türban dinde yoktur

entry30 galeri0
    1.
  1. 2.
  2. (bkz: vay anam vay neler dönmüş serhat ya)

    türban dinde yoktur diye bişey dinde yoktur. dinde yoktur denilmemiş her şey dinde vardır..

    çay da yoktur lan dinde; inananlar içmesin mi?
    4 ...
  3. 3.
  4. kesinlikle yoktur. ama ben buna kesinlikle dediğim için dinsizim olurum, töbe haşa. kuran okumakta ne'ymiş. duyduklarını yap yeter(!) di mi? *
    4 ...
  5. 4.
  6. kuran'ı okumuş birinden duymuştum*. türban takacaksınız diye bir emir yokmuş. sadece isteyen takar türünden bir öneriymiş.
    0 ...
  7. 5.
  8. güzel bir araştırmak gerekir. kuranda direk türban örtünün demiyor fakat saçın kapanması türü şeyler geçiyor. yani türban dinde dolaylı olarak vardır.
    0 ...
  9. 6.
  10. türban kuran'da yoktur şeklinde düzeltildiğinde daha doğru olan düşüncedir. kuran'da bununla ilgili sadece "örtünün" fiili bulunur ve her kişi ya da yorumcu bunu bulunduğu mezhep ve düşünce tarzına göre yorumlar. zira türban son yüzyılda ortaya çıkmıştır, kuran'da ya da dinde olmasının da imkanı yoktur. düşünce sisteminde vardır türban ya da içi yorumlayan insanlarca kurulmuştur "örtünme" kavramının.
    2 ...
  11. 7.
  12. örtünün, sakının jipe binip rengarenk türbanlarla gezin tozun demiyor heyhat.
    2 ...
  13. 8.
  14. var ya da yokturdan daha önemlisi insanların tercihine bırakılmalıdır .

    vardır diye dayatılmamalıdır .
    2 ...
  15. 9.
  16. 10.
  17. türban yada başörtüsünden kasıt saçları ve boynu örten bir nesnedir. yani şu cehalet kokan saç teli görünecek muhabbeti gene başlamasın lütfen.
    2 ...
  18. 10.
  19. türban yoktur...karşı cinsi tahrik etmeyecek şekilde giyinmek farzdır...
    0 ...
  20. 11.
  21. doğru önermedir.
    türban dinde yoktur.
    yani islam dini başınızı şu şekilde bağlayın, şuradan iğneleyin, bone takın falan dememiştir.

    kuran'da kadının başını örtmesi ile yorumlanan tek bir ayet vardır o da nur suresi 31. ayettir.

    ayetin türkçe mealine bakan bir çok kişi ''başörtüsü'' tabiri ile karşılaşır ki bu aslında teorik olarak yanlıştır.
    çünkü kuran'da türban geçmediği gibi başörtüsü de geçmez.
    sadece hımar kelimesi geçer.
    o da ''yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar.'' şeklinde geçer.

    gelelim hımarın ne olduğuna.
    hımar genellikle çölde yaşayan inanların gerek kafalarına güneş geçmesin diye, gerekse olabilecek bir kum fırtınasında yüzünü ve gözünü kapatabileceği bir örtüdür.
    bu örtü islam'dan önce de vardır.

    hatta günümüzde güney doğu anadolu bölgesinde yaşayan erkekler bile buna benzer örtüler ile başlarını örtmektedirler.

    kuran-ı kerim'in o dönemde ahlaki çöküntü içindeki arap halkının kadınlarına göğüslerini ve kadınlık göstergelerini teşir etmemesi için bir uyarı olarak değindiği bu konu bugünün en ateşli tartışma konularından biri olmuştur ne yazık ki.
    3 ...
  22. 12.
  23. arapça'yi türkçe'ye yanlış çevirenlerin ve çevirtenlerin bir türlü kabullenemediği olaydır.
    2 ...
  24. 13.
  25. 14.
  26. hadi diyelim türkçe'ye yanlış çevrildi. ingilizce'yede mi yanlış çevrildi? farsça'yada mı yanlış çevrildi? ulan bütün dünyada müslümanlar takıyor bu başörtüsünü. neden bahsediyorsunuz siz be. o kadar basit mi bu işler? 1500 senedir takılıyor bu örtü. kur'an 1500 senedir okunuyor neden bir arap çıkıpta "başörtüsü yokmuş" demiyor?
    2 ...
  27. 15.
  28. kuran da örtünmek vardır bunu başörtüsü,türbanla yapın diye bir ibare yoktur. ziynetlerini göstermemekten bahsedilir kuranda ve bunu ister başörtüyle yaparsın ister türbanla ister bir şapkayla. zaman içinde başörtü ortaya çıkmıştır ve kadınlar örtünmek için bunu kullanmışlardır. amaç saçı göstermemek ve bunu ne ile yaptığının bir önemi yok. politikacılarımızın prim kazanmak için sürekli vurguladığı türban konusunu burda da mesele haline getirmeye gerek yok diye düşünüyorum.
    1 ...
  29. 16.
  30. evet türban dinde yoktur. fakat günümüzde sanki varmış gibi gösterilip dinin bir gereğiymiş gibi lanse edilmektedir, siyasi bir simgedir, aynı zamanda çok güzel bir oy toplama aracıdır.
    3 ...
  31. 17.
  32. görünen kısımları müstesna derken; istisna anlamına gelmektedir. Görünen kısımları istisna olmak üzere diyor ayet. Şimdi sen buradan yola çıkıp çarşaflılara açılın len, siz bokunu çıkartmışsınız diyor musunuz? bence hayır...

    zinetlerini teşhir etmesinler; zinet sahip olunan mal mülk anlamınada gelir. Bahsettiği şey; 5'i 1 arada yahut altın bileziklerde olabilir.

    ellerinin altında bulunan (köleleri): islam dininde köle var ama şimdi yok diyip köle satın almaya çalışan. 1400 yıl öncesiyle şimdiki zamanı aynı gören bir kaz kafalı mısınız? artık köle kalmadı diyip bu ayeti es geçerken, başörtüsüne bu denli takılmanın mantığı nedir?

    Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler; 600 yılındaki bir örtünme şekli o zamanlar başını örtmek namusu korumaya yetiyormuş demek ki. amma velakin;

    Antalya sahilinde; üstsüz gezen bir kızın yanında, bikinili bir kıza pek bakan olmaz.
    Konya ovasında; dekolteli gezen bir kızın yanında, başörtülü bir kıza pek bakan olmaz.
    Mardin midyatta; başörtülü gezen bir kızın yanında, çarşaflı bir kıza pek bakan olmaz.

    Çözüm yolu niye kadının kapanması? erkek bakmasın diyememiş mi yaradan? niçin namus olgusu sadece kadında da, erkekte değil?

    başörtü nereyi kapatsın, çenenin oraya iğne takın vs gibi birşey denmiyor, ilerde üniversite açılacak oraya böyle girmek için diretin zaten bilimle din paraleldir ikisi aynı şey, hatta bu konuda diretin demiyor; çünkü 1400 yıl geçmiş üstünden. 2000'lerde çarşaflılar gezdiğine göre; insanlar bu cümleleri yanlış algılamış başka yerlere çekmiş demek oluyor bu...

    yorumlamak için üstad olmaya gerek yok; açar okursunuz.

    Hadi onu geçtim; kesin olarak kanıtlabilirliği olmayan bir olgu olan din. Ve bu inanışlardan birisi olan; islam dininin var olduğunu ispatlayacak, somut deliller gösterecek göz yok. Anca hurafe.

    (bkz: Üstünde allah yazan inek)
    (bkz: secde eden ağaç)

    bunların hepsi; inançlı insanların görmek istedikleriyle sınırlı.

    Doğruluğundan emin olmadığım bir şeye inanmaktansa kuşkuyla yaşarım.
    3 ...
  33. 18.
  34. Nur Suresi 31. ayette geçer. konuyla ilgili:

    Tesettür konusu, ümmetin bin dört yüz yıllık zaman sürecinde uyguladığı ve islam alimlerinin ittifakla onayladığı bir konudur Bununla beraber, baş örtüsü ile ilgili Kur an ın hükmünü bir kez daha gözler önüne sermekte fayda vardır; ilgili ayetin meali şöyledir:

    "Resulüm! Mümin kadınlara da söyle ki; bakışlarını kıssınlar ve edep yerlerini günahtan korusunlar, -mecburen görünen yerler hariç- zinetlerini teşhir etmesinler Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler"(Nur, 24/31)

    Arapça da emir kipi iki şekilde yapılır

    Birincisi: ikinci tekil ve çoğul şahıslar için yapılan özel bir emir kipi biçimi Ayette şayet doğrudan kadınlara "Siz başınızı örtün"; denilseydi, bu kip kullanılacak ve Arapça metin, "Idr---- bi humürikünne" şeklinde olacaktı

    ikincisi: -özellikle- üçüncü tekil ve çoğul şahıslar için kullanılan bir emir kipidir Bu ise, muzari fiilin başına emir lamı getirilerek yapılır Kur an da "Resulüm! Mümin kadınlara da söyle" mealindeki bir ifadeyle başladığından, ister istemez, emre muhatap olanlar için bu emir kipi kullanılacaktır Ve bu yüzdendir ki Kur an a bu ifadeden sonra "Başörtülerini -yakalarının üzerini kapatacak şekilde- örtsünler" mealinde olan"vel yadr----" emir kipine yer verilmiştir insan merak ediyor, hala bunu bir emir olarak görmeyenler, emir olması için nasıl bir emir üslubunu bekliyorlar?

    - Hz Peygamber (asm) bu ilahî ifadeyi, bir emir olarak telakki etmiş ve bunu uygulamaya koymuştur Sahabeler, bunu bir emir olarak telakki etmişler ve öyle uygulamışlar Genel olarak on dört asır boyunca bütün islam alimleri tarafından, Kur’an’ın bu ifadesi bir emir olarak değerlendirilmiş ve bütün tefsir ve fıkıh kitaplarında bu doğrultudaki beyanlara yer verilmiştir.

    Demek ki, Allah ın ve Elçisi'nin emrine, Müslümanların uygulamasına aykırı düşünenlere, değer vermemek gerekir.

    Cahiliye devrinde başörtüsü vardı Ancak enselerine bağlar ve arkaya bırakırlardı Yakaları önden açılır, gerdanları ve boyunları görünürdü işte bu durumu düzeltmek için ayeti kerime, "Başörtülerini yakalarının üzerine vursunlar" buyurmuştur Bu örtünün şekli ve biçimi ise önce açık yer kalmayacak şekilde başı, boyun ve gerdanlığı örtmektir Sonra da ince ve çekici olmayan bir örtüyü kullanmaktır Mutlaka "şu ölçüde ve şöyle olmalıdır" demek doğru değildir (bk Hamdi YAZIR, Hak Dini, Nur Suresi 31 Ayetin Tefsiri)

    Buna göre başörtüsünü yakaların üzerinden örtmenin hikmeti; boyun, gerdan ve göğsün örtülmesini sağlamaktır Bu zamandaki kadın giyiminde başörtüsü, pardesünün veya üst elbisenin içine konduğunda boyun ve gerdan örtülmüş olmaktadır Bu örtünme sağlandığına göre başörtüsünü bu şekilde bağlamak caizdir Önemli olan, islam'a uygun olarak tesettürün sağlanmasıdır.
    http://www.mumsema.com/itikat-iman-soru-ve-cevaplari/93774-nur-suresi-31-ayette-basortusu-emrinin-olmadigi-soyleniyor-buradaki-emri-nedir.html

    kısacası, gayet açık ve net vardır.
    2 ...
  35. 19.
  36. peygamber efendimizin hanımlarına bakmak yeterli olacaktır. hepsi kapalıdır ve bu islamın gerekliliğidir. bilip bilmeden, 1 sayfa kur'an okumadan islam ile ilgili konuşmak ne kadar doğrudur ki? büyük günaha giriyorsunuz. eğer birisi sizin bu yorumlarınızı okuyup başını bağlamaktan vazgeçerse bunun günahı sizide etkileyecektir.

    yani ne kadar basit bahanelere sığınıyorsunuz? yok "kur'an arapça'dan türkçe'ye çevirirken hata oluyormuşta ondan türban takmak gerekli değilmiş." yani araplar neden takıyor ozaman? onlar arapça bilmiyorlar mı? peki pakistanlılar neden takıyor ozaman? onların dilinede mi yanlış çevriliyor?
    2 ...
  37. 20.
  38. Yav arkadaş, mesele; türban dinde var ya da yok ile ilgiliyse,
    Kuranda, türban dışında farz olan, haram kılınan, daha da önemli şeyler var.
    Mesela din kadına, erkeğin sesini, vücudunun bir yerlerinin gözükmesini,
    duyguları ayağa kaldıracak müzikleri filan haram kılmamış mı?
    Şimdi bir kadının, bir erkeğin sesini hiç duymaması demek, evinde oturması,
    hiç çalışmaması demek değil mi?
    Yani onca erkeğin arasında çalışmak, muhattap olmak da yasak değil mi?
    Bunların hepsini ezip geçiyorsun, dinin bu ayağını yok sayıyosun,
    türbana gelince ısrar ediyorsun.
    Kesinlikle, türbanlılar otursun, evde koca beklesin demiyorum.Buna kimsenin hakkı yok.
    ama evde oturmak istemiyorlarsa da, kamuda başlarını açmak zorundalar.

    Türban, üniversitelerde, özgürlük şemsiyesinin altında belki bir nebze kendine yer bulabilir.
    Ama, şimdi kara çarşafla, cüppe sarıkla gelen adam için de özgürlük demezler mi?
    Tabi, bu cüppe, sarık, sakal ve kara çarşaftan dolayı türbanlıları sınırlamakta abes.

    Ne olursa olsun, kamuda türban bence sakıncalıdır. Özellikle düşünsenize, çocuğunuzun öğretmeni
    türbanlı. O yaşta çouğun rol model alacağı kişiyi o halde görmek, yönlendirme olur.
    Şimdi bile, senin annen açık cehenneme gidicek yorumları dolaşıyorken, o zamanı düşünemiyorum.
    1 ...
  39. 21.
  40. +aga müslüman olacam da ne yapmak gerek biliyon mu

    -namaz kılmak
    -oruç tutmak
    -hacca gitmek
    -zekat vermek
    -kelime-i şehadet getirmek
    ha bi de unutuyordum,türban takmak.

    +hepsini anladık da türban ne?

    -aga bizimkilerin libido göklerde geziyor.takmazsan seni bile ziker bu mallar.kapanabildiğin kadar kapan.sindy bebeğe sarkmış adamlarız biz aq.

    +oha lan!
    2 ...
  41. 22.
  42. 23.
  43. kimin dininde? şeklinde sorgulamaya açık önerme. malum din aynı olsa bile kişiye göre değişebiliyor artık.
    2 ...
  44. 24.
  45. erkeğin kendine hakim olamamasının suçunu kadına yükleyen bir din ya hiç olmamıştır yada yanlış yorumlanmıştır.
    (bkz: erkekler dar pantolon giymesin tahrik oluyorum)
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük