aynı bokun eflatunudur. bir eserin türkü olması için anonim olması gerekir diyenlerin cehaletidir. anonim olmayan binlerce türkünün sadece adını değiştirdiği gibi, türkü olmayan bir sürü saçmalığın da önünü açmaktadır.
anonim olarak kabul edilen türkülerin haricinde;
- yaratıcısı bilinen,
- kaydedilmiş (kasete veya notaya alınmış),
- yöresel özellik taşımayan,
- ekleme veya çıkarma yapmak için bestecisinin izni alınması gereken türkülerdir.
ali haydar timisi, türkü ile türkü formundaki beste arasındaki farkları şöyle anlatır:
"Türkü; uzun yıllar kulaktan kulağa, ustadan çırağa yöntemiyle öğrenildiği için zamanla yaratıcısı unutulmuş, halkın ortak malı olmuş (anonim), söz özellikleri bakımından pek çok farklılıklar göstererek konularını yaşamın her alanından alan, (doğal afet, isyan, ölüm, tabiat, kahramanlık, taşlama, doğum, aşk, hayvanlar vs.) bu özelliğinden dolayı da tarihi bir vesika niteliği taşıyan, memleketlere göre değişerek yöresel dil ve müzik özellikleri gösteren, halkın ortak duygu ve düşüncelerini ifade eden, dinamik halk müziği eserlerine verilen addır.
Türkü Formunda Beste ise; Türkü ile bazı ortak özellikler taşımasına rağmen, bestelendiği ilk andan itibaren bestecisi tarafından ya nota veya teknolojik kayıt imkanlarından yararlanılarak tespit edilen, toplumun geneline bu kaynaklardan yayılan, genellikle kentlerde konuşulan dille yazılmış, bestecisinin bireysel duygu ve düşüncelerini taşıyan, yine bestecisinin izni olmadan üzerinde herhangi bir değişiklik yapılamayan, statik müzik eserlerine verilen addır.
Türkü Formunda Besteler ve Türküleri oluşturan güftelerin dil ve konu bakımından benzerlik taşımaları mümkündür. Ancak bu benzerliklere rağmen türkülerde bulunan folklorik oluşum süreci, anonimlik ve değişkenlik (dinamizm) özellikleri hiçbir türkü formunda beste de bulunmaz.
Yukarıdaki tanımlar, açıklama ve tabloda da açıkça görüldüğü gibi Türkü ve Türkü Formunda Beste bazı ortak özellikler taşımasına rağmen, birbirinden farklı kavramları ifade etmektedir.
iletişim imkanlarının kısıtlı olduğu dönemde türkülerin zaman ve mekan açısından derinlik ve yaygınlığını sağlayan folklorik oluşum süreci günümüzdeki eğitim ve iletişim imkanların gelişmesiyle ortadan kalkmıştır. Bundan dolayı yeni eserlerin oluşumunda türkü yakıcının yerini besteci, türkünün yerini ise Türkü Formunda Beste almıştır."