tarikatlar

entry105 galeri4
    27.
  1. Emeviler in, kur an ve sunnetteki; iktisat ve hukukla ilgili yasaları zengin ve güçlünün tekeline verdikten sonra, doğan sorunlar boşluğunu doldurmak için türemiş "bid at" yapılardır.

    Mesele şu: Kur an da Allah mal yığmayı, birikim yapmayı, tekelleşmeyi ve lüks yaşamayı yasaklamıştır. Köle zeyd ile Hz Ömer i eşitlemiştir. Lakin bu durum sonraki gelenlerin işine gelmemiş ve kur an da tövbe 34 haşr 7 nahl 71 gibi ayetlerin manaları eğilip bükülerek güç ve iktidar sahiplerinin işine getirilmiştir.

    Bu durum ise fıkıhla çakışan bir kur an ve dünya da kullarının çektiğini düşünmeyen ,sadece ibadet bekleyen bir ilah manasını doğurmuştur.

    işte tasavvuf insanlara bu haksızlığı ve zulmü sindirtmek ve ilahi bir imtihan olarak algılatmak için sahneye
    çıkmıştır.

    Tarikatlar, Yoksulluğun, fakirliğin, adalet önünde eşitsizliğin, sınıf farkının , haksızlığın Allah ın imtihanı olduğunu ve bu ağır imtihanları da sevdiği fakir kullarına nasip ettiğini söylerler.

    Halbuki, önce şeriat yani herkesin hakkı, hukuku önüne konur. Sonra bu hakkı ve hukuku başkasına vermek isteyen yine verir.

    Bugün binlerce genç Müslüman bir anadan doğduğu halde, hayatın gerçeklerini mana verilmiş dinde bulamayıp da komünizmin, sosyalizmin, ateizmin kucağına düşüyorsa vicdanı olan alimler oturup düşünmesi gerekiyor.
    3 ...
  2. 26.
  3. Bize tabi ol dediği kuran ve ehli sünnet imamlarına tabi olun demektir. işin içinde olmayanların cümle ehli tasavvufu, ali kalkancı sahtekarı gibi zannetmesini özellikle birileri tezgahladı. insanlar da bu yüzden korkar oldu. Normaldir. Ayette cenabı hakk ne diyor; "sizden ücret istemeyen alimlere tabi olun" para isteyenlerden uzak durun yeter.
    1 ...
  4. 25.
  5. tarikatler olmasaydı anadolu nah müslüman olurdu gerçeği.
    1 ...
  6. 24.
  7. Şirk yuvaları.

    Belki kuruluşları öyle olmasa da şimdi nakşibendi den mevleviye kadar alayı o vaziyette.
    0 ...
  8. 23.
  9. ne gerek vardır. aç kuranı oku güzel kardeşim. mealini yani.
    1 ...
  10. 22.
  11. 22.
  12. Seyh'lerin buyruğundakilerin oluşturduğu düzenek..

    islamın SEYTAN'lardan arınabilmesi için öncelikle şeyHtan'lardan arınması gerekir...
    0 ...
  13. 22.
  14. 21.
  15. Tarikatlara katıldıktan sonra kula kulluk etme gibi etkiler ortaya çıkabilir. Bulaşmamak gerekir. Ne olacakları hiç belli olmuyor.
    0 ...
  16. 20.
  17. Dini kendilerine şemsiye olarak açmış fakat o şemsiyenin altında her haltı yiyen insan topluluğu.
    Ayrıca bu tarikatların hemen hemen hepsi her an terör örgütüne dönüşebilme yeteneneğine sahiptirler.
    12 ...
  18. 19.
  19. aşırı din çekildiği için sapıtmanın olduğu yerlerdir. belli bir yerden sonra din artık kontrolden hepten çıkıyor. din ve uyuşturucu arasında çok sıkı bir ilişki var ve uyuşturucuyla aynı etkiyi gösteriyor. tabi bu dindarlığın artmasıyla paralel nasıl uyuşturucunun etkisi ve yıpratıcılığı artıyorsa din de fazla çekince aynı derecede etki gösteriyor.

    alın mesela bonzai çekince de insanlar aynı etkiyi gösteriyor:

    3 ...
  20. 18.
  21. Mitoz bölünmeyle çoğalan cukkası bol yapılardır.
    Tümünün iki ortak paydası vardır.
    Birincisi, Asla biri ötekine göre gerçek islam değildir.
    ikincisi ise giyim kuşam peygamber sünneti olurken deve ye binmek gibi bir sünnetleri yoktur.
    Tek bindikleri deve full mercedestir.
    0 ...
  22. 17.
  23. tuvalet deliği yuvalarıdır. terörün birincil kaynağı buralardır. şeyhleri için ölürler, şeyhinin taşağını yalan zikir çekerler. ayrıca şeyhinin suretini hayal edip mümine eşine abanan kesim de bunlar. cin çıkartacağım diye insan siken yaratıklar da bunlar. lanet olsun onlara.
    1 ...
  24. 16.
  25. 15.
  26. Kendine cin musallat edip etrafta " kalp gözlerim açıldı" diye gezen andavallarla doludurlar.

    Kesinlikle tüm tarikatlar kendilerini kur an ın süzgecinden geçirmelidirler.
    Yoksa şirk yuvaları olmaya mahkum olurlar.
    1 ...
  27. 14.
  28. 13.
  29. tarikat kelimesi çoğul olduğundan* sondaki çoğul eki gereksizdir.

    yapı açısından eski kültürlerin ve dinlerin islam diniyle ortak olarak eridiği potadır tarikatlar. hristiyanlık ve yahudilik içinde de gözlenen bu tip yapılardan kaçınmak mümkün değil çünkü zamana adaptasyon kılıfı içinde zırt pırt ortaya çıkıyorlar.

    örnek vereyim:

    helenistik dönem ve sonrasında diadokhos ve romalı generaller kudüs e girdikçe yeni yahudi tarikatları türedi. bundan bin yıl kadar sonra hristiyanlığa geçen çeşitli kavimler eski adetlerini hristiyanlık içinde yeni tarikatlar kurarak muhafaza etti, reform sonrası kilise de yeni tarikatlarla kendine yeni yayılma alanları buldu*. bizim coğrafyamızda da yeni yüzyılın yorumcusuyum diye her yüzyıl topraktan bitiveren tahrifatçılar vardır. bunlar bin sene önce ibn sina ya mürted diyordu, bugün de kendileri gibi düşünmeyenleri zenadıka diye niteleyip siyasi aygıtlara sızarak saçma öğretilerini yayma derdindeler.

    sizin anlayacağınız bunlardan çekeceğimiz var. ortak noktaları da aynı hristiyanlıktaki azizler gibi onlarca peygamberlerinin oluşu. kendilerini de onlara ermiş, şeyh, pir, hazret, bediüzzaman diyerek kandırıyorlar.
    0 ...
  30. 12.
  31. 11.
  32. 10.
  33. 9.
  34. Hakk yolunu kendi iradeleriyle bulamayanlar tarikatlara, cemaatlere kendilerini teslim ediyorlar. Belli bir güce aidiyet duygusu kişinin özgüvenini yükseltiyor. Fakat koşulsuz bu teslimiyet reddetme iradesini de ortadan kaldırıyor. Ne soylenirse doğru ve tartışılmaz kabul etmeniz bekleniyor. Farklı düşünmenin düşman olmak kabul edildiği ülkemizde, aynı tip insan olmamız onlardan degilsek ölmemiz yok olmamız isteniyor. Bilinenin aksine dava adamları olmuyorlar. En ufak bir fikir ayrılığında dinden çıkmış sayılırsınız. Bireysel fikirlerini askıya alıp örgüte tamamen teslim olmak, örgütün yasadışı her işine ortak olmayı mecbur kılıyor. Bu sebeple zamanında çeşitli cemaatlere mensup şimdilerde demokrasinin neferi gibi görünen dostlara tavsiye; kendilerini çok fazla kaptırmadan mücadele etmeleri. Zira geleneklerimiz bu çaplı fikir degisikliklerini döneklik olarak yorumluyor. Bu yaşıma kadar hiç bir örgüte yada cemaate mensup olmadim. Bu sebeple verilemeyecek hesabım yok. Aslında her telden çalıp sonrada 'kandırıldım' deyip işin icinden sıyrılmak var ama bana yakışmaz. Insan haklarına sahip çıkmak için bir siyasiden emir almaya gerek yok. Hayatınızın her döneminde Allah sahip çıkmanızı zaten emrediyor. Dünyanın herhangi bir yerinde herhangi bir zulme seyirci kalmamak insan olmanın gereği. Zamanında gücü elinde bulundururken her türlü aymazliga ortak olup, şimdi veryansın etmek nafile. Aldığınız onca ah yanınıza mı kalacaktı? Şimdi demokrat gorunenlerin üç beş sene sonra vatan haini ilan edilmeleri ufacık bir çıkar ayrılığına bakıyor. Diyeceğim o ki; daha sakin savunun kendinizi ideolojinizi. Intikam hırsınız adaletinizin önüne geçmesin. Bugünlerde gelir geçer, neler neler geçmedi ki... kimsenin geriye utanılacak bir geçmiş birakmamasini temenni ediyorum.
    0 ...
  35. 8.
  36. yaklaşmadığım ancak peşinden giden insanları bir türlü bu yoldan alamadığım oluşumlar. eğer bunu okuyorsan şu tarikat işini bırak kardeşim. bu yol, yol değil.
    1 ...
  37. 8.
  38. dinin en çok alındığı yerlerdir, bonzai etkisi yaşayıp oraya buraya da saldırılar. ayrıca beyin yıkama da bunlar da olur. hiçbir islami terör örgütü tarikatsız ortaya çıkmamıştır, hepsinin kalbinde islam fikrinde tarikat vardır.
    1 ...
  39. 7.
  40. zamanında hristiyanlıkta da çok bulunan ne idüğü belirsiz topluluklardır. insanı aracı koyma işidir.

    şeyhinin dünyayı döndürdüğünü sanan, radyonun cinlerle çalıştığını sanan delileri barındırır.
    0 ...
  41. 6.
© 2025 uludağ sözlük