turbanin ustune peruk takmak

entry113 galeri0
    26.
  1. 27.
  2. türban yerine peruk takmak mantıklı gelebilir fakat, türban üstüne peruk takmak aşırı dinci bir zihniyetin ürünü olabilir ancak. ama burada sorgulanması gereken olay, bu tür arayışlara giren türbanlı kişi değil, onu bu tür arayışlara zorlayan saçma zihniyettir.
    6 ...
  3. 28.
  4. 29.
  5. 30.
  6. türban yasağı koyan zihniyeti kara kara düşündüren, inanılmaz icat.
    1 ...
  7. 31.
  8. 32.
  9. garip ötesi bir eylemdir ve komiktir. asıl önemlisi meydan okumaktır.
    0 ...
  10. 33.
  11. baskı altında yaşayan başörtülü kızların kendilerini az da olsa rahat hissetmek için başvurdukları yöntem. çünkü emin olun onlar sizler kadar "etraf ne der" kompleksinde değil..

    peruk konusuna gelince, peygamber efendimiz peruğu münafık kadınlardan dolayı lanetlemiştir. şimdi ameller niyetlere göredir diyeceksiniz.. bir kız olarak şöyle düşünüyorum, bir kız peruk almaya gittiğinde kimseye söylemese bile gidip kendine en yakışanı alır. yani peygamber efendimizin lanetlediği bir hareketi belki de kendisi bile farkında olmadan yapmış olur. şimdi de sen kıyafet alırken kendine yakışanı almıyor musun diyeceksiniz.. herkes kendine yakışanı alır, peygamberimizin kıyafet konusunda tavsiyeleri vardır. tesettürün de belli kriterleri vardır. bunların dışına çıkmadan çok dikkat çekmeyen ve size çok yakışan sade kıyafetler giyebilirsiniz.

    türban konusu ise artık tartışılmaması daha mantıklı olacak olan bir konu. eğer hala tartışanlar, türban takılmasın diyenler varsa, işte onlar en büyük geri kafalılardır. geleceğin sosyoloğu olarak * sizleri inanca saygıya bekliyorum arkadaşlar. eğer vatanımızın gelişmesini istiyorsak bence ilk olarak burdan başlamalıyız. bu noktaya gelmişken iş biz gençlere düşüyor. yoksa şu şunu giymiş bu bunu takmış demekten başka bir şey bilmeyen insanlarla olduğumuz yerde saymaya devam ederiz..
    0 ...
  12. 34.
  13. sanıldığının aksine daha da dikkat çeken ve insanların inadına bakmalarına neden olan kamuflaj işidir. sen de haklısın/ o da haklı...
    1 ...
  14. 35.
  15. "her seçim bir vazgeçiştir" ilkesini anlamak istemeyen ama okumak/çalışmak isteyen bayanların hem okulundan/işinden hem de tesettüründen vazgeçememesi durumudur. bazı şeyler için birşeylerden fedakarlık yapmak gerekir. eğer ki okumak isteniyorsa ya da devlette memur olarak çalışmak istiyorsa bir insan günün mesai saatleri ve ders saatleri dışında olan kısmında başını kapatmalıdır. bazı kurallar vardır, bunlara riayet edilmelidir.
    2 ...
  16. 36.
  17. takdıkları peruk öz vatanında onlara "siz gidin arabistanda okuyun" diyen zihniyetin dayatmasından baska bir sey degildir.

    ne de güzel demiş sultan'üş şuara*

    ...
    öz yurdunda garipsin
    öz vatanında parya.

    saygı
    5 ...
  18. 37.
  19. Bir inanç sistemini, en nihayetinde şekil-şemaya indirgemek suretiyle, varılmış olan traji-komik nokta.
    3 ...
  20. 38.
  21. mustazaf ın amacına ulaşma noktasında büründüğü durum. inanç sisteminin zor durumlarda, orjinali de bozmadan, kişiye başka çareler getirmesinde de misaldir. böylesine çözümleri başka sistemler başaramaz, başaramamıştır da.
    0 ...
  22. 39.
  23. belki tepkidir, belki farklı görünme. belki de sadece duyulan vicdan azabını haffletme amacıyla yapılan bir harekettir.
    0 ...
  24. 40.
  25. beyninin üstüne başörtü takmışlar yüzünden ortaya çıkan hüzünlü durum..
    2 ...
  26. 41.
  27. (bkz: sana göre kamuflaj bana göre kişisel inancın göstergesi) *
    4 ...
  28. 42.
  29. insanları bu eylemi yapmaya iten saikleri keşfedenlere, delilikle dahilik arasındaki ince çizgiyi icat eden mermerkafalıya verilen "post-konformist ahkam pokemonluğu" payesi verilecektir.
    2 ...
  30. 43.
  31. Aşağıda linki bulunan resmi gördükten sonra yine iyimser karşılanabilecek davranış türü.

    http://img131.imageshack....mg131/3126/yaz305koq3.jpg
    6 ...
  32. 44.
  33. 45.
  34. farkeden ne oluyor bi de onu açıklasalar. sonuçta altındaki türban değil mi. burda kim kimi kandırıyor orası muallakta kalıyor. bana sorarsanız herkes birbirini kandırıyor.
    4 ...
  35. 46.
  36. bir insan başka bir insana fiziksel bir zarar vermediği ve hakaret etmediği sürece istediğini yapmakta özgürdür. ister başörtüsünün üzerine peruk takar, ister peruğunun üstüne başörtüsü takar. giyinirken isterse estetik gözetir, isterse sırf dikkat çekme amacı taşır. dikkat çekme amacıyla böyle giyiniyorsa bile kime ne?"amacıyla tutarsızmış" da, kimi ilgilendirir. hem amacını kim bilebilir? kumaş pantolon günün birinde bir siyasi partinin simgesi olursa yasaklanacak mı? * kimse kimsenin keyfinin kahyası olamaz, olmamalı. aksini düşünenler ortaya mantıklı bir özgürlük tanımı koyabilirler mi acaba?
    3 ...
  37. 47.
  38. nefret edilesi hadise. ya bu kadar çirkin bir görüntü olabilir mi? göz var nizam var nasıl bir mantıkla yapılıyor anlamadım. ya daha çok dikkat çekmiyor mu şimdi bu görüntü? bunu yapan insanlar kendileriyle çelişmiyorlar mı ? nasıl bir simgedir ki bu.
    1 ...
  39. 48.
  40. 49.
  41. türbanın üstüne peruk takılması bunun peruk olduğunu gayet belli edilecek şekilde yapılır. yani kimse görüp de bunun peruk olmadığını anlamaz. evet, gayet gubik durur ancak zaten bunu yapan kişinin amacı bu peruğun "güzel görünmesi" değildir. dolayısıyla başının kapalı olduğu bellidir.

    yani tesettüre karşı olanlar açıkça anlamalıdırlar ki "bu ne perhiz bu ne lahana turşusu" kabilinden bir olay değildir bu. tesettür vazifesi dolaylı olarak yerine getirilmekte, bu kızları gören kimse vay peruk ne güzel olmuş diye düşünmemekte ve laikçilere söyleyecek laf da düşmemektedir.
    1 ...
  42. 50.
  43. türban takmanın asıl amacı saçı gizleyerek kadının üzerindeki dikkati azaltmakken, peruk takarak daha dikkat çekici olduklarını anlayamayan türbanlı kişilerin olayıdır.
    5 ...
© 2025 uludağ sözlük