Coppola'dan 113 dakikalık bir uyutucu masal.. Dinleme cihazları ustası Harry Caul'un iç dünyası ile haberdar olduğu bir cinayet arasında gidip gelen bir film.
Kadro çok derin, yönetmen iyi ancak vasat bir gösteri.. (en azından benim için).
başkarakter harry caul (gene hackman) ın çevresinde dönen bir film. filmde izlediğimiz iyi veya kötü herşey harry nin hayatıyla ilgilidir. insanları gizlice dinleyip, edindiği bilgileri müşterilerine satarak hayatını kazanan harry caul, son yaptığı işte vicdanıyla br muhasebeye girer. yıllar önce yapmış olduğu bir işin sonunda dolaylı olarak 3 insanın ölümüne neden olan harry, son yaptığı işte dinlediği kadın kurbanının hayatından tehlike duymaktadır. bu konu başlığı altında harry nin hayatına bir bakış atarız film boyunca. harry nasıl bir adamdır az çok idrak ederiz filmin sonuna doğru. sıradışı bir meslek, aşırı tedbirlilik ve bolca sırlarla dolu bir hayattır harry nin hayatı. finale doğru kendisinden beklenilmeyeni yapar harry. ölmesinden korktuğu ve ölmemesi için dinleme kayıtlarını saklamaya çalıştığı kadının hayatını bir şekilde kurtarabileceğini düşünerek bu konuda harekete geçer. filmin sonu ise hem harry hem seyirci için ters köşedir. yönetmen ve senarist francis ford coppola nın kendine özgü özel bir filmi, yönetmen sabırlı izleyeciler için harry caul ın sıradışı hayatını oldukça ağır bir tempoda izlettiriyor. bir kadın ve erkeğin sıradan sohbei sanılanın aksine sıradışı bir görüşmeye dönüşüyor ve harry caul un paranoyak hayatı daha da zora giriyor.
film gerilim türünde, hitchcock filmlerini andıran yoğun bir gizem atmosferi içinde ilerliyor. film tüm numarasını son 20-25 dakikasına bırakmış. hatta nerdeyse filmin yaklaşık 90 dakikası son 20 dakika için yapılmış. bu tip filmleri bir çok defa izledik, yalnız seyircinin afedersiniz, ağzına sıçacak derecede sıkıcı bir 90 dakikadan sonra önümüze koyulan son, tatmin edicilikten uzak. sen izleyiciye 90 dakika bu eziyeti çektiriyorsan, the usual suspects gibi hassiktir çektirecek bir son göstermelisin.
başrollerinde gene hackman ve harrison ford 'un oynadığı, francis ford coppola 'nın godfather ve godfather ıı arasında, 1974 yılında çektiği ve bu filmlerinden stil ve tonlama açısından farklı olan ve bazı yerlerinde alfred hitchcock un arka pencere isimli filmini andıran, paranoya temasını işleyen filmi.