tanrının helal kıldığı kuzeni haram sayan insan

entry22 galeri0
    1.
  1. özürlü çocuktan sakınan insandır. zira tipinde bi özür olmaz ama o da babası gibi kuzenine kaymak isteyebilir. bi kaç nesil üst üste kuzen kuzene kayan, gen havuzundan zihniyetine kadar herşeyi daralan aile neler neler yapar allah muhafaza.
    5 ...
  2. 2.
  3. allahu teala haram kilmamistir evet, ama farz da kilmamistir. tercih meselesidir.sen onu kardesin olarak görüyosan illa da islam evlen demiyor ki senle.
    bazi art niyetliler kuzenle evlenmeye karsi cikarken, süt kardesligi evliiligini normal sayarlar.yani aslinda kim kiminle evlenmis bu sorun degil, önemli olan acaba bugün dine nasil bir fitne sokayim da kendimi tatmin ediyim diye düsünür dururlar. üzüm yemek degil bagciyi dövmekdir niyetleri. neyse efendim gülüp geciyoruz...
    7 ...
  4. 3.
  5. süt kardeşle evlilik le kuzenle evlilik çok farklıdır.

    hayır ne alaka süt kardeş senin neyin oluyor ki. evlilik yanlış olsun.. kuzenle ilişki akraba evliliğidir.
    2 ...
  6. 4.
  7. süt kardesle evlilikle kuzenle evlilik cok farklidir.
    süt kardesle evlenilmez adi üstünde 'süt kardesligi'
    islam bunu emreder yok ben islami tanimiyorum diyorsan o zaman söz biter orda.
    kuzenle evlilik helaldir. süt kardes evliligi haramdir.
    2 ...
  8. 5.
  9. kuzenin kendisidir. gel dersin gelmez yelloz nabıcan işte..

    http://www.youtube.com/watch?v=tTGwkRsDioA

    tabi kardeş tabi.. sağ olan büyüyo.
    2 ...
  10. 6.
  11. 7.
  12. 8.
  13. o zaman "kuzenim olur musun?" isimli yarışma programının başlamasının yakın olduğu gerçeğidir.
    3 ...
  14. 9.
  15. aklı donunda insandır. en az kardeşi kadar yakın olan birine uçkur çözecek kadar heyecanlı bir arkadaştır. en az öz kardeşi kadar yakındır. sakat doğan bebeklerin sebebi de kan benzerliğinden kaynaklanıyordur. arkadaşların dikkatinedir. zorunlu olmadıkça ve arada aşk olmadığı sürece gerçekleştirilmemesi gereken bir eylem. doğan çocuklara yazık be.
    1 ...
  16. 10.
  17. 11.
  18. allah helal kıldığı zaman, o günün şartları belki de onları gerektiriyordu. ama günümüz şartları akraba evliliklerinden olan çocukların sakat olarak doğma ihtimalinin yüksek olduğunu söylüyor bize. bu riski göze ala ala kuzenine göz diken insanın ruhsal ve cinsel bakımdan incelenmesi gerektiği kaanatindeyim.
    hey sen, kuzenle evlenmeyi hak gören kişi! kardeşinin çocuğuyla kendi çocuğunu aynı yatakta görmeyi gerçekten içine sindirebiliyor musun?
    1 ...
  19. 12.
  20. kuzenler arasında yapılan evlilik islam hukukuna göre helal sayılmıştır. bunun gibi Türk medeni kanunu'nun 129. md.1. fk.sına göre: "Üstsoy ile altsoy arasında; kardeşler arasında; amca, dayı, hala ve teyze ile yeğenleri arasında evlenme yasaktır" denilmek suratiyle kuzenler arasında yapılacak evliliklere herhangi bir sınırlama getirilmemiştir.

    dini kurallara göre yaratıcı, beşeri kanunlara göre ise kanun koyucu muhakkak ki toplumsal hayat şartlarını göz önünde bulundurarak kuzenler arası evlenmeye bir tahdit koymamıştır. hal böyle iken hayatın akışı içerisinde,diğer tüm sapkınca nedenleri ve diğer bazı etkenleri * * * bir kenara bırakarak ve insan unsuru noktasından hareketle; normal, sağlıklı ve ayırt etme gücüne haiz bir insanın kuzenini gönül bağı kurarak sevebileceği, ona başkaca bir amacı olmadan aşık olabileceği ve bir yuva kurup evliliğin amaçların olan neslin devamını sağlama ve cinsel birliktelik kurma isteğine sahip olabilabileceği gerçeğini elbetteki kabul etmek zorundayız.

    evet bir insan kuzenini sevebilir ve evlenebilir; ancak bilimsel gerçekler doğrultusunda sakat doğma riski hiçde küçüksenmeyecek yüzdelerle ifade edilen çocuklarının akıbetini belirlerlerken, aldıkları kararın sorumluluğunun ne derece büyük olduğunu bu kararı alanlar iyice bir düşünmelidirler. genetik olarak nesiller boyu devam edebilecek olan bu durumdan sorumlu iken en saf ve kabul edilebilir anlamda sevgi ya da mallar bölünmesin gibi nedenlerle yapılan bu evliliklerin neticeleri, allah helal kılmış sanane, kanun izin vermiş kimene dayanaklarından hareketle açıklanamaz. allah helal kılmış ve akıl da vermiş. kanun izin vermiş fakat gerkçesinde sakıncalarını da açıklamış. sonuç olarak denebilir ki tarafların razı oldukları şeye sakat doğacak çocukların rızası ne derece vardır. nesiller boyu devam edebilecek "dünyaya sakat çocuklar getirme" riskini hangi insani amaçlar taşıyabilir?
    2 ...
  21. 13.
  22. islama inanıyorsan kuzen helaldir. Ha illada evleneceksin, evlenmezsen günah diye de birşey yok. Süt kardeş ise kesinlikle haram. Ha ben müslüman değilim diyorsanız saygı duyarım hemşerim.
    3 ...
  23. 14.
  24. mallığın ve mallaşmışlığın ta kendisidir.
    0 ...
  25. 15.
  26. abi senin harama helale ihtiyacın yok. *
    (bkz: sen olmuşsun)
    1 ...
  27. 16.
  28. Allah(cc) erişkin bireyler olduklarında, onları birbirine haram kılmıştır, ta ki onun rızasının gözetildiği bir nikah kıyılana dek. Akıl fukaralığından olsa gerek aklı uçkurunda yaşayan, köyde merkebi bile uçkuruna hizmetkar eylemiş zavallı zihniyet ürünü olduğu gibi avrupa görmüş tahsilli, kültürlü!!! insanlarımızın da "para aile içinde kalsın" hedefiyle akraba evliliğini bu topluma kazandırdığını söyleyebiliriz. Bütün bunlara rağmen iki kişi birbirini seviyorsa ki nadiren karşılaşılan durumdur allah engel olmamıştır, kul da olmamalıdır.
    1 ...
  29. 17.
  30. Freud'u haklı çıkaran insandır.
    0 ...
  31. 18.
  32. müslümanlığın ensestçiliği.
    0 ...
  33. 19.
  34. kuzenine yan gözle bakmayacak kadar ahlaklı ve akraba evliliğinin acı sonuçlarını bilecek kadar bilinçli insandır. akraba evlilikleri, aklen veya vücuden sakat doğumlara ve zayıf bünyeli soylara yol açmaktadır.
    0 ...
  35. 20.
  36. kimsenin kimseyi kimseye haram kıldığı falan yok. lakin akraba evliliklerinin bilimsel olarak kanıtlanmış sakıncaları ortadayken hala ben illa kuzenimle evlenicem diyen insana da söleyecek söz bulamıyoruz.
    1 ...
  37. 21.
  38. 19.
© 2025 uludağ sözlük