tanrı var lakin müdahale etmiyor

entry16 galeri0
    1.
  1. kaderimiz zaten allah tarafından yazılmıştır, bilinen şeye müdahale etmenin de bir manası yoktur.
    2 ...
  2. 2.
  3. bir exorcist filmindeki (bkz: god is not here today) repliğini hatırlatan cümle.
    2 ...
  4. 3.
  5. zaten onceden sozkonusu varlik tarafından yazılmıs olan kadere, yine ayni varlik tarafindan mudahale edilmemesi durumu. her seyi kendi belirlemesine karsin, bu dunyayla isiniz bittiginde cehenneminde yakmasini da cok iyi bilir.

    "Beni özene bezene yaratan kim? Sen!
    Ne yapacağımı da yazmışın önceden.
    Demek günah işleten de sensin bana:
    Öyleyse nedir o cennet cehennem?"

    demiştir ömer hayyam.
    1 ...
  6. 4.
  7. önceden alnına yazılar yazarak yolladığı pek sevgili kulunun, dünyadan göçtükten sonra "neden yaptın a eşşolueşşek ben orayı karaladıydım" diye şaka yapacağı gibi bir düşünceyle uğraşan kişinin, alnımıza yazı yazan yaradan hakkında düşünmesi muhtemel düşünce. (bkz: bu nasıl tanım lan) (bkz: taş yağacak taş!!)
    2 ...
  8. 5.
  9. müdahale edecek olursa oyunun kurallarını bozar, mızıkçı konuma düşer.
    bu yüzden yapmaz öyle şey.
    0 ...
  10. 6.
  11. Allah'a isyan etmektir.

    kaderi insanın kararından öte birşeymiş gibi algılamamak gerekir.

    zira herşeyi bilen zaten senin yaşamının sonucunu da bilmektedir , hatta cehennemdeki ya cenneteki halinide.onun için gelecek diye birşey yoktur.

    kader algımızdaki sorun Allahı insanmış gibi düşünmekten kaynaklanmaktadır aslında...sanki o birşeyleri yazmış da sonucunu bekliyormuş gibi...

    bir üstadın söylediğine "olan , olmuş olanların olanıdır." karmaşık , hatta saçma gibi gelebilir ama üstüne düşünülesidir.

    Allah senin neyi nerde yapacağını hangi kararı vereceğini biliyordu ve onu bilmesine biz kader diyoruz.senin yapmak istemeyipte yaptığını sandığın şeyleri Allahın yazması değildir kader.olayı senarist oyuncu ilişkisiyle karıştırmamak lazım...

    kaldı ki hiçbirşeye müdahale etmeyen bir tanrı portresi eksiktir.Tanrılık makamına nasıl olupta zamanın esiri olmuş , kibirli , oyun oynamayı seven , hiçbirşeye müdahale etmeyen bir varlık yerleştirilebiliyor bu da sorgulanmalıdır...
    0 ...
  12. 7.
  13. 8.
  14. ikili mücadeleden kaçınmanın faydası vardır bu durumda.
    1 ...
  15. 9.
  16. 10.
  17. 11.
  18. Allah insanları yaratırken hepsine akıl,fikir, özgür irade verdi. Sen inanmadın, ben inandım. Kader(takdir) dediğimiz olay görecelidir. Allah insanların karşısına herzaman farklı yollar sunar, gerek iş hayatında, gerek aşk hayatında. Sana o yollardan birini seçme şansı verir. Sen yolunu seçersin ve o kader çizgisinden ilerlersin. Ne inanmayanların buna karşı durma şansı vardır, ne de inananların inanmayanlara bok atma şansı. yuvarlanıp gidicez işte.
    2 ...
  19. 12.
  20. 13.
  21. Nuh la müdehale etti
    ibahimle müdehale etti
    Musayla müdehale etti
    isayla müdehale etti
    Muhammed ile müdehale etti.

    Fakat insan?insan ne maymun iştahlı nefsini nede şeytanı terk etti.Ne veriyorsunki ne alasın Anan baban seninle eve bir parça ekmek getirmeyince 2 dakkada tornistan.

    Allah derki

    Çalma..
    Yalan söyleme...
    Fuhş Etme..
    NANKÖRLÜK etme
    Öldürme

    Ey insan sen ne yaparsın
    Sabah akşam fuhşa cazbanda taparsın
    Çalan sensin
    Soyan sensin
    Dalkavuk yalaka sensin.

    Sen ne kepazesin...
    2 ...
  22. 14.
  23. 15.
  24. peygamberler zamanında mucize üzerine mucize yağdıran, peygamberler zamanında yaşayıp bunları nesilden nesile sadece duymayıp kendi gözleriyle gören yine de inanmayan insanların bir an olsun dinden uzaklaşmasına izin vermeyen ve artık sıra bize gelince bıkıp koyuveren tanrı davranışı. çifte standart yaklaşımını bizzat uygulamaktadır. peygamberlerin kapı komşularıyla, yüz yıllar sonra istanbul'da kulaktan dolma sadece sahur programlarında dinlenen mucizevi olaylarla beslenen kişiler olarak aynı muameleyi görmemeyi talep ediyoruz, amin.
    1 ...
  25. 16.
  26. beynini kullanamayan ve herşeyi allahtan bekleyen gerizekalılardır.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük