türbanı sümerlerde mabet fahişeleri kullanıyordu

entry62 galeri1
    35.
  1. yalancının taaa mna koyım denilesi durum.
    şapkayı da kavatları takıyormuş. deyip histerik kemalist iftiracılığına benzer bir iftirada atılabilir.

    adam olun adam.
    4 ...
  2. 34.
  3. bu bilimsel bulguyla ilgili belli bir yüzdeyi kapsayan insanlar şu doğrultuda yorum yapmış: simdi sümerlerde fahişeler türban takıyor, bu türban takanlar fahişedir demek değil ki, neden rahatsız oluyorsunuz.

    ahmaklar tehlikelidir çünkü kendilerini zeki zannederler. bu akıllılara birkaç soru:
    sümerlerle ilgili başka bildiğin bir şey var mı? her şeyi biliyorsun da sıra bu bilgiye mi geldi? sence türban meselesi mecliste, sokakta, televizyonda, siyaset meydanında tartışıldığı dönemde bu bilginin ortaya atılması ve bir sürü yerde yazılması- söylenmesi sümer tarihi merakından veya genelkültüre katkı amacıyla mı?

    şimdi saçmalamaların eksilendi diye milletin anasına laf edeceğine kendi cibiliyetini sorgula. sonra bi çay koy.
    1 ...
  4. 33.
  5. Tarihsel açıklama olarak ilginç bir tespit, ilginç bir kayıttır.

    O zamanda şekli ve adı türbanmıy mış?

    Acaba onlarında kelimeyi şehadet ettikleri filan tablette yazıyormuymuş?

    sorun şudur ki;

    --spoiler--
    bir profesörün sözüdür.
    muazzez ilmiye çığ sıçmış mıdır hayır tabletten okduğunu söylemiştir, sırf sizin götünüze giriyor diye yalan mı söylecekti merak ediyorm.

    (#6900234)

    --spoiler--

    Yapılan bilimsel açıklama neden bende bilimsel buluş olarak yankılanmıyor da neden bu işe sözlük trolleri seviniyor diye düşünüyorum.

    Ağız bozacak kadar coşmaya sebebiyet veren tarihi! açıklamanın
    ard niyetini bildiğimizden midemiz bulanıyordur!

    Sümerli fahişelerle kendi insanın baş örtüsünü, türban deyip, bir tutanların ayıbı kendisine yeter zaten.

    (bkz: amaç üzüm yemek olmayınca bağcı ne yapsın)
    (bkz: amaç bilgi vermek olmayınca tarih ne yapsın)
    (bkz: toprak almaz sizi)
    (bkz: ölünüzü yaktırın da savurtun küllerinizi)
    0 ...
  6. 32.
  7. bilimin bazen iğrenç amaçlar için de kullanılabileceğinin göstergesi olan önerme.

    bu araştırma sonucunun çıktığı zaman ve medya tarafından benimsenmesi ilgi çekmektedir. çünkü bu bilimsel sonucun amacı bellidir; toplumu karıştırmak ve kızdırmak. rahatlıkla diyebilirsiniz ki ama bilim sınırlandırılamaz, sanat sınırlandırılamaz ne zaman sonuca varılırsa anında açıklanmalıdır. o halde bende size bilimin varlık amacını hatırlatırım. ne zaman bilim için ne zaman sanat için birileri başka birilerini öldürmeye başlıyorsa o bilim veya sanat değildir.

    örnek olarak da hz.muhammed karikatürlerini gösteririm.
    0 ...
  8. 31.
  9. 30.
  10. sümerlilerin ne yaptığı beni ilgilendirmez.

    95 yaşındaki bir sümerologta beni ilgilendirmez.

    şu an türbanı kimlerin taktığı da beni ilgilendirmez.

    ama taa sümerlilerde ki bir olayı günümüze kıyas edip şimdiki türban takanlara laf söylemek beni ilgilendirir.

    bu dakikadan sonra sayın ilmiye çığ'ın ilerlemiş yaşından dolayı yaptığı talihsiz açıklamayı şok şok şok nidalarıyla veren saygıdeğmez medyamız ve alkış tutan içimizden birilerinin yaptığı ayıptır.

    türkiyem kanmayalım artık bunlara.
    2 ...
  11. 29.
  12. dogru olabilecek bir iddia. ve lakin, tarih metodolojisi acisindan, "sumer'deki tapinak fahiselerinin baslarini ortmesi, musluman kadinlarin taktigi turbanin kokenidir" demek icin, aradaki illiyet bagini gostermek gerekir. Aralarinda onlarca asir olan iki giyinme tarzi var karsimizda. Seklen benziyorlar ama toplumsal anlamlari apayri. Bunlar arasinda neden ve hangi bilgilerle bir bag kurabiliyorsun? Bir 'A' geleneginin bir 'B' gelenegini oncelemesi, A ile B arasinda bir illiyet bagi oldugunu mu gosterir mutlaka?

    turkiyedeki tarihcilere, 'tarihin televolesi' tadinda programlarla ugrasmaktansa metodoloji calismalarini salik variyorum. sacmalamamak icin birebir.
    2 ...
  13. 28.
  14. sümerli olmadığımız için gereksiz alınganlık yapıldığını düşünüyorum bu muazzez ilmiye çığ açıklaması karşısında. kardeşim sümer'de öyleymiş size ne? babanız mı sümer dayınız mı yengeniz mi sümer. bi sakin olun. bi nefes alın beyne bi kan gitsin emin olun dünya daha berrak görünecek.
    nedir bu sümerlinin namus davası manyak mısınız kardeşim?
    1 ...
  15. 27.
  16. 27.
  17. Binbir kalıba bürünen iblis, kelimelerde tecelli ediyor.
    1 ...
  18. 26.
  19. sümerlerdeki fahişelerle şimdiki fahişeleri karşılaştırmaya yarayan başlık. şimdiki fahişelerin hiçbiri türban takmıyor. şimdiki fahişeler genellikle saçlarını sarıya boyatıp, mini etek giyip, yüzlerine makyaj adı altında 4 kilo bok sürüyolar.
    1 ...
  20. 25.
  21. 24.
  22. sümerolog olduğuna inanmanın bu sözlerin altında yatan düşünceyi iyimser karşılamakla alakası yoktur. kaldı ki ne olduğunu kendisi zaten söylemiştir ...

    http://www.tumgazeteler.com/?a=5115355

    http://www.tumgazeteler.com/?a=5115912

    ayrıca başlığına değil içeriğine bakmakta fayda var.tabi neremizle baktığımız önemli...

    http://tr.wikipedia.org/w...0lmiye_%C3%87%C4%B1%C4%9F
    0 ...
  23. 23.
  24. 22.
  25. kadını potansiyel fahişe gören bir toplumların (ya da belki erkeği potansiyel sapık) ortak yarası olan kadının örtünmesi durumunun sümerlerde karşımıza çıkmasıdır. sayın çığ haklıdır. sayın siz "sığ"lar ise hala bu işe dinle tanrıyla varmaya çalışmaktasınız.

    (bkz: kadına başını ört diyen tanrı benim tanrım olamaz)
    0 ...
  26. 21.
  27. Günümüz türbanıyla alakası olmayan durumdur. bu sözden nasıl dine hakaret vs. algılanıyor anlaşılması zordur.

    ayrıca muazzez ilmiye çığ, sümerolog falan degildir diyen için;
    Eğitim ve kariyer bölümüne bakmanız yeterlidir efenim.
    http://tr.wikipedia.org/w...0lmiye_%C3%87%C4%B1%C4%9F
    1 ...
  28. 20.
  29. kendisinin vermiş olduğu bilgi sümerler dönemine ait bir özelliktir , yüzyıllar öncesinden deşilipte bulunabilecek bir çok bilgi olabilir insanı düşündüren ;
    söylenen söz değildir, bula bula sümerlere ait, bu ülkede bu kadar hassas olan bir konu ile ilgili mi söylencek söz bulduğudur...

    söylediği söz ile alakalı olmamakla birlikte;
    kendisi ünlü bir sümerolog da değildir, profesör de değildir , bunu kendi ağzı ile de itiraf etmiştir...

    neden özellikle bu sözün söylendiğini düşünmek için sümerler bilgisine de ihtiyaç duyulmamaktadır ayrıca...
    0 ...
  30. 19.
  31. ünlü bir sümerolog tarafından söylenmesine rağmen, at gözlüklülerin kavrayamadığı bir sözdür. sümerler hakkında ne biliyorsunuz? diye sorulması gerekir bunlara.
    1 ...
  32. 18.
  33. "para için değil din için sevişen" ve sümerli olan bu kadınların türban takması değilde, bu kadar basit bir cümleden "türban takanlara orospu mu diyorsunuz?" sonucunu çıkaranların dinimizi nasılda götlerinden yorumladıklarını anladıkça çileden çıkıyorum duygu ve hissiyatını yaşatan bir başlıktır.

    yazarın notu; 1- yine din için sevişen ama karşılığında para da alan üstelik sümerli olmadığı halde türban da takan bir grup bacımız bulunmaktadır. edinmek isteyenlerin en yakın cemaat evindeki abilere, ablalara danışmanız önemle duyrulur. halka hizmet hakka hizmettir.
    2- eksileyen arkadaşım senin bacına denk gelmedim. o türban takmıyormuş artık.
    1 ...
  34. 17.
  35. 16.
  36. yadırganmaması gereken durumdur. hakaret falan yok. olanlar açıklanıyor. türban mabet fahişelerini(tanrı adına sevişen fahişeler) sokak fahişelerinden ayıran şeymiş o zamanlar. yaşlı diye bok atmanın alemi yok.
    1 ...
  37. 15.
  38. bugün söylediyse hanımefendi sayıklama evresine girmiş. biri şimdiden boyunun ölçüsünü alsın, yarın öldüğünde heykelini falan diker. eski bir söz yani. bir kitabında yazmıştı dava falan açtılar. bana kalsa uğraşmam cezai ehliyeti yok. emekli maaşını bile tek başına çekemez muazzez hanım.
    1 ...
  39. 14.
  40. Müslümanların inanç gereği kullandıkları başörtüsüdür ,türban değildir.nitekim Kuran-ı kerim de de bu şekilde geçmektedir.

    Gönderilen ayette hiç de öyle benim kullarım kıl görür azar tarzında bir ayet değildir .

    Nur suresinin 31.ayeti:

    "Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadınına şehvet duymayan hizmetçi vb. tabi kimseler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz."

    Türkiye nin hassas konularına gem vurarak, cahilce laf sarfedip, provake etmeye çalışıp komik duruma düşmekten başka birşey değildir.

    (bkz: delinin biri kuyuya tas atmis)

    kıl görüpte azan varmış ...
    (bkz: eksi oy verme meraklıları)
    3 ...
  41. 13.
  42. 12.
  43. ölmeden önce meşhur olmak isteyen zavallı bir bunağın, itibar edilmemesi gereken provokatif söylemi.
    sen şapka tak ninecim. ama mutlaka tak. üşütme o kafayı e mi?
    13 ...
© 2025 uludağ sözlük