tanrı nın adaletsiz olması

    11.
  1. kul olarak gönderildik "kukla" değil.

    tanrının adaletini sorgulamadan önce kendisinin ne kadar adil olduğunu sorgulamalıdır insan.

    edit: imla sayılır.
    3 ...
  2. 3.
  3. evet çok doğrudur. * mesela; allah bazılarına beyin veriyor, bazılarına beyin yerine beyinsizliği uygun görüyor.
    *
    3 ...
  4. 7.
  5. puanlama sistemi tam olarak kimse tarafından bilinmez ancak dünyada büyük zorluk çekmesine karşın, allah'a olan inancı güçlü biri, hayatı kolay yaşayıp inancı güçlü biriyle eşit şartlarda olamaz. Dünyada rahat edememesine rağmen inançla bağlı kişiler hak ettikleri ödülü mutlaka alacaktır.
    2 ...
  6. 14.
  7. Hayat bir sınav, sonuçlar açıklanmadan yaygara çıkarmaya gerek yok.
    1 ...
  8. 8.
  9. yaradanın mutlak adaletiyle, insanın dünya adaleti arasında sonsuz fark vardır.
    zengini ve fakiri, haklıyla, haksızı cennete gönderip, hesabını yaradana soran insana, kafasında tasarladıklarını, yaradana maletmesinin mantığını sormak isterim.
    yaradan kimi, neyle sınayacağınıda; kime, neyin hesabını soracağınıda; kimi, neyle mukafatlandırıp, cezalandıracağınıda, sonsuz adaletiyle ve sıfatlarıyla, bilmektedir.
    yaradanın sonsuzluğuna, bir kelebek ömrü kadar olan ömrümüzün ve sınırlı aklımızın penceresinden baktığımızda, ancak kendi çapımızda bir adalet ve hak tasavvur ederiz.
    unutmayınki, sonsuzluğu ancak sonsuza hakim olan kavrar.
    1 ...
  10. 6.
  11. adaletsizlik yoktur, sistemde güçlü güçsüzü yer. aslan geyiği, kurt koyunu, büyük balık küçük balığı yer. geyik yavrusu ve kuzu ağlarken, analarının sütünü emen aslan ve kurt yavruları mutludur.
    1 ...
  12. 5.
  13. 15.
  14. adalet, iyilik, kötülük, hak, hukuk; bütün bunlar insan evladının yarattığı kavramlar. ve ölçüleri de insan tarafından konulmuştur. ama bu ölçülerin ne kadar saçma olduğunu gelin beraber görelim:

    mesela çok aç bir adam düşünün. gecenin soğuğunda, dışarda yatmak zorunda olan, açlıktan dolayı daha da çok üşüyen bi adam. bu adam açık bir pencere görür, o anda içeri dalar, ne var ne yok götürür, bunları satar ve yiyecek, giyecek ihtiyacını karşılayıp o gece rahat uyur.

    malları çalınan adama göre bu, adaletsiz bir durumdur. ama çalana göre ise bundan daha adaletli bir şey yoktur. burada kime inanmalıyız?

    çita, uzaktan antilopu görür, üstüne koşmaya başlar ve yakalar en sonunda. daha sonra onu afiyetle yer, daha sonra yavrularını emzirir o enerjiyle. antilopun yavruları annesiz kalmıştır, bundan daha büyük adaletsizlik olur mu? peki ya çita hiç antilop yakalamasaydı da antiloplar mutlu mesut yaşasaydı; bu sefer çita ölecekti ve çitanın yavruları annesiz kalacaktı. e bu durum da bi adaletsizlik doğurmakta?

    ki kişisel serveti milyar dolarları aşan bi insan, afrikanın yarısını doyurabilecekken bir öğle yemeğine 70000 dolar ödeyebiliyorsa, burda suç tanırının mıdır, yoksa tanrının parayı dağıtması için verdiği kulunun mu?

    lütfen dar görüşlerle düşünmeyiniz. geniş bakarsanız olayı daha rahat kavrarsınız.
    1 ...
  15. 16.
  16. Allah bütün kullarını eşit görmektedir.istediği ona inanmamız dünya nimetlerine fazlaca kapılmamamız.Allah'ın adaletsiz olduğunu düşünmek sadece parasal anlamdadır.parayı ise biz insanlar bulduk !
    0 ...
  17. 9.
  18. tanrıya ulaşma aşkıyla din adına sorular sorup cevaplayan kişinin varabileceği yargılardan biridir.
    (bkz: kendimden biliyorum)
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük