tanrının sapık olma ihtimali

entry26 galeri0
    1.
  1. Dini bilgileri roman vs. kitaplardan edinirseniz ve tanrıyla insanı bir tutarsanız tanrıyı sapık sanmanız normaldir.
    7 ...
  2. 2.
  3. peygamberlerini yoldan çıkarışıyla desteklenmektedir. muhammed'e canının istediği kadını almasını serbest bırakmıştır. hatırlayamadığım bir peygamberine de kızlarından çocuk sahibi olmasını serbest bırakmıştır.
    4 ...
  4. 3.
  5. kendi sabrın ile allah'ın sabrını bir tutarsan bunu düşünmen gayet normaldir. ne yapsaydı peki tanrı süpermen gibi uçup ''ben geldim güzel bayan sizi kurataracağım'' mı deseydi ? dünyanın yaratılış amacı zaten budur. herkes yaptığında özgürdür. allah asla ve asla karışmamaktadır. öyle olsa şeytan diye bir mahluk olmazdı değil mi ? eğer bunların hiçbirinin olmasını istemeseydi yaratan, o insanın nefsine azgınlığı, sapıklığı yerleştirmezdi zaten. o insan kendi nefsini kontrol edemedi ve allah'ın yasakladığı, en büyük günahlardan bir tanesini işledi. ama sen nefsine mukayet olur bu tür şeylerden sakınırsan mükafatını elbet alacaksın. ahiret bir sonsuzluk hayatı, bu yaşam ise sadece göz açıp kapayıncaya kadar biten rüya gibi. bizim için bile böyleyken bu zaman dilimi, allah için nasıldır varın siz düşünün.
    6 ...
  6. 4.
  7. 5.
  8. 6.
  9. Ah be zekasina kedi iseyecesice nefer.dogru okursan kitabi anlicaksinki Tanrı insanlarin cezasini bu dünyada verseydi sen simdi o basligi acacak kadar cesur olamazdin.ve insanlarin inanclarina saygili olmanin,derdin yada merakin olan bir soruyu daha az incitici bir sekilde dile getirmeyi öğrenmen lazim.
    4 ...
  10. 7.
  11. öncelikle tanrı'nın olma ihtimali halledilmeli, yoksa böyle bir ihtimal ihtimali olmayan bir ihtimalsizliğe ihtimal biçmek manasına gelir.
    4 ...
  12. 8.
  13. bir kaç insanın beyniyle kıçının yer değiştirmesinden sebep uydurulan fikirciktir. ve bir insanın değerlerinin olmadığının apaçık göstergesidir. muhakkak burada farklı düşünceler, farklı inaç sistemine mensup insanlar olmalıdır. lakin başkalarının kutsallarıyla dalga geçmek insanı ancak esfele safilin seviyesine indirir yine o da bir insanın ineceği en alçak seviyedir.
    ''onların kalpleri var. fakat anlamazlar, gözleri var, fakat görmezler, kulakları var, fakat işitmezler. onlar hayvanlar gibidirler. hatta hayvanlardan da sapıktırlar. onlar gaflet içindedirler.''(a'raf suresi 179)

    (bkz: biliyorsan konuş dinlesinler bilmiyorsan sus adam sansınlar)
    3 ...
  14. 9.
  15. 10.
  16. tanrının görevini her insanı en iyi şartlar altında yaşatmak zorunda olduğunu sanan kişi söylemi.
    1 ...
  17. 11.
  18. birçoğumuz gibi bize gönderilen kuranı okumayan ve dünya da olma amacını, kainatın düzenini bilmeyen yetersiz bilgi sahibi kişiden beklenen söylemdir.
    1 ...
  19. 12.
  20. tanrı'yı kavram olarak düşündüğünde yaratıcı olması veya üstün olması dolayısı ile "iyi" olarak sınıflandırıyosun. Halbuki tanrı iyi veya kötü değildir. Kendisinin de böyle bir beyanı yoktur.
    genel olarak bakıldığında Yahudilerin inandığı tanrı kötüdür, hristiyanların ki ise iyi, müslümanlığa gelince her ikisini de görebiliriz.
    ben tanrı olsam insanları böyle yapmazdım diyebilirsin. bu tanrı insanları böyle yaratmış ve iyi olduğunu da iddia etmemiş, taahhüt etmediği şeyden dolayı nasıl suçlayabilirsin.
    tanrıyı birçok şeyden dolayı eleştirebilirsin ama bu olmamış. bir örnek: ensest büyük günahlardan biri olduğu halde nasıl adem'le havva'nın çocuklarına izin vermiş, neden alternatif bir çözüm üretmemiş.
    1 ...
  21. 13.
  22. inançsızlıkla inançlılık arasında kalmış kişi söylemidir.
    --
    ayetlere pek hakim değilim ve sadece mantık yürüteceğim. diyelim ki sen inançlı bir insansın ve tanrı sapık *. bu konuda sen ne yapabilirsin? seni,dünyayı ,evreni,cenneti ve cehennemi yaratan bir güce karşı ne yapabilirsin? hiç.

    diyelim ki sen inançsız birisin... * inanmadığın bir tanrıya neden sıfat yakıştırıyorsun?
    eline ne geçiyor? tanrıyı eleştirdiğin için kendini güçlü mü hissediyorsun? çok mu anarşistsin? inançsızlığın yüzünden kimse seni eleştirmiyor, sen benim inancıma laf atıyorsun ve ben sesimi çıkarttığımda, senin inancını eleştirmekle ön yargılı davranmakla itham ediliyorum.

    ister paganist ol ister budist istersen hristiyan, nihlist, ateist. benim senin inancına yada inançsızlığına saygım varken aynı saygıyı sizden neden göremiyorum? inançla ilgili başlıkları neden muhalif inançlılar açıyor?

    amacı ilgi toplamaktan başka bir şey olmayan kendi hayal dünyasında yaşayan ve benliğiyle düştüğü her çatışmayı sol frame e başlık olarak açan yazarlar aşkına; beni eleştireceksen,bana saygı duy. tıpkı benim sana duyduğum gibi.

    en içten saygılarımla

    s.g.a.
    --
    3 ...
  23. 14.
  24. tek tanrılı dinlerin tanrısından bahsediyor isek, sapık değilse bile samimiyetsizdir genelde. insanoğlunun bizlerin yani, büyüme ve olgunlaşma dediğimiz süreç biraz da ölümün yaklaşmasının tetiklemesi ile oluyor ise, ölümsüz olan bir varlığın olgun olamama gibi bir sorunu olması da çok normaldir.

    politeizmden bahsediyor isek de; zeusun olayı belli zaten, girip çıkmadığı seks alemi yoktur.
    3 ...
  25. 15.
  26. 16.
  27. yine troll yakma hissiyatı peyda oldu bende.
    0 ...
  28. 17.
  29. ihtimal dahilinde bulunmayan durumdur.
    (bkz: tanrı birilerini fena yakacak) işte bu kesin..
    0 ...
  30. 18.
  31. 19.
  32. senin insan olma ihtimalin ile ters orantılıdır. bunu diyeni insanlık kategorisine sokamayacağımıza göre tanrı kelimesinin yanına sapık kelimesi koymak bile büyük salaklıktır.
    1 ...
  33. 20.
  34. şems'in 40 kuralından ilki şöyle der:
    --spoiler--
    Yaradan'ı hangi kelimelerle tanımladığımız, kendimizi nasıl gördüğümüze ayna tutar. Şayet Tanrı dendi mi öncelikle korkulacak, utanılacak bir varlık geliyorsa aklına, demek ki sen de korku ve utanç içindesin çoğunlukla. Yok eğer, Tanrı dendi mi evvela aşk, merhamet ve şefkat anlıyorsan, sende de bu vasıftan bolca mevcut demektir.
    --spoiler--
    3 ...
  35. 21.
  36. Din kavramını sorgulamayı dine hakaret sayanların bolca cevap yazdığı bir önermedir.
    2 ...
  37. 22.
  38. aklını çeşitli fanteziler üretmek için kullanan kişinin garip fantezisidir.
    0 ...
  39. 23.
  40. 24.
  41. 25.
© 2025 uludağ sözlük