toplu tasima aracinda kuran i kerim okumak

entry15 galeri0
    1.
  1. bugun de dahil olmak uzere, gozume carpmis, ne yalan solim beni samimiyet sorgulamasina itmis okuma eylemidir. kucuk kuran i kerim ele aliniyor ve agiz hareketleriyle okunmaya baslaniyor. ses yok tabiki. bugun gordugum kisi metrobus un en arkasinda oturuyordu. daha once gordugum kisi ise ayaktaydi. kucucuk yazilari nasil okuyordu anlayamadim. bugun okuyan adamin gozlerine dikkat ettim.iyi niyetimi en ust seviyede tutma cabasindaydim ama arada bir gozlerini kaldirmasi etrafi kesmesi; beni degisik dusuncelere itti. benim nezlimde bu bir ibadettir ve yeri, toplu tasima araci olmamalidir. mumkunse sabret, evinde hatim et sevgili kardesim. *
    5 ...
  2. 2.
  3. genelde bir takım cemaatlerle ve dini gruplarla fazla takılmış insanlara ibretlik hatırlatma olacağını düşünen, yaptığı işin sonuna kadar arkasındaki iyi niyetli insan manzarasıdır. niyet iyidir, ancak sonuç riyadır. bir riyakarın niyeti ne kimse bilemez. *
    4 ...
  4. 3.
  5. 4.
  6. bir bok okumayan bir toplumda bok atilamaz bir durum.
    0 ...
  7. 5.
  8. dişi cinsiyetlilerinin denize ve havuza türban/pardesü/kara çarşaf ile girdiği mümin aktivitesi.
    1 ...
  9. 6.
  10. kuranı kerimin türkçesini okuyorlarsa normal bir durumdur fakat arapça kuranı arapçayı bilmeden toplu taşıma aracında seslendirmek (seslendirmek dedim buna okumak denmez çünkü anlamıyoruz ne yazdığını) bence anlamsızdır. yalnızca kendini belli etmek için yapılmış gösteriştir.
    1 ...
  11. 7.
  12. bu araçlarda ezan okumasından daha garip olamaz.
    1 ...
  13. 8.
  14. kuran i kerime saygısı olmayan insan işidir. *kurani kerim bir kutsal kitapsa otobüste okumak saygısızlıktır. *
    2 ...
  15. 9.
  16. günah sayılmaması için abdestli olmak, etrafın temiz olması gerekir. aksi halde caiz değildir. gerekli şartlar sağlanmışsa kimseyi ırgalamaması gerekir. okuyan kişi bunu gösteriş için okuyorsa yine caiz değildir.
    0 ...
  17. 10.
  18. doğal karşılanması gereken bir durumdur. isteyen herkes kuran, tevrat ya da incil i özgürce her yerde okuyabilmelidir. laik devlet bireyin din özgürlüğünü sağlama amacındadır. laikliğin bir diğer amacı da toplumu sekülerleştirmek olduğunu göz önüne alırsak, tüm vatandaşlar dini şovenizm yapmaksızın dini faaliyetlerini toplumda yerine getirebilmelidirler, müslüman da hristiyan da musevi de. bize de saygı göstermek ve yargılamamak düşer. eğer gerçekten laikliği savunuyorsak.
    0 ...
  19. 11.
  20. o aracın duraklarından biri hastane, mezarlık yada bir sınav merkezi ise sıkça karşılaşılan bir durumdur.Yanına oturan mini etekli kıza abdestini kaçırmış gibi bakan zat okumayı boş yere sürdürmemelidir.
    0 ...
  21. 12.
  22. yadırganmaması gereken bir durumdur.
    1 ...
  23. 13.
  24. isterse gösteriş için okusun isterse samimiyet için, bu kimseyi ilgilendirmez. ameller niyetlere göredir. o kendi problemidir. ama sen illa ben dinden soğumak istiyorum diyorsan, önünde birçok bahane vardır.
    2 ...
  25. 14.
  26. yadırganması gereken durumdur, görgüsüzlüktür.

    annem dindar insandır mesela, fakat kuran'ı çok önemsediği için koyduğu belirli yerler vardır. okurken tahmin edebileceğiniz gibi, bir yere oturur edepli bir şekilde okur, kaldırır yerine koyar. kuran bu abicim, kuran. ben anlamıyorum, sen inanmazsın, sen beğenmezsin de, kaçtı, 3 milyar insanın belki de yaşam sebebi o, kutsal. bir yamuk yapacak olsan seni keserler, almam ben de ellerinden. toplu taşıma aracında başka zaman yokmuş gibi kuran okumak görgüsüzlüktür. onca insanın içinde onu ne şartlarda okuyup nasıl taşıyacağı da merak konusudur. ha ne bileyim, cep kitabı tarzında, abdestli taşınması zorunlu olmayan basit bir kitap alır, onu okur; e dersin adamcağızın/kadıncağızın canı sıkılmış okuyor, bırak okusun. ama abdestli taşıma zorunluluğun olan, bir dinin kutsalını minibüste, otobüste milletin gözüne sokarcasına okuyamazsın.
    0 ...
  27. 15.
  28. dininin gereklerinden birini istediği yerde yapmakta olan insandır ve bu özgür türkiye cumhuriyeti devletinde normal olması gerekendir.

    bok atmaya çalışanlar ortada. bunu yazmamın sebebi kuran'a küfrediyorlar falan deyip gözükapalı savunmaya geçme dürtüsü falan değildir zira çok şükür gözlerim de zihnim de açıktır. efendiler bu dört kelimelik başlıkta o kuran okuyan kısmına x yapan y eden koyunuz önemli değildir burası özgür bir ülke değilse bile (zamane yönetim ve toplum yapısı itibariyle) olmalıdır, hepimizin savunması gereken ve insanca olan bu olmalıdır.

    efendim bu olayı sırf müslümanlık adına savunmaya geçenler var ve bu insanlar gereğinden fazlasıyla subjektif insanlar olup yorumları değerli olmamaktadır, dikkate almayınız.

    efendim bir de geçmişteki acılarından dolayı bu olaya saldıranlar vardır ki bunlar da o gerçek anlamıyla yobazlar ve düşünme yetisini kaybetmiş, 'köle' diye tabir ettiğimiz insanlar kadar objektifdir ancak.

    efendim şimdi hayvanlar alemine attığımız kısa bir turun ardından konumuza devam edelim ki yukarıda bu olaya 'müslüman adam okur! metroda herkes kuran okumalı başka birşey yapan öldürülmeli' gibi veyahut 'metro kuran okuma yeri değildir bu gericiliktir laikliğe terstir' gibi yaklaşan insanlardan bahsettik. beyler bayanlar ne dedik en başında? 'özgür' bir ülke dedik, özgürlük dedik, serbestlik dedik. başlıkta bahsedilen kişinin yaptığı eylem başka birisinin özgürlük sınırları içine girmediği takdirde yanlış değildir. ha kişilerin din anlayışına göre bunun gerekli olup olmadığı başka bir konudur fakat bu insanın okumasını ve okumamasını zerre etkilemez. sonuçta insanlar başkalarını rahatsız etmeme koşuluyla istediğini yapabilme hakkına sahiptir. metroda deliler gibi sevişen insan da başkasını rahatsız etmedikçe bunu yapabilir, müzik dinleyen sesi rahatsız etmediği sürece ve tıpkı bunlar gibi kuran okuyan da rahatsız etmediği sürece. bu insanın bu kadar batan kısmı nedir anlamadım efendim iki tarafa da? bir taraf diyor ki 'metroda dahi okunuyor, laiklik elden gidiyor!' diğer taraf diyor ki 'yok laiklik gidiyor diyenler incil'e neden laf etmedi!'. arkadaşlar, burasının özgür bir ülke haline getirmek bizlerin görevi, böyle özgürlüğü savunuyor sanarken kısıtlama yapmak değil. zaten bunu bol bol yapanlar mevcut. one minute one minute cümle alemin tüm hayatını sikip atanlar mevcut. birbirinizi bunlar için yemeyiniz.

    sonuç olarak, bu kişi gayet normal bir iş yapan kişidir. ha şimdi bana da aynı laflarla gelirsiniz, şunlar da bu kişiyle eşdeğer olan kişilerdir:

    (bkz: metroda incil okuyan kişi)
    (bkz: metroda penguen okuyan kişi)

    lütfen eleştirirken biraz objektif olunuz. önemli olan körlemesine düşüncenizi kusmak değil, adam gibi yerleştirmek ve iyisiyle kötüsüyle sunmak olmalı. yoksa hiçbir düşüncenin önemi olmaz.

    ha bu arada bunu laiklik açısından tehlike olarak görenler, arkadaşlar laiklik demek dini hatırlatan herşeyi yok etmek ortada hiçbirşey bırakmamak demek değildir. laiklik demek insanların din ve vicdan özgürlüğünü sağlamak ve dinlerini de vicdanlarını da başkasını rahatsız etmedikçe yönlendirmelerine destek olmak demektir. bu ülkede tehlike olarak gördüğünüz bu olmamalı. zira çok çok daha tehlikeli kişi modelleri vardır. örnek mi?

    (bkz: metroda sözler okuyan kişi)
    (bkz: sözler)
    (bkz: said nursi)

    efendim bu sözler kitabını da sadece görüşlerini öğrenmek veya cidden faydalanmak amacıyla kullanan insanlara hiçbirşey denemez. fakat bu ve bunun gibi olan kitaplardan( kitabın yazarının diğer -bunu derken içim acıyor ama- eserleri) aklını kurtaramayan, bunların bağımlısı ve kölesi olmuş, neredeyse yazarına tapan, kitabını kuran'dan üstün tutacak derecede sapıtmış ve toplumumuzda bol bol bulunmakta olan, yobaz kelimesinin asıl karşılığı olan insanlardan bahsetmekteyim.

    sözün özü, bahsettiğim kitabı okumak konusunda da herkes özgürdür. fakat bunu abartarak sonuçlarını başka özgürlükleri kısıtlamaya götüren geri kafalı insanlar düşünülerek örnek verilmiştir. bu arada o kitabı da her kitabı da okuyunuz. zira dosttan ziyade düşman bilmek gerektir arkadaşlar.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük