sadece ramazan ayında kılınan ,hz. Muhammed(sav)in kıldığı, kıldırdığı ama arada da terk ettiği namazdır. Terketmesinin sebebi de ümmetin bu namazın farz olduğunu düşünmelerini engellemektir.
Farz değildir. Kılınması zorunlu değildir. Ama kılınması çok büyük sevaptır.
Cemaatle veya tek başına kılınabilir. yatsı namazı ile vitir namazı arasında kılınır.
Hz muhammed bu namazı 4, 8, 12, 16 ve 20rekat olarak kılmıştır farklı farklı zamanlarda. Bilinen en yüksek sayı 20 olduğu için 20rekat kılınmaktadır.
bitmek bilmeyen namaz. yemekten sonra olduğu için midir nedir bilmiyorum allah günah yazmasın ama bitmiyor gerçekten. yaşlı bir imama denk geldiyseniz sıçtınız. evet.
efendim biliyosunuz teravih namazı 20 rekattır ki genellikle 4,4,4,4,4 şeklinde kılınır..yani en azından bizim camide ilk günden beri bu şekilde kılıyoruz.
bu gecede bana nasib oldu müezzinlik yapmak. ve benim için can sıkıcı cemaat için komik olaylar başladı..
çoğu camide olduğu gibi bizim camide de teravih namazı aralarda müezzin tarafından salavat getirilir. neyse iş bu ya aksi gibi bu akşam imam değişti camide.. efendim yatsıyı kıldık başladık teravih namazına ( sayısal bi şekilde ifade edicem ) ;
4 : ilk dört rekat bitti peşine ben: ... salluala Muhammed ...
4: ikinci dört bitti herşey gayet normaldi ben: ... salluala Muhammed ...
6 : bu sefer altı rekat kıldık. içimde bi sıkıntı başladı. diyorum acaba hoca yanlışmı kıldırıyor. sonra diyorum yok bee ne yanlış kıldırcak şimdi bi daha bi altı daha kılarız biter. ben yine: ... salluala Muhammed ...
6 : dedim oh bee. yanlış hesaplamadım. tamam işte hoca yapması gerekeni yaptı ve bu seferde altı kıldırıp yirmiye tamamladı. böylece bitirdik. ben: allaaaahümme sallialaaaa.. ( normalde tüm cemaat buraya eşlik etmesi gerekiyodu kimseden ses yok.tek başıma söylüyorum. üstelik hoca ayaklanmaya başlıyo diğer namaza başlamak üzere.noluyo yaa diye düşünürken yanımdaki amcayla göz göze gelince "salluala salluala" dediğini duydum.üstelik hocada çoktan ayaklanmış geri dönmüş bana bakıyodu. emindim ulan bitmişti. neyse dedim attım içime. ) salluala Muhammed deyip bi daha kalktık ayağa..
4: burda hiç bişey yapmadım sadece hesap yaptım (Allah kabul etsin )
vitir : burdada hiç bişey yapmadım hem hesap yaptım hemde için için 100 kişiye gerizekalı olarak ifşa oldum diye üzüldüm. ama doğruydu lan diyorum hala. (Allah kabul etsin )
selamı verdik teşbihi çekdik duayı ettik. namaz bitti. cemaatin çoğu çıktı. bi abi yanıma geldi ve " senin yaptığın doğruydu" dedi. sonra bi tane amca geldi ve " 4 rekat fazla kıldık biz aslında" dedi . sonra bi abi daha geldi. sonra biri daha . ve biri daha.ve en son imam biz 4 fazla kıldık ellaaam dedi.çık git lan camiden diyecek oldum.. ulan madem doğru yaptığımı biliyodunuz niye orda tek başıma bıraktınız beni. evet doğrusu buydu demediniz. namazı yanlış kıldığımıza mı üzülim bütün cemaate haksız yere gerizekalı olarak ifşa olmamamı üzülim...
namaz sonu dedim : ulan bütün cemaat uyuyomuş. nerde kaldı huşu ile namaz kılmak. nerde kaldı ibadetlerimize kendimizi vermek. nerde kaldı mananın farkına varmak. yazıklar olsun bize.
akışı itibariyle devre arası niteğinde olan bölümde okunan "Allahumme salli ala seyyidina..." diye giden melodik söylemi hoşuma gitmiş, sadece ramazan ayında kılınan namaz türü. efenim yatsı namazından daha uzun olduğu için bonus kıvamındadır. bir diğer bonus için (bkz: kadir gecesi)
erkeklerin camide cemaatle kılmaları evde kıldıkları namazdan 27 derece ve hanımların da evlerinde hatta ve hatta ''yatak odalarında'' kıldıkları namazın daha sevap olduğu hadis-i şeriflerden bize nakledilmiştir. camiye gitmeye müsade edilmiştir, belki o ruhu birlikte yaşamak için yapılabilir ama günümüzü düşünürsek ve ''evin iç kısmı'' deniyorsa hanımların oturup da gitmek istemelerinde nefislerinin payı olup olmadığını düşünmeleri gerekir.
''Kadının Rabb'ine en yakın olduğu yer, evinin iç kısmıdır. Kadının, evinin avlusunda kıldığı namaz mescitte kıldığı namazdan daha faziletlidir. Evinde kıldığı namaz avluda kıldığı namazdan; evin iç kısmında kıldığı namaz evinin açık yerinde kıldığı namazdan daha faziletlidir.''
kaynaklarda hanefi mezhebinde kazası olanın kaza kılmasının daha makbül olduğu, şafii mezhebine göre ise de kaza namazı borcu varsa eğer o borç bitene kadar farz namazlar hariç diğerlerinin kılınmasının mekruh olduğu yazmaktadır.
Hz. Muhammed, bu namazın Allah tarafından farz olacağını anladığı zaman bırakmıştır. Kendini eve kapatmış ve bir daha Teravih namazlarına katılmamıştır. Bu şekilde son bulmuştur. Hz. Peygamber, vefat ettikten sonra, Ömer zamanın da, cami imamı tekrardan başlayıp, günümüze kadar getirmişlerdir. zaman kaybıdır, vesselam.
33 rekat olduğu ve farz olduğu sanılan ramazana özel namaz. Sünnettir. Kılınması zorunlu değildir. 20 rekat kılınır ama 20 rekat olduğu kesin değildir. Peygambe efendimizin 4 6 12 16 ve 20 rekat olarak kıldığı rivayet edilir. Peygamber efendimiz bu namazin tüm ümmete farz kılınmasından korktuğu için ara ara terketmiştir.
33 rekat yatsı ve vitr namazı dahil sayıdır.
4 rekat sünnet, 4 rekat farz, 2 rekat son sünnet ve 3 rekat vitr her müslümanım her akşam kıldığı namazdır.