tevrat

    14.
  1. surukleyici bir eser. ara ara olaylar yavas ilerlese de okumaya deger. karakterler kompleks yapida ancak uzun vadede cozmek kolaylasiyor. bu eseri elinizden birakamayacaksiniz. bayinizden israrla isteyiniz.
    10 ...
  2. 96.
  3. inanmayacaksınız ama müslüman bir aile olmamıza rağmen, babamın adıdır.
    7 ...
  4. 17.
  5. --spoiler--
    " demek benimle görüşmek istiyorsun?" diye sordu tanrı.
    "eğer zamanın varsa" dedim.
    Gülümsedi,
    "benim zamanım sonsuzdur." dedi.
    "ne sormak istiyorsun bana?".
    "insanoğlunun seni en çok şaşırtan davranışlarını."
    tanrı şöyle cevapladı sorumu:
    "çocukluktan sıkılırlar, büyümek için acele ederler ve sonra çocukluklarını özlerler. para kazanmak için sağlıklarını kaybederler ve sağlıklarını geri kazanmak için para verirler. gelecekten endişe ederken bugünü unuturlar, böylece ne bu günde ne gelecekte yaşarlar. hiç ölmeyecek gibi yaşarlar, hiç yaşamamış gibi ölürler."
    --spoiler--

    alakalı olarak: (bkz: tanrıya sorulacak tek soru)
    7 ...
  6. 130.
  7. ben okudum. enteresan bir masal kitabı, pek tavsiye etmem...
    6 ...
  8. 20.
  9. bazı yahudiler tarafından bile tahrif edildiği kabul edilen kutsal kitap.
    5 ...
  10. 94.
  11. tevrat' a göre rab israiloğullarının yanında, onların koruyucusudur.

    mısır' ın başına gelen 10 felaketten paçayı kurtaran israiloğulları şu anda dünyaya parmak atmaktadır.

    bu 10 felaket:
    - 7 gün su ve içeceklerin gizlenmesi
    - kurbağa felaketi
    - tatarcık felaketi
    - at sinekleri
    - sürü hayvanlarında salgın
    - çıbanlar
    - dolu ve ateş
    - çekirgeler
    - karanlığın çökmesi
    - ilk doğan ölümleri

    musa yı takip ederek bu felaketten kurtulan israiloğulları na rab , paskalya yı hediye etmiştir.

    şimdi isevi lerin de kutladığı paskalya bayramı da aslında neymiiiş? musevi bayramıymııış.
    5 ...
  12. 19.
  13. yaradılış kısmı şu şekılde olan yahudılerın etkılı sozler içeren kutsal kıtabı;

    yaratiliş

    dünyanın yaratılışı

    bölüm 1

    yar.1: 1 başlangıçta tanrı göğü ve yeri yarattı.
    yar.1: 2 yer boştu, yeryüzü şekilleri yoktu; engin karanlıklarla kaplıydı. tanrı'nın ruhu suların üzerinde dalgalanıyordu.
    yar.1: 3 tanrı, "işık olsun" diye buyurdu ve ışık oldu.
    yar.1: 4 tanrı ışığın iyi olduğunu gördü ve onu karanlıktan ayırdı.
    yar.1: 5 işığa "gündüz", karanlığa "gece" adını verdi. akşam oldu, sabah oldu ve ilk gün oluştu.
    yar.1: 6 tanrı, "suların ortasında bir kubbe olsun, suları birbirinden ayırsın" diye buyurdu.
    yar.1: 7 ve öyle oldu. tanrı gök kubbeyi yarattı. kubbenin altındaki suları üstündeki sulardan ayırdı.
    yar.1: 8 kubbeye "gök" adını verdi. akşam oldu, sabah oldu ve ikinci gün oluştu.
    yar.1: 9 tanrı, "göğün altındaki sular bir yere toplansın, kuru toprak görünsün" diye buyurdu ve öyle oldu.
    yar.1: 10 kuru alana "kara", toplanan sulara "deniz" adını verdi. tanrı bunun iyi olduğunu gördü.
    yar.1: 11 tanrı, "yeryüzü bitkiler, tohum veren otlar, türüne göre tohumu meyvesinde bulunan meyve ağaçları üretsin" diye buyurdu ve öyle oldu.
    yar.1: 12 yeryüzü bitkiler, türüne göre tohum veren otlar, tohumu meyvesinde bulunan meyve ağaçları yetiştirdi. tanrı bunun iyi olduğunu gördü.
    yar.1: 13 akşam oldu, sabah oldu ve üçüncü gün oluştu.
    yar.1: 14-15 tanrı şöyle buyurdu: "gök kubbede gündüzü geceden ayıracak, yeryüzünü aydınlatacak ışıklar olsun. belirtileri, mevsimleri, günleri, yılları göstersin." ve öyle oldu.
    yar.1: 16 tanrı büyüğü gündüze, küçüğü geceye egemen olacak iki büyük ışığı ve yıldızları yarattı.
    yar.1: 17-18 yeryüzünü aydınlatmak, gündüze ve geceye egemen olmak, ışığı karanlıktan ayırmak için onları gök kubbeye yerleştirdi. tanrı bunun iyi olduğunu gördü.
    yar.1: 19 akşam oldu, sabah oldu ve dördüncü gün oluştu.
    yar.1: 20 tanrı, "sular canlı yaratıklarla dolup taşsın, yeryüzünün üzerinde, gökte kuşlar uçuşsun" diye buyurdu.
    yar.1: 21 tanrı büyük deniz canavarlarını, sularda kaynaşan canlıları ve uçan çeşitli varlıkları yarattı. bunun iyi olduğunu gördü.
    yar.1: 22 tanrı, "verimli olun, çoğalın, denizleri doldurun, yeryüzünde kuşlar çoğalsın" diyerek onları kutsadı.
    yar.1: 23 akşam oldu, sabah oldu ve beşinci gün oluştu.
    yar.1: 24 tanrı, "yeryüzü çeşit çeşit canlı yaratık, evcil ve yabanıl hayvan, sürüngen türetsin" diye buyurdu. ve öyle oldu.
    d. not-1:24 "sürüngen": ibranice sözcük fare, böcek gibi öteki kara hayvanlarını da kapsıyor.
    yar.1: 25 tanrı çeşit çeşit yabanıl hayvan, evcil hayvan, sürüngen yarattı. bunun iyi olduğunu gördü.
    yar.1: 26 tanrı, "insanı kendi suretimizde, kendimize benzer yaratalım" dedi, "denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun."
    yar.1: 27 tanrı insanı kendi suretinde yarattı. böylece insan tanrı suretinde yaratılmış oldu. insanları erkek ve dişi olarak yarattı.
    yar.1: 28 onları kutsayarak, "verimli olun, çoğalın" dedi, "yeryüzünü doldurun ve denetiminize alın; denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, yeryüzünde yaşayan bütün canlılara egemen olun.
    yar.1: 29 işte yeryüzünde tohum veren her otu, tohumu meyvesinde bulunan her meyve ağacını size veriyorum. bunlar size yiyecek olacak.
    yar.1: 30 yabanıl hayvanlara, gökteki kuşlara, sürüngenlere -soluk alıp veren bütün hayvanlara- yiyecek olarak yeşil otları veriyorum." ve öyle oldu.
    yar.1: 31 tanrı yarattıklarına baktı ve her şeyin çok iyi olduğunu gördü. akşam oldu, sabah oldu ve altıncı gün oluştu.
    5 ...
  14. 7.
  15. Tanah ve Eski Ahit 'in ilk beş kitabına verilen isim. ibranice "öğretmek, göstermek, yönlendirmek, doktrin ve yasa" anlamlarına gelir. Tevrat adı Arapça 'dan gelmedir.
    4 ...
  16. 3.
  17. Allah tarafından hz. musa'ya indirilen hz. musa'nın ölümünden birkaç asır sonra yazılması sebebiyle hiçbir peygamberin masum olarak gösterilmediği hatta aşağılık diye nitelendirdiğimiz insanlardan beklediğimiz davranışlar sergilediği kitaptır.*
    7 ...
  18. 15.
  19. assur kralı 2'nci nebuchadnezzar 'ın babil'e sürgün ettiği yahudi alimler babil'de bulunan hammurabi'nin bazalt stelinde yazan kurallardan ve kabartmalardan çok etkilenmişlerdi. bir zaman sonra persler'in sayesinde babil esaretinden kurtulan yahudiler kendi kurallarını ileriki nesillere aktarmak maksadıyla babil'de gördükleri ve üzerinde bir takım kuralların yazıldığı kitabeyi kendilerine yontarak kitap haline getirdiler.babil kralı hammurabi'nin dağa çıkarak tanrı şamaş'tan insanları yönetmek için tanrı'dan kanunları alış öyküsü yahudileri o kadar çok etkilenmiş olacak ki yazdıkları kitapta musa diye bir kahraman bir dağa çıkarak yahudilerin yol göstericisi olan tanrı'dan 10 emiri alacaktır.
    tabii yıllar sonra 4-5 kerkenezin çıkıpta "ahaha ulan bu yahduiler biz mikiyo ha, musa ve 10 emir hikayesi aynen hammurabi'nin kanunları ve bu kanunların alınış öyküsüne benziyor" diyene kadar bizler hep o 10 emiri tanrı'nın musa'ya kendi elleri ile sunduğu ilahi bir emir sanırdık. meğer, kopayacı çakallar bizi kandırıyorlarmış!
    4 ...
© 2025 uludağ sözlük