turbanlilarin kara carsafa girmeme nedenleri

entry14 galeri0
    1.
  1. türbanlı da kara çarşaflı da dininin gereği olduğunu sanarak örtünme biçimlerini belirliyor.
    kara çarşafın daha kısıtlayıcı, tek renk ve daha boğucu olduğu açık, türbana göre.
    en azından yukarısı türban aşağısı tophane olabiliyor. örnek: kafada türban, altta da pantolon üstüne mini etek.
    ama kara çarşafta böyle bir imkan yok.

    türbanın getirdiği kısıtlı özgürlüktendir belki kara çarşafa sokmayan türbanlıyı.
    renk renk, ipekten, parlak türbanlar, türbanın rengine uygun ayakkabı ve çanta seçimleri.
    dinimin gereğini yapıyorum renk uyumuna da dikkat ediyorum. niye dikkat ediyorsun peki. hani yabancı erkeklerin
    bakışlarından kaçınıyordun? artık daha fazla çekiyor olmayasın?

    şıpır şıpır da tutarsızlık akıyor, onu diyeyim.
    10 ...
  2. 0.
  3. ne için kapandığını bilmeyen kadınlar topluluğudur.
    2 ...
  4. 1.
  5. 2.
  6. 3.
  7. başı açık gezenlerin, türban takmama sebeplerinden pek bir farkı olmayan durum. kişilerin allah'la arasına girilmez diyenler, nedense aynı hassasiyeti kapalı kadınlar için gösteremiyorlar. birine neden içiyorsun günah değilmi dersen; sen benim allah'la arama hangi cesaretle giriyorsun diyenler, nedense türbanlılarla ve çarşaflılarla uğraşırken aynı detayı hep görmezlikten gelirler, yada göremezler.

    (bkz: gören körler)
    6 ...
  8. 4.
  9. ezanın türkçe okunmasını nedense namaz kılmayanlar tartışır şu memlekette.
    işte bu da bir örnektir.
    7 ...
  10. 5.
  11. beyaz gömlek giymeyi seven bir insanın pembe gömlek giymemesiyle aynı sebeptendir. ben burada çarşafla türbanın farkını anlatsam, sana takvadan nefsden bahsetsem sen yine türlü saçmalıklar öne sürersin. bunun tercih meselesi olduğunu bilmen yeter bence.
    6 ...
  12. 6.
  13. yalnızca ve yalnızca din nedir bilmeyenlerin araştırdığı nedenler. dikkat edin islamiyet ya da başka bir din demiyorum sadece din diyorum.

    din dogmatik bir kuramdır. herkesin içinde olandır. içinden gelendir. inanışının hesabını vermez kimse. bunun içinde hesap sorulmaz. türbanın moda olabileceğini düşünebilecek kadar geniş bir bakış açısına sahip olabilecek insanlar nedense din konusunu bu kadar suyu çıkarana kadar araştırmanın dar görüşlü olduğunu düşünemezler.

    türban ya da çarşaf dar görüşlülüktür ancak ne hikmetse insanların giyim-kuşam-örf ve anemilerini yermek, eleştirmek, sorgulamak geniş görüşlülüktür. yani öyle sanarlar ya... vay hallerine...
    acımıyorum gülüyorum.

    meraktan kuduranlar içinse cevap; islamiyet için gerekli bir mecburiyet değildir. islamiyette gereken yalnızca uzuvları örtmektir. ne şekilde örttüğünün önemi yok, dikkat çekmesin, içi belli etmesin yeter. olay budur.
    4 ...
  14. 7.
  15. 3 müslüman bayan düşünürsek;

    1. dini için kapanması gerektiğini düşünmez veya öyle öğretilmiştir, kapalı değildir.
    2. dini için saçını, boynunu ve bileklerinden yukarısını kapatması gerektiğini düşünür veya öyle öğretilmiştir, kapanır.
    3. dini için sadece yüzünün bir bölümü açık kalacak şekilde siyah bir örtü altına girmesi gerektiğni düşünür veya öyle öğretilmiştir, çarşafa girer.

    bu üçü ve sayamayacağımız pek çok ihtimal, sadece bu kişileri ilgilendirir aslında. ama doğdukları günden beri ailesi, çevresi hatta burdan biz yorum yaparız.
    1 ...
  16. 8.
  17. 9.
  18. saçı kapansında isterse her yeri belli olsun mantığı. başımda örtü var ama eteğimi de giyerim, topuklu da giyerim, gözlüğümü de takarım, makyajımı da yaparım, çünkü ben en alasından müslümanım.
    5 ...
  19. 10.
  20. türbanlı dediğinde ölçü olarak elimize aldığımız doneyi kendi zihinsel şeklimize sokarsak türbana dair istediğimizi deme hakkına sahibizdir oh ! mesela yani: birisi türbanlı birisinden örnek vermek adında der ki: türban takan hatun altına bir şey giymişti ki dötüne tas tabak gibi yapışmış, yüzünde bir makyaj vardı ki o kadar boyayı dali kullanmamıştır. böylece aldığı [ yahut zihninde hazırladığı ] bu örnekle artık tüm türbanlılar yerden yere vurulmaya hazırdır. yani kişi ne kadar cahil olursa olsun en ibtidai anlamda bile olsa kendine yontacak yöntemleri bir şekilde öğrenir, öğrenebilirdir.

    türbanlı diyerek ölçü vermek isteyeceksen islamın emretiği gibi kapanmasını bilenlerden örnek vereceksin. böyle örnek vereceksin ki grekoromen mücadele edelim, etik olsun yaptığın. yoksa serbest dalalım dersen ben seni kaldırıp yerden yere vurmasını çok çok iyi bilirim sen hiç merak etme.

    türbanlı defileler tv'lerde boy gösterirken , sosyete umre seyahatleri tertip ederken türban'ın dejenere olması senin hiç dikkatini çekmiyorda, iş sokaktaki sıradan kadına gelince türban senin gözüne batıyor. sebebi belli: sen iyi niyetle türbanın dejenere olmasından dem vurmuyorsun ki , sen öenfi örnekten yola çıkarak tüm müspetleri yerden yere vuruyorsun. sen türbana, sen kapanana, sen dini vecibesini yerine getirmeye çalışana düşmansın ama açıklayamıyorsun !

    cemiyet enteresandır. cemiyet gerzek çıkarmakta sınır tanımaz. yirmi, otuz sene sonra aldığı hal ve büründüğü düşünce sistemi önceden bir makineyle tespit edilecek olsa hemen doğduğu gibi kavanoza konması gereken mikslenmiş ruhat mengi 'ler kol geziyor. türbanlıları kara çarşaflarda görmek isteriz dedikten sonra türbanlılar iran'a diyen devlet adamları yetiştirren bir cemiyet ! ardından kendisine benzeyen kabak fikirlileri elbet bırakacaktır. [ bıraktı da. ]

    çarşaflıyı anlamakta o kadar mürtecidir ki bazıları: [ evet evet bak burda sanat var senin anlaman için. belki böyle mürtecinin ne olduğunu anlarsın ] mevzu onların zihinlerinde çarşafın siyah , çarşafın kara olmasına gelir takılır. yaz günü o çarşaf içinde yananı taife i laicus'dan * iyilik sever bireyler düşünür ! iş örtünün rengine indirgenecek kadar safderunluk edilir. oysa çarşaflılar beyaz çarşaf giyinse belki bu kadar tepki almayacaklar. çünkü karşılarında zihniyeti tenkid etmekten uzak cahil bir şekilci , darbeci, muhalif kesim var. adam gibi eleştirmekten bile uzak, 45 lik ruhat mengiler, 90 lık ilhan selçuklar var.

    hele sen az daha dur: burjuva biraz daha türbanlansın, biraz daha umre yapsın falan.. daha sonra senin fikriyatında değişecektir. elit kesimin ve hakim ideolojinin borozzanlarının halk arasından çıkarılması [ bunu iyi becerdiler ve bereriyorlar] da apayrı bir tartışma ve yazı konusu.

    türbanlının kara çarşafa girmeme nedenine gelince: isteyen türbanla kapanır, isteyen çarşafla. önemli olan kapanması gereken yerleri bi - hakkın [ hakkıyla ] kapayabilmektir. bu varsa ötesi lafı güzaf'tır.
    2 ...
  21. 11.
  22. nedense bu insanlara hep 'böyle öğretilmiştir, şöyle öğretilmiştir' diyoruz. öğretilenler ile yetinen insanlar olmaya devam ederlerse ne yazık ki böyle arada sıkışıp kalmaya, saçmasapan şekillerde ortalarda dolaşmaya devam edecekler. yani, ne dinlerinin gereği olan kapanmayı becerebilecek ne de dinlerinin gereğine uymayacak ve açılacaklar.
    tanım: kara çarşafı aşmış, 1 level atlamış olmalarıdır.
    0 ...
  23. 12.
  24. çok bir fark olmayan durumdur, sonuçta ikiside beyin örter.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük