Adaletli olduğu için. Mesela habili kabil ayırmak için. Tayyibi mayib den ayırmak için. Bir süreliğine ceza verir. Sürenin uzaması günaha bağlı. Meselâ inkâr edenler var inatçılar. Onlar temelli oradaymışlar.
Merhamet kavramı insana göre değişir, allah katında kötü insan seviyesi farklıdır. (günah sayısı vs. den bahsediyorum) yani, her insana merhamet edilecek diye bi kavram olmadığından dolayı cehennem vardır ve aynı zamanda seçim meselesidir..
Sana merhametsizlik yapmaya niyetlenenleri caydırmak için. Suçlunun kısası mazluma merhamettir.
Allah ın cezasından korkmasan neden zinadan kaçacaksın sin ki, neden işsiz kalan sen olasın, neden aldatılan, kandırılan, altta kalan sen olasınki? Neden sana yapılan zulüm, haksızlık, iftira, kıyım karşılıksız kalsın ki? Bu sözün de samimi olan canını yakan adama kin beslemesin, beddua etmesin.
sonuçta her şeyi yaratan tanrıysa cehennemi yaratan da o dur.
siz bir insana seçenek sunuyorsunuz, o ise birini seçiyor şimdi sorun neyi seçtiği değildir, seçimin bizzat kendisidir.
tanrı insanlara seçenek imkanı vermeseydi insanların zaten kötü yönde seçim yapma ihtimali olmazdı. tanrı insanlara seçme şansı vererek buna ortam bizzat hazırlamıştır.
ha ben tanrı kötüdür falan demiyorum bana göre zaten yoktur.
ayrıca tanrının kötü olması yok olduğu anlamına gelmez, ontoloji ayrı bir şeydir ahlak felsefesi ayrı bir şeydir.
şimdi ben iyi bir insanım varım, kötü bir insanım o halde yokum gibi bir argüman saçmadır.
ateist arkadaşlardan sık sık duyduğumuz bir sorudur.
cevabı içinde saklı olan çelişik bir soru.
çünkü tanrı merhametlidir. ancak merhamet sahibi bir tanrı sana seçim şansı verebilir.
tanrı cehennemi hepimizi içine atmak için yaratmadı. kuranda ''cehennemde herkes kendi ateşinin odunu olacaktır'' deniyor yani anlayacağınız cehennem bir neden değilde sonuç bazında değerlendirilmelidir.
kötülüğün sonucu. sen kötü bir insansan, başkalarına zarar veriyorsan sana ödül verecek değil. şüphesiz herkes hakkettiğini alır.
kısacası ''tanrı merhametliyse neden cehennem var'' sorusu ''devlet bizi koruyorsa neden hapishaneler var'' sorusuyla aynı mantık temeline dayanır(veyahut mantıksızlık)