evde verilen partiye gelen kızın, zengin olan esas oğlanın arkadaşları tarafıldan ortaya alınıp şarkı söyletilmesi ve ardından "o" kahkaların gelmesi, aynı zamanda kızın ağlayıp, hafif bir manevrayla dışarı çıkması klişelerden biridir.
esas oğlanın esas kıza aşık olmadan önceki hali hazırda bulunan nişanlılarının veya sevgilililerin muhakkak suretle kötü kalpli olması. (kötü ya terk edilmeyi hak ediyor)
Birbirine deli gibi aşık olan çiftlerden biri bir gün bişey yaparken diğeri başka bir şey anlar; bu yanlış anlayan kadınsa hiç bir şey söylemeden kaçar gider, yok eğer erkek ise tokadı basar ve hiç bir şey dinlemeden basar gider. Kadıncağız, yanlış anlaşılmayı düzeltebileceği yönünde ne kadar ağlasa da herif onu dinlemez.
Yani, birbirine en yakın iki kişi bile oturup karşılıklı bir şey tartışmazlar; basıp gitmek daha kolay ve mantıklı gelir her nedense *.
aşık bütün çiflerin istisnasız ağaçların arasında koşuşturmaları. bülent üstün, duka film'de bununla "aşkları ağaç arasında koşuşturma aşamasına gelmişti" diyerek dalga geçer.