youtube başlığına yazdığı (#3135441) numaralı entrysi ile kafadan ayıpçı cümleler geçmesine sebep olmuş olan yazar.
--spoiler--
'ulu önder' isimli millet ve kıymet düşmanı kuzu maskeli kurt birilerinin; ulusalcıların, âdetâ alternatif tanrı'sı olmuş ama aslında bu yüce, bu aziz milleti dar bir pozitivist-maneviyatsız kliksel-klişesel kalıba; dar bir gömleğe hapsetmiş; sonradan utanmadan 'hain' dediği vahdettin han'ın teşviki ve 'git millî mücadeleyi başlat kemal' şeklindeki ısrarı ile tırsarak saklandığı istanbul'dan samsun'a çıkmayı ancak kabul etmiş; akabinde 'seve seve ingiliz valisi olurum, beni duyun' diye 1920'de ingiliz gazetelerine röportajlar vermiş ve müteakiben 'tamam, türklerin başına bu geçsin' şeklinde ingiliz emperyalistlerince yolu açık tutulmuş yüce(!) insanüstüye hakaret edildiği gerekçesiyle kapatılan siteötesi site. türkiye'deki yargıçların zeka seviyesini, 'hukuk' -yazılı yasaları değil, reel; vicdânî ve aklî hukuku diyorum- ve demokrasi anlayışını(!), analitik düşünme becerisini(!), derinliklerini(!), milliyetçilikten? ne anladıklarını görmek için tam bir turnusol 'sitesi' olmuş kült web oluşumu.
(bkz: aferin)
--spoiler--
vahdettin han sanıyoruz, savaşı istanbul'a demirleyen ingiliz gemilerini ele geçirerek(!) yönetti.
beynini milletin ve değerlerinin her dâim yâdı ve hatta düşmanı olmuş kendi erkelerinden gayrı hiçbir kaygıları olmayan ideolojik gerçek yobazlara kaptırmış, uyutulmuş ve uyuşturulmuş, özüne ve sözüne yabancılaşmayı ileri(ci)lik zanneder hâle gelmiş, piyonlaşmış cahil yüzeyselleri dürtmek için buralarda olma lütfunu gösteren...
bu adamın (kadının?) üslûbu niyeyse çok tanıdık geliyor. daha ilgi çekici olansa diğer bazı nicklerle aynı tarihlerde girilmiş entry'lerinin olması. ya silinirsem diye kendimize bir iki tane fake nick alıp, kendi açtığımız başlıkların altına diğer nicklerimizle yazıp, hatta kendi kendimize diğer nicklerle methiye düzüp böyle yaşayıp gidebilmek de varmış bu sözlükte, bunu görmüş olduk.
bir de kelime oyunlarıyla renkli ve derin bir üslûp falan yakaladığını zannediyor galiba ama perihan mağden'den daha ilginç bulmuyorum yazdıklarını.
bir abi tavsiyesi kendisine. bir entry yazıp ekleye basmadan önce bir saat nerden ne kelime oyunu çıkarabilirim diye aramaktansa rahat ol, (c)aymaz ol, yaz geç. kasma be (h)acı. ha?
edit: bu entry'nin üstünde daha çalışıyorum. aklıma geldikçe parantezler marantezler ekliycem. çok ironiğim yahu allah kahretsin.
edit 2: boş bulduğunuz yerlere (bkz: post modern gerici) ve (bkz: elitist) bekezelerini yerleştirebilirsiniz. yardımlarınızı bekliyorum.
* veyahut kazai boşanma.
* islam hukunda evliliğin mahkeme kararıyla sona ermesine denmektedir.
hakim bu tür boşanmada ancak belirli sebeplerin varlığı halinde hükmedebilecektir.
* diğer boşanma türlerinden farklı olarak kazai boşanmada kocanın rızası aranmadığı gibi, muhala'ada olduğu gibi kadın müeccel mehirinden ve iffet nafakasından da vazgeçmek zorunda değildir.
* tefrik sebepleri konusunda mezhepler farklı görüşlere sahiptirler.
ebu hanife ve ebu yusuf'a göre sadece "erkeğin iktidarsız olması vb.. cinsel ilişkiye engel olan fizyolojik kusurlar" tefrik sebebidir.
ancak tefrik yoluna başvurulabilmesi için kadının söz konusu kusurların varlığını nikahtan önce bilmemesi, öğrendikten sonra da razı olmaması gerekir. bu tür hastalık ve kusurlar sebebiyle mahkemeye müracaat edildiğinde tedavi ile iyileşme ihtimali varsa hakim bir yıl süre verir, bir yılın sonunda ortaya çıkan duruma göre karar verir. fakat iyileşme ihtimali yoksa derhal tarafların tefrikine hükmeder.
imam muhammed'e göre ise fizyolojik kusurların yanı sıra akıl hastalığı, zührevi hastalıklar, cüzzam ve baras(alaca hastalığı) gibi hastalıklar da tefrik sebebidir.
* hukuk-ı aile kararnamesi'ne kadar osmanlı devleti'nde ebu hanife ve ebu yusuf'un görüşü esas alınmıştır.
* hukuk-ı aile kararnamesi'nde ise bu konu "hıyar-ı tefrik" başlığı altında düzenlenmiştir. ve kararname kazai boşanma için beş sebep kabul etmiştir. bunlar; evliliğe engel bir kusur nedeniyle tefrik, hastalık nedeniyle tefrik, kocanın nafaka bırakmadan gaip olması nedeniyle tefrik, gaiplik nedeniyle tefrik ve geçimsizlik nedeniyle tefriktir.