Turban; saçlarını kapatıp dar yada açık elbiseler giyip yüze makyaj yapılan şeye denir.
Başörtüsü; inançları gereği saçlarını kapatıp vücut hatlarını belli etmeyecek giysiler giymeye denir.
moda- giyim sektörü başörtüsüne değilde türbana yatırım yaptığı için laik piçler çoğu laik olan, kardan başka amacı olmayan iş adamlarına saldırsın bu konuda.
Baş örtüsü takanlar genelde giyim konusunda tesettüre daha uygun giyinirler. Türbanlıların fizik hatlarını daha belirginleştiren giyim tarzı sahip olanları da görülmüştür. Baş örtüsü gelenekseldir, türban arap özentiliğidir.
başörtüsü, ya da yazma, köyde atalarımızın bağladığı, başa güneş geçmesin ve bahçeye bağa giderken saçlarımız kirlenmesin diye kullandığı, zaten saçın yarısını açıkta bırakan, benim de memlekette kullandığım bir gelenektir. islami bir dayanağı yoktur.
türban ise kuran'da olmayan, kadının saçını tahrik unsuru saydığı için kadının kapanması gerektiğini düşünen bir arap-yahudi ortak yapımıdır.
türban- başörtüsü farkı 20- 30 yıl öncesinde kaldı kuduz köpekler. oturduğunuz yerden havlayacağınıza zengin laikler olarak giyim sektöründe türbanı alt edip baş örtüsünü teşvik edin. o zaman konuşma hakkınız olur.
Hicbir fark yoktur, yanlis ortunen insanlae vardir elbette ama bunun adi turban degildir. Kisi neden kapalı oldugunu, kapalı olmanın nasil sorumluluklar getirdigini biliyorsa adlandirmanin bir onemi yoktur.
biri türk kültürüne aittir diğeri arap özenticiliği.
birde bunun karaçarşaflı versyonu var ki kendisini babannem de kullanmıştır.
ki bunların hiç biri kuranda geçmez insanların ölçek olarak neyi kendilerine örnek aldığı bulunamadı
kuranda yok tevsirlerde var bu tevsirleri yazanlar araplar. ne peygamber nede allahtan kusurlu mükemmel olmayan arapların.
kuranda ki metinleri kendi kültürlerine göre yorumlamaları din değil iman değil.
neyin kafası bu ?.
türbanı türbana karşı olanlar fransızcadan dilimize sokmuşlardır. biz normalde türbana başörtüsü, eşarp falan diyorduk 12 eylül darbesinden sonra toplumsal hayatımız gibi algılarımız da değişti. antenlerimizle oynadılar. esasında bunların arasında bir fark yoktur, aralarına bir fark sokulmaya çalışılmaktadır.
asıl sorun şu ki; türbana karşı olanlar başörtüsüne de, çembere de, tülbente de, eşarba da karşıdır. yani bunlar farklı demeler falan hikaye. sağdan soldan dolanarak aynı yere gelmek istiyorlar.
Gömlek ve tişört giymek örnegini veren kişinin çok dogru tespitte bulunma halidir.
Ninesinden bahseden arkadaşlar ninelerinin karaşarçaf giydiklerini bilmiyorlar sanırım.
arasına hiç bir fark yoktur biri arapça biri türkçe sözcükler ve aynı şeyi simgelerler. ama bazıları turbanı siyasi simge olarak niteler. belki siyasiler bunu siyasallaştırmış olabilir ama türbanı kullanan insanların çok büyük bir bölümü bunu dini bir görev oluklarına inandıkları için kullanırlar. ayrıca bunu dini bir görev olarak görenlere de siyasi simge bile olsa karışmak ayıptır günahtır.
kemalist yobazların uydurdukları farktır. şık giyinen tesettürlüleri kabulnemeyen onları sadece temizlikçi olarak görmeye alışmış ve kariyer yapıp hayallerindeki makamları 'işgal' etmelerini kabulenemeyen laik yobazların hastalık derecesindeki takıntılarıdır. paşa torpillerle bir yerlere gelmenin bittiğini kabullenemeyip kendi oluşturdukları yel değirmenleri ile savaşa devam etmektedirler. dur yiğidim bir soluklan, yolumuz çok uzun.
din ve vicdan hürriyetini kısıtlamayı meşrulaştırma gayretiyle birilerinin var olduğunu iddia ettiği farklardır. küçük beyinleri ancak 1 metrekarelik bez paçası üzerine düşünmelerine izin verdiğinden böyle bir ayrım yapmaya kalkarlar. demokrasiden nasibini almamış tiplerdir.