türban yasağı

    72.
  1. yaşadığımız yerin içine nasıl sıçarız diye, kafa patlatan zihniyetin ürünü bir yasaktır
    türban radikal islam ın simgesiymiş , kadının başörtüsünü nasıl bağlayacağını sen mi belirleyeceksin, bu hangi insan hakları yasasının mantığına sığar
    bu mantığa göre;
    top sakallı adam; radikal solcu
    küpe takmış adam; radikal ibne
    yeşil palto giyen; radikal kominist
    yeşil takke giyen; radikal dinci
    çıplak dolaşan kişi; radikal sapık
    gümüş yüzük takan ; radikal yobaz
    altın yüzük takan ; radikal kapitalist (midir)
    insan ların aksesuar olarak kullandıkları veya inançları gereği kullandıkları şeyler, herkes için bir aidiyet belirtisimidir. bunun ayrımını veya yargısını kim ne hakla yapabilir, insanları kılık kıyafetlerine göre yaftalamak nasıl bir mantığın ürünüdür, bunlardan hangileri tehlikeli , hangileri kişisel haktır, bu nu nasıl ayırt edebileceğiz.
    6 ...
  2. 83.
  3. konu üniversitelerse, üniversiteler vatandaşın (türbanlı ya da türbansız) vergileriyle kurulmuş ve işleyen, halk için bilim üreten eğitim kurumlarıdır, kısacası hizmet veren ve dolayısıyla vatandaşların hizmet aldığı kurumlardır. demokratik/özgürlükçü olmak zorundadırlar zira doğrudur; özgürlüğün olmadığı yerde bilim olamaz ve özgürlük de bireye dayalı bir kavramdır. bireyin kendi kararlarını (mesela nasıl giyeneceğine dair) veremediği, inancını telaffuz edemediği bir yerde hangi özgürlükten bahsedebiliriz?.. devlet vergi toplarken ayrım yapmıyorsa hizmet verirken de ayrım yapamaz!
    5 ...
  4. 12.
  5. laikliğe aykırı bir yasaktır. laikliğin aynı zamanda din ve vicdan özgürlüğü oldugunu düsünürsek ki öyledir. bu din ve vicdan zögürlüğüne vurulmus bir darbedir. ülkede en laik gecinenlerin bunu savunmasıda ne kadar samimi olduklarını gösteriyor.
    6 ...
  6. 11.
  7. faşist bir ülke de yaşadığımızı kanıtlayan bir yasaktır. türbanı siyasi eylem olarak görenler işte bunlar en büyük faşistlerdir. peki bunu erkek olarak algılarsak, kafasında ki irticai eylem düşüncelerini neye veya kime göre sınıflandıracaksın? elin oğlu giriyor okula saçı sakalı gayet muntazam, lakin kafasının içi örümcek ağı bağlamış. Onu nasıl ayırıp sınıflandıracaksın ? 1 metrekarelik kumaş parçası ne çok batar olmuş yurdum insanına.
    5 ...
  8. 52.
  9. mantıklı bir kaç izahatta bulunayım, kıh kıh:

    1)ya o öğrenciler sınavlara kulaklıkla girer de fark edilmezse ne olcek?

    2)ya hocalar kin tutup örtülülere adaletsiz biçimde davranırsa.

    3)arkadaşım kanun var şey var. kanun yasak diyorsa yasaktır.

    gül gül öldüm.
    4 ...
  10. 54.
  11. bunca zamandır devlet dairesine giderim daha hiç bir memur benle tokalaşmadı bu bir.
    doktorun mahremiyeti yoktur bu iki.
    cemaatçiliğin önü açılır diye başları açmaya çalışmak gibi amaç güdenler çocuklar sigara içmesin diye tekeli kapatmaya heves etsinler bu üç.

    saçma uygulamadır yani.

    hayır o değil de memur olup sırtını dönüp oturmak nedir yahu. bu sizdeki fanteziler porno yıldızının aklına gelmez .
    3 ...
  12. 8.
  13. Başbakan'ın ve Bakanların Eşleri türbanlı diye resepsiyona katılmayan bir cumhurbaşkanının * Papa'yı elinde HAÇ üzerinde dini kıyafetlerle köşke almasıyla ne kadar laik olduğunu gördükten sonra, mevcut din düşmanlığı olarak algıladığım çağdışı bir yasak. Din düşmanlığı diyorum ; çünkü başörtüsü köşke çıkamazken haç çıkabiliyor. Kendi dini gereği örtünenler üniversitelere alınmıyor, kamusal alanlarda çalışamıyor ve en felaket noktada olan ise oğlu şehid olan bir annenin başı örtülüyse ordu evine giremiyor. Heyhat ki ne heyhat...

    Laik kesimin bir diğer göstergesi de iran'daki başörtme zorunluluğu. Halbuki bilmeleri gereken şey başörtme zorunluluğu iran'da yapılan oylamayla kabul edildi. Yani onların demokrasisi insanları zorla örtmeye yöneltti. Bu ne kadar vahim bi durumsa aynı şekilde baş açma zorunluluğu da insana ülkemizin ne kadar demokratik ve laik tanımında belirtilen -din ve vicdan hürriyeti- sağladığını anlatıyor.
    3 ...
  14. 116.
  15. Meseleye anayasa açısından bakacak olursak kamuda türban anayasada yer alan laikliklik ilkesine aykırı. ayni anayasa içerisinde dusunce din ve vicdan özgürlügüde yer alıyor. Şimdi görunuse bakilirsa aanayasada iki madde birbiri ile catisiyor. Fakat bu noktada su ayrimi cok iyi yapmak gerek. Zira laik olmasi gereken kisiler degil. Kisilerin boyle bir zorunlulugu bulunmuyor.cunku onlarin din ve vicdan ozgurlugu var. Burda laik olmasi gereken devlettir. Eger siz kamu calisanlarina da turban yasagi uygularsaniz bu laikligin sinirini asar ve kişilerin dusunce din ve vicdan ozgurlugunu hakkini ihlal etmeye baslar hakkin ozune dokunur. Ay kararlari ile onu kullanamaz hale getirir. Simdi tarafsizlik ilkesine gelecek olursak kamu personelinin tarafsiz olmasi gerekiyormus. Zaten biz onlara gidin kamuda islami kamuda yayin demiyoruz.Sadece bu sahis dini vecibelerini yerine getirmek adina devletin laikligini sarsmiycak sekilde farz ibadetini yerine getiriyor. Neymis turbanli hakimle turbanli avukat durusmada bir araya gelirse bu tarafsizliga zeval verirmis. O halde hakimin polo tshirtte giymemesi gerek. Nitekim hakim polonun reklamini yapmis oluyor. Bu da tarafsizlik ilkesini zedeliyor. Bunun sinirini siz istediginiz kadar menfaatleriniz oraninda genisletebilirsiniz. Cok sacma degil mi bu dusunuce iste turban yasagida bu oranda sacma..
    2 ...
  16. 6.
  17. sütçü imamın gelininin başınaki örütüyü açtığı için bir fransız komuatnı öldürdüğü ama yıllar sonra torunlarının bunu kendi elleriyle yaptığı, islama büyük hizmetler yapmış büyük türk milleti için bir utanç tablosu olan, dini hazmedemeyen ve son zamanlarını yaşayan saçma bir zihniyetin ortaya koyduğu en az kendileri kadar saçma ve gereksiz bir yasak.
    5 ...
  18. 16.
  19. hem kendi mühürlenmiş sessizliklerinde rastladıkları hayaleti tanrıdan bir melek sayan zavallıların hem de bu hayaletin vaad ettiği söylenilen muhayyel bahçelerdeki meyveleri kıskanan aklıevvellerin kendi doyumsuz aptallıklarında yarattıkları ve tüm saflıklarıyla unuttukları bir ilüzyon perdesidir türban. ne kitabın emrettiğini hep kıçlarından anlayan; kitabı mahfazasından sevenler dernegine üye olmaktan gurur duyanların, ne de bir türlü bu kitabı hazmedemeyen paramilitarist ve üçüncü sınıf bir liberalizm jölesiyle süslenmiş faşit pastalara iştah duyan cahil kedilerin anlayamacağı kadar güzel ve sade bir dünyanın en kutlu sancağına verilen uyduruk isimdir kanaatimizce.

    algıda seçiçiliğin unutkan koridorlarında dolaşan marazi insan-sı-ların algılarını iyiden iyiye iğdiş etmek isteyen efendiler malumdur. işte onlara ait sözlükten konuşan her kölenin karşılaştığında yalnızca aklına iki şey gelebileceğini, üçüncü ve sözlük dışı bir ihtimalin olamayacağını baştan kabullenen kötürüm şuurların gulyabanisidir bu yasak. birilerinin giriştiklerini zannettikleri savaşta ku-r-tlu addettikleri bayrak, onlardan hiç hazzetmeyen diğerlerininse kendilerini korkutarak yedikleri pastanın bekçiliğini ilelebet sürdürmek isteyen iğrenç üstadlarının korkutmak niyetiyle uydurdukları ölüm korkusu için bir kefendir bu garip bez parçası...

    oysa tesettür bambaşka ve baştan ayağa bir şeydir. tabii allah'ın emrini hazmedemeyip onun emirlerini uygulamakta bir türlü istikrar sağlayamamış yanlış örneklerine bakarak telaşla onun emirlerine ilenmek de bambaşka bir şey... bu gibi bir yasağı savunan zavallılar için söylenebilecek pek bir şey yoktur. kendi karanlık kuyularında eğlenedursunlar. lakin biz yine cömertlik edelim ve şu aydınlık kelimelerimizi sakınmayalım kendilerinden; ola ki birilerinin kulağına inceden bir küpe olur. eskilerin pek manidar bir sözü vardır efendim, biraz değiştirerek onunla nihayetlendirelim yazımızı.

    "şecaat arzederken merd-i kıpti firkatin söyler"
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük