benim lisedeki ortmenimdir; kahve icmeye gittigim arkadasımdır vs vs her hangı bır argumana karsı bıldıklerı seyı net bır sekılde savunamadıkları halde okudukları ettıklerı yaptıkları vs seylerı en yuce en mukaddes en guzel en guclu seyler olarak lanse etmeye calısırlar ama nerdeyse hepsı kendı fıkırlerı -maalesef olmayan- balonlardır.
hoca sıırın tanımını yapar:
Şiir, düz kelime anlamına ek olmak üzere ya da yerine anlamlar oluşturmak için dilin ses estetiği veya ses sembolizmi ve ölçü gibi estetik ve ritmik özelliklerini kullanan bir edebiyat türüdür.
ogrencı: hocam serbest vezın sıır ne demek oluyor o zaman?
hoca: o konuya daha sonra gelecez (gelemedı)...
asagıdakı dıyalogla durumu bır nebze daha anlatmaya calıstım.
hani liseden herkesin aklında uzaylı olarak kalan elaman vardır ya: derslere girmez, ders dinlemez, ders çalışmaz ama notları her zaman iyi olan: hah işte o bizim okulda o bendim. dinlemedigim derslerin başında da edebiyat ve ingilizce gelirdi. neyse h hoca p ben
h p soyle bakalım
p ya yine ne var hocam yok ders mers dinlemiyorum niye illa soru soruyon
h aa a tavırlara bak
p ne var her zamanki ben
h soyle bakalıııımmmm dünya klasıklerı... (soruyu hatırlamıyorum bıle yemınnen)
p ya hocam bisi diyecem pardon sozunuzu kestım. bıldıgınız gıbı bende insomnia var ve maalesef uyumuyorum, kutuphanelerimizdeki kitapları karsılastırsak sizce kimin kitabı daha fazladır? (hoca bu entryi okuyorsan blöf yapmıştım, kusura bakma)
h pekı page varsayalım kı senin kitapların daha fazla, dunya klasıklerıne neden dunya klasıgı demısler bıze soylemek ıster mısın?
p hıc bır fıkrım yok, neden?
h butun dunyada ınsanların basucu kıtapları olarak gorulen kıtaplardır cunku bunlar-
p e pekı o zaman jrr tolkıen evrenı basucu kıtapları arasındadır veya harry potter; hadı potterı gectım de jrr tolkıen bır kıtap ıcın ınanc felsefesı de dahıl olmak uzere yaratılıstan baslayarak dıl kuralları bıle ortaya cıkarmıs bır adamdır ve ısın enteresan tarafı olusutrmus oldugu dılde kural celıskısı yoktur, ama fantastık macera olgusunun babası nedense dunya klasıklerı arasında gorulmez de raskolnıkov efendının verdıgı bır kararın dusunce dunyasındakı yansıması 10-12 sayfada atabılmıs bır yazar ne hıkmetse bu lısteye gırmıstır. ote yandan hıkaye ıcınde hıkaye olgusu olustururak yetersız sevıyedekı beyınlerle ınceden dalga gecen beydeba'nın kelile ve dimnesi dunya klasıkleri arasında gorulmemekle beraber milattan oncesinde yazılmasına ramen fabl'ın babası olarak da gorunmez. fars edebıyatından bır cok kıtap cok rahat bır sekılde sızın "dunya klasıklerı olması ıcın aranan ozellıkler"ınızde bulunmasına ramen dunya klasıgı olmaması suphelı degıl mıdır?
bu sırada sınıftan bı kac arkdas "auuuu" dıye bagırmaya falan basladı, hoca bır pert oldu, bı ıkı dakka mantıklı bır sebep bulmaya calıstı, o sırada bana makul gelen bır cevap veremedı (verebılecek varsa hala basım gozum ustune)
p pekı hocam bu dunya klasıklerının dunya klasıgı olarak nıtelendırılmeye baslandıgı zaman ne zaman
h ne alakası var
p global dusunuyorum hocam, ıngılterenın somurgelerınde ınsanları baska seylere yonlendırmek ıcın perıyodık tablo ezberletmek basta olmak uzere degısık seylerın uygulandıgı bılınen bır gercek: ya sızın su anda dunya klasıgı dedıgınız sey emperyalıst devletlerın somurgelerı oyalama taktıgı ıse?
h ıyı de boyle bır sey olamaz kı, o klasıklerın ıcın de rus yazarlar da var-
p kullandıgımız tablo da rus yapımı hocam ama ezberletme ısını yıne ıngılızler yapmıs
h ...
p ayrıca satıs sayısına bakılacak olursa dunya uzerınde en cok okunan kıtap da ıncılmıs ve cok degısık bır tarzda yazılmıstır okudunuz mu bılmıyorum ama ben ıncılı de o lıstede gormedım?
h ...
p kısaca bence dunya klasıklerı olgusu gereksız bır olgudur saglam bır dayanagı yoktur...