ulan antalya’ya erdal beşikçioğlu’nun oyunu gelecekmiş, üçüncü kategori 70 lira. böyle iş mi olur arkadaş?! sonra çıkar insanımız tiyatro izlemiyor, neden tiyatroya gereken önem verilmiyor derler. işte tam olarak bu yüzden aliminyum.
Edit : Devlet tiyatrosu oyuncuları turneye çıkmıyor ya da oyunu tek sefer oynuyor sanırım. Çünkü normal bir oyun 7,5 tl iken işin içine “ünlü” bir isim girdiğinde fiyatın on katına çıkmasını, tiyatro için verilen emeğe bağlamak mümkün değil. Tiyatro pahalı bir dal demiyorum, bu rant işini bıraksınlar diyorum.
Evrimini metin içeriği ile sağlayan sanat. Elbette sadece drama algısı tiyatroda evrimi, gelişmeyi imlemez ama metin tiyatronun bu anlamda olmazsa olmazıdır. Antonin Artaud'nun, Shakespeare döneminin, antik yunanın, Bertolt Brecht ve stanislavski'nin sahne düzenleri belli başlı yenilikler getirir ama çoğunda önemli nokta oyunculuk ve bunun teknikleridir. Bunun yanında Eugene ionesco ve Samuel Beckett'in getirdikleri yenilikler de sahne üzerindeki yenilenmelere imkân tanımıştır. Lâkin tiyatro metinlerinin devrimci yapısı asıl devrimi, evrimi sağlayan birer dinamodur.
güzel sanatlar içinde en güzelidir.
hem bu işle uğraşana, hem seyircisine.
bazen kendinizi düşündürtür, içinize döndürtür; bazen her şeyi unutturur.
en kıytırık işe yaramaz oyunda bile, param çöpe gitti be diyemezsiniz. sahnede seyrettiğiniz kötü de olsa bir emektir, istemeseniz de bunu fark edersiniz.
ama yine de seçici olmakta fayda vardır.
zamanın, el emeği, göz nuru ve ter kokulu bir sevincin, alkış seslerine bulaştığı ve sahnedekilerin, zaferler kazanmış yorgun bir asker gibi aç karınla kaf dağına ulaştığı, kutsal sanat.
türkücüleri, şarkıcıları mankenleri tiyatroya taşıma çabalarına rağmen gerçek oyunculuğun çıplak olarak görüldüğü kötü oyunculuğun kolayca göze çarpmasından, çok fazla mankenin ya da yeteneksiz kişilerin barınamadığı bir sanat dalı olmasından dolayı hala aynı kalitesini koruyabilen bir sanat dalıdır, candır tiyatro.
nisan ayının 20-22-24ünde ilk kez çıkacağım sahnede sergilemeye çalışacağımız sanatın adıdır.
tiyatro eserini sergileyen kişinin tek çıkarı ve beklentisi karşısındaki koltuklarda oturanların alkışlarıdır ;)