tanrı kötü birisidir

entry16 galeri0
    1.
  1. Bunu çevreme bakarak anlayabiliyorum. Bu ölümler , haksızlıklar , savaşlar , yolsuzluklar , açlıklar , Eşitsizlikler , adaletsizlikler ve sayamadığım daha milyonlarca şeyi yaratan birisine iyi demek saçma olsa gerek. Birisi çıkıp şu yorumu da yapacak eminim : '' peki bir o kadarda iyi şeyler var onları neden saymıyorsun ? '' Tamam o kadar iyi şeyler var da hani nerde ? Senin kıçın sıcak koltukta oturacak , önünde yemeğin falan , ama bir başka yerdeki kardeşin ( kurana göre kardeşiz ya hepimiz ) aç yatacak ve sende kalkıp diyeceksin ki '' peki bir o kadarda iyi şeyler var onları neden saymıyorsun ? '' Bsg'in lütfen.
    6 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. 4.
  5. Allah senin götünü biraz daha az ısıtıp o fakir kardeşine yardım etmen için fırsat verdi.
    8 ...
  6. 5.
  7. 6.
  8. baştan yanlış önerme. bi kere tanrı birisi değildir. nedir? ben de bilmiyorum.
    0 ...
  9. 6.
  10. fiziksel olarak karanlık yoktur;
    o ışığın eksikliğidir.
    soğuk da yoktur o da ısının eksikliğidir.
    kötülük de yoktur
    o da insanların kalplerindeki tanrı sevgisinin eksikliğidir.

    (#7629996)
    4 ...
  11. 7.
  12. tanrı varsa kesinlikle yarattığı kötülük iyilikten fazladır. bu tanrı müsvettesi yerin dibine girsin.
    2 ...
  13. 8.
  14. cennet ile cehennemin varlığı, dünyanın faniliği, hesap günü...
    (bkz: anladın sen onu)
    0 ...
  15. 9.
  16. Einstain'in dediği gibi tanrı kötülüğü yaratmadı nasıl fizik kurallarına göre soğuk sıcaklığın yokluğunda çıkıyorsa, karanlık ışığın yokluğunda çıkıyorsa kötülükte iyiliğin yokluğunda çıkan bir olgudur.
    0 ...
  17. 10.
  18. Ve eklemek gerekir ki ; şöyle bir kanı oluşmuş durumda : '' einstain'in dediği gibi tanrı kötülüğü yaratmadı nasıl fizik kurallarına göre soğuk sıcaklığın yokluğunda çıkıyorsa, karanlık ışığın yokluğunda çıkıyorsa kötülükte iyiliğin yokluğunda çıkan bir olgudur. '' diye.

    Bkz : Söylediğiniz gibi karanlık aydınlığın yokluğu , Soğuk, sıcaklığın yokluğu ve kötülükte iyiliğin yokluğudur. Peki bu durumda şöyle bir şey olacaktır.

    Eğer sürekli iyilik olursa kötülük yok demektir. Sürekli sıcak olursa soğuk yok demektir ve sürekli aydınlık olursa karanlık yok demektir. Peki şunu sormak istiyorum : '' ya tam tersi ihtimal olursa ? '' Yani. şu aydınlığın varlığında olmayan karanlık olursa ? iyiliğin dibinde çökmüş kötülük olursa ? ve sıcaklığın kollarında ezilmiş soğuk olursa ? o halde yok olan şeyler var olacak di mi ? Ve son olarakta şunu sormak istiyorum : '' bu sizin temel düşncenize ters düşmüyor mu ? '' sürekli dediğiniz şu şey '' hiçbir şey yoktan var olmamıştır '' olgusu burda sizi ele veriyor olmayacak mı ? neyse yeter bu kadar. size küçük einstein ile başarılar

    not : o çocuk einstein değil bunuda kalın kafanıza soksanız iyi olur. hadi geçmiş olsun size baylar,bayanlar...
    2 ...
  19. 11.
  20. kötülük sorunu aforizmasıdır.
    kötülüklerin menşei tanrı mı, insan mı?
    bunun cevabını kendine erdem yükleyen insanlar vermediği sürece bu sorunsal sürer gider.
    bir defa ontolojik tanrı algısında sorun var bana göre. tanrı algınız ne yönde? önemli olan bu.
    üzerine düşünülesi ama boş bir sorunsal. çünkü iyilik ve kötülük izafiyet icab ediyor.
    kötüleri eleştiren ve iyi olduğunu iddia eden; ya da hadi kendisinin iyi olduğunu iddia etmemiş birisi olsun.
    tanrı'nın zalim olabileceğini düşünmesi için, var olan kötülüklerin menşei hakkında insan müdahalesinin ve çıkar yollarının ne olduğuna vakıf olması gerekir.
    ayrıca olmayan bir tanrı -sizin görüşünüze göre- nasıl kötü olabilir.
    var ise kötü olduğunu ispatlamak biraz zaman alacaktır.
    etiopya'daki açlığa bakıp tanrı'yı suçlamak yerine, elini uzatıp insan olma erdemini göstersen, tanrı senin için anlam kazanacaktır.
    ayrıca bu tip söylemler;

    bsg please! üslubunda anlatılınca niyetin üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olduğu anlaşılıyor. belki de bok yemek... evet, tam olarak bu.
    1 ...
  21. 12.
  22. iyiyi ve kötüyü dengeli yaratan tanrıya bardağın boş tarafından bakma olayıdır..

    şimdi efendim, tanrı iyi değildir, tanrı kötü de değildir. tanrı iyiyi ve kötüyü yaratmıştır, sonradan yarattığı herhangi bir şeyin kendisi olması mümkün değildir.. insanı da yaratmıştır ama insan değildir, iyiyi de yaratmıştır ama iyi değildir.. iyiyi ve kötüyü eşit yaratıp insanlara seçim şansı sunmuştur.. bunun yanı sıra ödülü ve cezayı da yaratmış, iyiye ödül kötüye ceza bahşetmiştir fakat seçimi yine biz güzel insanlara sunmuştur..
    0 ...
  23. 12.
  24. ya da tanrı uyuyor da diyebiliriz. yaratmış ve hiçbir şeye karışmıyor. o sebepten herşey karmaşık ve çalkalanıp duruyor da diyebiliriz. kötü demek haksızlık olur şimdi değil mi.
    2 ...
  25. 13.
  26. ne ahmak insanlar vardır ki böyle başlıklar açar. Durum şöyle ki bu dünya imtihan dünyası ve herkesin imtihanının zorluğuna göre sevap veriliyor. Misalen bir zengin adamın işi fakire göre daha rahattır ama bu zengin mesela 5 vakit namazında biri ve fakirde 5 vakit namazında ve isyan etmemiş biri olsun bu iki kişinin cennetinin aynı olmasını beklemek ne büyük bir aptallık olur. Dışardan allah (haşa) kötü diye görünsede halbuki kuluna olan merhametidir. Yani 3 gün zorluğa binler ve milyonlar yıl rahatlık çekecek. Ve bu ne büyük bir rahmet ve ne büyük bir merhamettir. tabii bunun farklı bir açısı da var fakir adam haline şükrederse ne kadar büyük saraylar ve mücevherler ayağına dizilecekse de adam isyankar olursa cehennemde onun için elim bir azap vardır.
    1 ...
  27. 14.
  28. tanrı kötü olsa aleyhinde atıp tutacak nankörlerin ellerini götünden çıkarttırıp yazdırmaz beyin yerine saman tıkıştırıp, ağzından sıçıttırırdı. yani kötüler hiç bir şekilde eleştiriye tahammül etmez. buna rağmen yine de saman kafalıların zorla ağzından sıçıp, götüyle yazma çabaları, bitmek tükenmek bilmez bir biçimde azimle sürmektedir. sonra da tanrı kötü olur. akıl vermiş hekese kıçını ısıtsın diye. he masum çocuklar diye zırlayanlar tabi ki olacak konu afrika ya kadar götüren. onların sorumlusu da kendileriyle beraber yine insanlar. unutmayalım ki sanılanın aksine, en çok türün ve canlılığın var olduğu yerdir afrika. 1 km ötede akan nehirlerin kenarlarında açlıktan geberip giden tembelleşmiş ve kendini yıllarca sömürtmüş insanların sorumlusu da yine düşünmeyen insan denen canlıdır. buna rağmen yardım edene yardım ederim diyen tanrı mı kötü? bsg şimdi.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük