bugün

Al Pacino, Keanu Reeves ve Charlize Theron - 1997

görsel
Tekrar tekrar izlenebilecek dikkat çekici bir film.
sonu iyi bağladıkları için 10 üzerinden 8 veriyorum.

https://www.imdb.com/title/tt0118971/
Az önce ne izledim ben?
Böyle şeyler karşında kelimeleri nasıl kullanacağımı unutuyorum. Müthiş bı kurgu, mükemmel oyunculuklar ve hepimizin cevabını aradığı onlarca soru. Filmin Başında kesin şizofren çıkar bu adam diye düşünüp hayal kırıklığına uğramıştım ama film bittiğinde büyülenmemek elde değil. Filmin sonundaki müzik de çok güzeldi, şuraya bırakayım.

https://youtu.be/O4irXQhgMqg
görsel
“Sana tanrı hakkında bir iki sır vereyim. Tanrı seyretmeyi sever. O bir oyunbazdır. Bir düşünsene, insana içgüdüler verir sana bu olağanüstü yetiyi verir, sonra ne yapar dersin? Sırf kendi eğlencesi için, kendi özel kozmik komedi filmi için tam zıttı kurallar koyar. Gelmiş geçmiş en büyük gaf. Bak, ama dokunma. Dokun, ama tatma. Tat, ama yutma. Ve sen sekip dururken, o ne yapar? Hasta, kahrolası kıçıyla güler! Cimrinin tekidir! sadisttir! görevi başında bulunmayan bir derebeyidir! buna tapmak mı? asla! Cennette hizmet etmektense, cehennemde hüküm sürmek daha iyidir. neden olmasın? her şey başladığından beri burada, yeryüzünde her işe burnumu sokuyorum! insanoğluna bahşedilen her duyguyu onda yeşerttim! istediklerini ona sağladım ve onu asla yargılamadım! neden? çünkü onu asla reddetmedim. bütün kusurlarına karşın! ben insanoğlunun taraftarıyım! ben hümanistim. belki de son hümanist. aklı başında olan kim 20. yüzyılın tamamen benim eserim olduğunu inkâr edebilir ki? tamamı, kevin! tamamı. benim eserim."

Charlize Theron'un en güzel olduğu zamanı bu filmdedir ama Connie Nielsen öyle bir sexydir ki herkesin Charlize Theron'dan fazla ilgisini çekmiştir. Ben şahsen Connie Nielsen'i son sahne de görünce Charlize Theron'u unuttum o kadar sexydi.
Yönetmenliğini taylor hackfordun yaptığı temelde durkheimin intihar teorisini esas alan ideolojik al pacino filmi.
Finalinde paint it black çalıyordu diye hatırladığım film.

Şeytan ayrıntıda gizlidir derler ya işte al pacino belli yerlerde bunun dersini veriyor.
keanu kardeşimizi, constantine den önce şeytanlı bir filmde gördüğümüz çok güzel filmdir.

-izleyin.
al pacinodan gelen 'kibir benim en gözde günahımdır' ve ardından rolling stonestan paint it blackle gelen kapanış. gerçekten oldukça etkileyiciydi.
bundan 10 yıl önce izlediğim film.güzel film.yıldızlar geçidi adeta.
al pacino ve keanu reeves ikilisinin oynadığı film izlenmesi gereken güzel bir film.
keanu reeves'in yardırdığı bir film daha.
hayatımda izlediğim en güzel film; her ne kadar ateşli sahnelerde ''ulan işte bu sahnede subliminalin anasını sikmişlerdir kesin'' diyerek başıma ağrılar girmiş olsa da...

10 doğrunun yanında kakalanan 1 yanlışların çoğunu yakalamış olsam da bana birşeyler kattı bu film.
Bu kadar hak etmeyen film abartılıyorken, hak ettiğini alamamış bir filmdir. Konusu ve içerdiği diyaloglar ile bir başyapıttır.
değerini alamayan baş yapıtlardandır.

kevin boş bir odaya girer, önünde ateşler içinde şömine yanmaktadır.
milton-şeytan(al pacino) ''arkandayım'' der ve kevin'La tanışması bu şekildedir.

bu ne mükemmel bir metafordur.
filmi yarısından izleyince çarliz teronun karakterine acıdığım ama filmin başındaki kibirli hallerini gördükten sonra iyi olmuş menfaatçi kaşara dediğim filmdir.
(bkz: Ekşi sözlük yazarı)
ne zaman izlesem, al pacino nun şeytan performansından tırsıyorum. adam tüylerimi diken diken ediyor hala, çok etkileyici filmdi. keanu reeves bir başka güzeldi, saf bir kötü ve yakışıklı masum bir yüz. sonunu izlerken, al pacino abi gibi bağırasım geliyor, her izlendiğinde aynı etkiyi yaratabilmek oldukça zordur ama bu film onu başarıyor.

charlize theron kısa siyah saçları ile çok güzel görünüyor
görsel

bana göre keanu nun kendini aştığı iki performansından birincisidir, ikincisi constantine filmidir.
görsel
görsel

replikleri harikadır
görsel
görsel

aşk mı?
abartı .. biyokimyasal olarak yüksek miktarda çikolata yemekten hiçbir farkı yok.
mükemmel bir filmden başkası değil...
görsel

izlenilmesi gereken harika bir film.

oyunculuklara değinilmesine gerek yok zaten. onlar ayrı harika..
tanrı yoksa şeytan var mıdır?
tanrı her şeyi biliyorsa neden kendisine ve peygamberlerine itaat etmeyecek olan birini yaratır?
tanrı iyiyse neden kötü şeylerin olmasına izin veriyor?
tanrı şeytan'a neden şans veriyor?
şeytan insanlar için bir imtihan mı yoksa insanlar tanrı için birer vitrin mi?

bunun gibi yüzlerce sorunun çıkış noktasını belirten bir filmden daha fazlasıdır.

ilk izlediğim zaman sanırım 2003'ün son aylarıydı.
o zamanlar benim için sıradan bir filmden farkı yoktu.
ama sonraki izleyişlerimde aslında filmin ne kadar da geniş bir yelpazeye yayıldığını fark ettim.

dün yine izledim belki beşinci belki de altıncı izleyişimdi.
ama sanki filmi hiç izlememişim gibi hissettim.

filmin afişine bile bakmak bir film izlemiş gibi hissettiriyor.

görsel
görsel

gerek diyaloglarlar gerek de al pacino, keanu reeves, charlize theron ve connie nielsen'in muazzam oyunculuk performanslarıyla muazzam bir film.
oyunculuk performansı diyorum çünkü son sahnede al pacino ve keanu reeves karşılıklı oyunculuk dersi veriyor izleyiciye. o sahneyi hatırladınız mı?

muhteşem diyaloglarla ve hayranlık uyandıran performanslarıyla, dünyanın düzeninin temel taşlarının, şeytanın planını, kibir gibi insani içgüdüsel kavramların ne denli insanı empoze edişini, hemen hemen dinin nasıl bir silah haline geldiğini, paranın gücünü ve elbette ki cinselliğin nasııl etki yarattığını gösteren o muhteşem sahne.

yönetmen amcamız taylor hackford'ın en iyi filmi.
ki filmin muhteşem olmasının bir nedeni de yönetmendir her zaman.
türkiye deki mahkemelerde böyle tiyatral sahneler yok ve sistemde böyle işlemiyor. bunu izleyip de meslek kararı vermeyin gençler.
al pacino ve charlize theron un mükemmel oynadığı filmdir. filmin bazı kısımlarında al pacino nun gerçekten şeytan olduğuna inandım.

"sizi koyunlar gibi kurtların arasına gönderiyorum."