyduğum kadarıyla bok gibi bir durumda. can çekişiyor. hatta ölmüş. dinleyici kitlesini de hemen ayıklayıp ötekileştirebilirim. o denli kalitesiz. 2000li yıllarda boka batmıştır kısacası.
    0 ...
  4. 30.
  5. 29.
  6. serdar ortaç sonrasına bakarsak beş dakikada yazılmış birbirinin aynısı şarkılar, müzikler(!), ritmlerdir. bomboştur. nerdeyse içinde hiçbir enstrümanın sesi duyulmaz, hiçbir emek nerdeyse yoktur. sadece bilgisayardan ayarlanmış bir cıstak cıstak ritmi üzerine 5-6 mısra söz vardır. buna da müzik demek gerçek müziğe hakaret olur.
    0 ...
  7. 28.
  8. 90'lardan sonra yerle bir olmuş müzik türü.

    en güzel örneği için

    0 ...
  9. 27.
  10. 2000'den öncesi ve sonrası diye ayrılmalıdır. 2000 öncesi muhteşem şarkılar çıkmışken 2000 sonrası aynı oranda berbat şarkılar gelmiştir.
    1 ...
  11. 26.
  12. aynı müzik farklı sözlerden oluşur.
    1 ...
  13. 26.
  14. müzik olmayan şeydir. ne olduğu da belli değildir.

    yahu arkadaş, bunları kim dinliyor amk? salak sözler, melodiden yoksun gerzek sesler...
    1 ...
  15. 25.
  16. erbabının kendisini sanatçı olarak tanımlamasına asla tahammül gösteremediğim, dünyadaki en rezil şeylerden biri.
    2 ...
  17. 24.
  18. atıyosuuuuuunnnnnn..aaaaatttmaaaaaaaa..işte geldiği son nokta..leş, bildiğin leş..
    1 ...
  19. 23.
  20. geçmişten günümüze yapılan müziklerin; en iyilerinin, en az yarısının devşirme olduğu hebele.
    0 ...
  21. 22.
  22. "müzik" gibi bir sanatın adını taşımayı hak etmeyen müzik (!) türü.
    2 ...
  23. 21.
  24. 90'larda altın ağını yaşamış olan tür.
    0 ...
  25. 20.
  26. 2010 yılına bakıldığında biraz kötü olan müziktir. allahtan sertap erener hala var ya da meyra gibi çağrı gibi sanatçılar gelecek vaadediyor.
    0 ...
  27. 19.
  28. demet akalın ve serdar ortaç denen şahıslara kadar düşmüş müziktir.

    ajda-sezen-nilüfer.
    nükhet duru-zerrin özer-ayten alpman.
    ilhan irem-erol evgin-erol büyükburç.
    tarkan-sertab erener-aşkın nur yengi.
    candan erçetin-kenan doğulu-nazan öncel-mirkelam.

    bir bu isimlere bakıyoruz ki çoğu allah'tan hala bi şeyler üretmekte; bir de demetler, serdarlar bilumum benzeri saçmasapanlar.

    90lar mumla aranıyor 2000'li yıllarda.
    durum beter.

    solist bazlı tabi bu durum. söz yazarlığı, bestekar ve aranjör kısmı da var ki; bu durumdan çok da değişik değil ne yazık ki.
    2 ...
  29. 18.
  30. zamanında iyidi.ama artık ortalık malı olmuş tarz.dinlemiyorum haz etmiyorum.
    0 ...
  31. 17.
  32. 60'larda erol büyükburç
    70'lerde ajda pekkan
    80'lerde sezen aksu
    90'larda tarkan'ın temsil ettiği bu türü;

    2000'lerin ilk onyılında maalesef serdar ortaç temsil etmiştir.
    2 ...
  33. 16.
  34. 90'larda hoş bir melodi üzerine kurulan, şarkıcının hafif bir alaturka yorum kattığı, hareketli ve iç ısıtıcı müziktir.

    2000 yılı itibariyle, sadece dup tıs - dup tıs melodisi üzerine kurulan, şarkıcının hiç bir yorum katamadığı * *, kibrit alevi formatında müziktir.
    0 ...
  35. 15.
  36. 90'lı yıllarda kral tv ile birlikte büyüyen fakat sonra yine bu kanala paralel olarak kalitesizleşen müzik.
    0 ...
  37. 14.
  38. aynı müzik türünde ve aynı sözler, konular etrafında gezinen müzik türümüz. insanı pop dinlemekten soğutur.
    0 ...
  39. 13.
  40. popüler kültürün ortaya çıkardığı tüket at mantığıyla müzik piyasasında yer alan, dışardan alınan kültürler ve pop kültürünün getirmiş olduğu hafif yozlaşmalarla ortaya çıkmıştır. zaten ülkemizde şöyle bir bakıldığında durmadan üreyen tv ve radyo kanalları, klip programları devamlı üretilip akabinde hızlıca tüketilen müzik piyasasında en dayanıklı şarkıcıların bile kısa sürede eskimesine neden olmuştur.
    bu bağlamda popüler kültürü elinde tutan medya patronları, bir hamburger gibi sömürülen bu müziğe yönelmiş ve bunu en iyi şekilde pazarlamayı hedeflemişlerdir.
    (bkz: erol köse)
    ancak tabii ki de arabesk de yalnız bırakılmamış, pop biraz arabeskleşmiş arabesk de biraz poplaşmış ve bu oluşan çorbadan türk pop müziği çıkmıştır.
    iki ayrı kültürün etkisinde kalan avrupa'daki türk genci aslında buna en iyi örnektir.
    (bkz: ismail yk) bir yanda türk değerleriyle yetiştirilen bu gençler bir yandan da avrupa kültürüyle soyutlanmış ve kendilerince ister istemez yeni pop türevleri çıkarmışlardır ki bu konuyu geniş olarak yazacağım.
    0 ...
  41. 12.
  42. hepimizin kulağına, sevsek de sevmesek de yerleşen parçaların türüdür. sezen aksu ve onno tunç'un öncelik yaptığı müzik türüdür. onların birlikte çalışmaları zamanında türkçe pop müzik denen kavramın tam olarak oturmasına yardımcı olmuştur. Arkasından gelen tarkan'lar, mustafa sandal'lar tabiki unutulmamalıdır. ozan çolakoğlu'nun aranjörlüğünü yaptığı tarkan'ın ilk albümleri de bu müzik türünün iyice sağlamlaştırılmasında önemli rol oynamıştır. aşkın nur yengi, hakan peker gibi isimler de 90'lar da kendilerini göstererek piyasalarda sağlam yer edinmişlerdir. doğulu kardeşlerin de yaptıkları az değildir. çıkardıkları albümlerle onlarda bu türe yardımcı olmuşlardır. son zamanlarda ise pop müzik kavramı teoman ve şebnem ferah'la biraz daha farklı bir hal almıştır. kimse bana teoman ve şebnem ferah'ın rock müzik yaptığını savunmasın. ''rock'' felsefesi çok daha farklıdır. eğer ülkenin en ünlü müzik kanallarında bu ''rock'' yapan kişiler hep zirvede kalıyorsa, onlar rock müzik yapmıyordur. ülkemizde, her sanat dalında, ticari kaygının olduğu kesindir. yaptıkları işi tam olarak istedikleri gibi yapmaktan kaçınırlar. ''acaba insanlar ne düşünür?, yoksa şurdaki 16'lığı 4 lük mü yapsak insanlar daha iyi anlar?, gitarların overdriver'larını kısalım bence, metal diyip almazlarsa albümü?''..

    türk pop müziği denen bir kavram artık vardır. 90'ların başındaki tarkan'ın ilk albümü bu tarzın artık varolduğuna tanıklık eder. aynı zamanda mustafa sandal'ın gölgede aynı albümü de unutulmamalıdır.

    edit: tabiki ilhan irem'ler erol büyükburç'lar unutulmamalıdır ama onların tarzı dönemin avrupadaki pop müziklerinin takliti olduğu düşünülürse, karakteristik bir yapıya sahip değillerdir. ajda pekkan da bu kategoridedir.
    0 ...
  43. 11.
  44. 10.
  45. artık koca bir arşive sahip müzik türüdür. zaman zaman klasikleri, yeni yorumlarla karşımıza çıkmaktadır. iyi de olmaktadır.
    (bkz: türk pop müziği klasikleri)
    0 ...
  46. 9.
  47. yurt dışından alınan müziklerin üzerine türkçe söz yazılarak oluşturulmuş ve şu anda pop müzik olarak dinlediğimiz müziğin eski adı.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük