Mustafa kemal atatürk'e her fırsatta hakaret eden, bülent ecevit'e işgalci lider diyen çok büyük bir kuyruk acısına sahip olan yunanlılarla dost olmamız imkansızdır.
edit:Kıbrısta ordumuz gitmeden önce yapılanları okuyunca dost olabiliyorsanız benim diyecek lafım yok.
bizde düşenin dostu olmaz diye bir söz vardır.
* dostluğumuz devam edecek mi mehmet
- ne dostu la, amuğa goduum yorgosu.
bundan sonra dostumuz italya'dır.
sanılanın aksine ermeniler gibi değillerdir. ermenilerin hiç biri türkleri sevmez ama yunanlarda yine vardır türkleri seven. türkleri iyi tanıyanları severler. doğu trakya yunanları gayet türklerle dosttur. her ırkta olduğu gibi düşmancasına sevmeyenleride mevcuttur. ama şu kesinki ermenilere göre aramız gayet iyi.
yurt dışında lisans , lisansüstü , doktora vs. yapanların "türk'ün yurt dışında yunandan başka dostu" yokturu deneyimlemeleri sonucu varolduğu görülen dostluktur..
yurt dışında bi şekilde bişiler yapmaya giden öğrencilerin hepsinin dilindedir şu laf "ama en yakın arkadaşım yunanlı oldu ahahah ummazdım" böyledir de hakikaten.. bazen sorgulatır adama niye böyle düşman izlenimi verilmiş ki diye..
türkiyeden atıp tutmak kolay da , bi de bi almanyaya bi fransaya bi ingiltereye uzanmak lazım.. ordaki göçmen türklerin hallerini durumlarını bakış açılarını sonra şapkayı öne koyup düşünmek lazım.. bu adamlarla , oraya okumayan giden gençlerin dünyasının farklı olduğunu idrak etmek lazım.. bunu kabul etmek lazım , kabul ettirmek zor olsa da.. sonra geriye lkalanlara bakmak lazım , yemek kültürü , dans kültürü , günlük uhabbet , arkadaşlık sınırları gibi kriterleri yazıp çizmek lazım.. bu muhasebe sonucu ne bi alman ne bi fransız ne bi ingiliz ne de bi kürt , bi türke yunanlı kadar yakın olur..
o yunanlı ki , yurtta sizinle nargile içip her türlü yemeği yapmayı bilendir zira.. o yunanlıdır ki , "aaa 22sin ve hala annenlerle mi yaşıosun" sorusunu sormayandır zira.. o yunanlıdır ki , atatürk'ü en güzel telaffuz edendir zira..
gurbetçiler bu sözlükte var mı bilmem , düzgün türkçe konuşamadıkları göz önünde bulundurulursa sanmam ama oladabilir.. onlar ister alınsın ister darılsın ister kızsın ister patlasınlar , kendilerini sevmiyorum..
Tek taraflı dostluktur, zira burada Türkler keriz yerine konmaktadır. Türkler; dost olabiliriz mantığıyla yaklaşırken greekler ada sahilleri türküsünü söylemektedirler. ayrıca neden hep dostluk gecelerinde sirtaki oynanır hala anlamış değilim. bir de tabak kırılır.
insanlar zaten kardeştir.yunanı ingilizi fransızı bizim sonradan koyduğumuz kriterler. asıl olan insandır. başkaları başka yerde doğodu diye onu sevmekten vazgeçeceksek vay halimize. kısacası türk yunan dostluğu yoktur. insan kardeşliği vardır.
sadece yunanla değil birçok ülke bizimle dost gibi gözüksede dost değilizdir.
tarih boyunca milletin anasını dürttük nasıl olurda bunlar bizimle dost olsun
tarihte olan olaylar ve tarihin getirdikleri dolayisiyla olmayan ve olmayacak olan dostluktur. gülerken isiran dost olabilir yunanistan türkiye ile ama fazlasi beklenmemelidir. aradaki mesafe kalsin yeterlidir.
cogunlukla bizim sinirlarimiz icinde kalan dostluk goruntusudur. raki, ouzo, meze, sirtaki romantizmini sadece turkler yapar, malesef cogu zaman karsi taraftan olumlu tepki bulmaz.
yunanlarin ekseriyati su veya bu sebeble bizi sevmiyor, yunan-turk benzerliginden bile rahatsiz oluyor. turklere orta asyadan gelmis mongollar gozuyle bakiyorlar.
karsimizda dostluk heveslisi insanlarin cok fazla olmadigini bilirsek, ege denizi, cacikis, koftedes, baklavas, bakis acimizi tekrar gozden gecirebiliriz.
neden bu kadar zor olduğunu anlayamadığım durum. sonuçta karşımdaki kendi açısından haklı ben kendi açımdan haklıyım. hangimizin daha haklı olduğunada ne ben, ne o ne de tarih karar verebilir. bir yunanla tanışmıştım marmariste. bir yerden sonra konu siyasete geliyor tabi ister istemez. ona da burda yazdıkları söyledim aynı şekilde. o da bana hak verdi. o zamanın şartları, insanları olayların o şekilde gelişmesine neden olmuştur ve bunda ne onun ne benim bir suçum vardır. sonuç olarak o zamanki olaylar nedeniyle benim ona, onun bana düşman olması kan davasından farksız birşey değildir ve saçmalığın önde gidenidir.bu olayda bu kadar basittir.