türban takmamakta ısrarcı olan kadınlar

    6.
  1. kendi tercihlerini kullanan kadınlardır. bize fok yemek düşer.

    tersi durum da aynen geçerlidir. türban takana da niye taktın çıkart denmemelidir. bize yine fok yemek düşer. *
    52 ...
  2. 3.
  3. Kimsenin dinine veya dine bakış açısına karışılmaması gerektiğini hatırlatan kadınlardır.
    21 ...
  4. 5.
  5. kuran da, türban takın, emri ile karşılaşmayan kadınlardır.
    22 ...
  6. 7.
  7. eğer islamın ilk şartı olan kelime-i şehadeti yerine getiriyorsa müslüman olan kadınlardır. islamın yada imanın şartlarından birini reddetmek dışında dinden çıkarılmazsın. başını kapatmak bir ibadettir, ibadetini yerine getirmeyen dinden çıkarılmaz. bunun ibadet olduğunu reddeden müslüman değildir.

    ayrıca türban, eşarpın siyasi simge halidir.
    16 ...
  8. 14.
  9. günah işleyen kadındır kabul. lakin zina edenlerden, masturbasyon yapanlardan *, gıybet yapanlardan, iftira atanlardan, kalp kıranlardan daha fazla günahkar değildir.

    ben türban takmıyorum, günahkarım! ya siz? hiç mi günah işlemiyorsunuz? gözlerimle görüyorum burda tanımadığınız insanlar hakkında gıybet yapıyor, iftira ediyor, kalp kırıyorsunuz!
    7 ...
  10. 60.
  11. Fransız özentisi bir rahip kıyafetini takmayarak doğru olanı yapan kadınlardır. Allah önce oku demiş, örtün dememiş ey müslümanlar!
    7 ...
  12. 12.
  13. kimseyi ilgilendirmeyen kadınlardır.
    6 ...
  14. 13.
  15. 20.
  16. tercihleri kimseyi ilgilendirmeyen kadınlardır.

    özellikle kimin müslüman olup kimin olmadığına karar verebileceklerini düşünen boş insanları.
    4 ...
  17. 10.
  18. bu basliklari acan hicbir yazarin samimi oldugunu dusunmuyorum. gorusu ne olursa olsun. bunu belirtleyim once.
    türban hakkinda (6. nesil olmama ragmen) o kadar cok sey yazdikki.. basligi acan arkadas 7. nesil. sanirim bu yuzden acmak istemis ama türbanla alakali birsey yazip aratsaymis ne kadar fazla baslik oldugunu gorecekmis..
    tanima gelince;
    türban takmak istemeyen kadinlardir. tercih meselesidir bu da. aslinda normal sartlarda iman etmis bir insanin dinin gereklerini uygulamakta secim hakki yoktur fakat bu kadin secim yapmis ve ortunmek istememis. her koyun kendi bacagindan asilacagi icin beni veya baskalarini baglamaz.
    asil problem;
    ayetle sabit bir meseleyi inkara cur'et etmek. bunu da "musluman"larin yapmasi.
    hadisleri de gormek istememek. kabullenmekte direnmek. yasadigimiz çagla ortuyu iliskilendirerek çagdisi oldugunu one surmek..
    istisnasiz butun ilahi dinlerde örtü vardir.
    cahiliyye doneminde de arap kadinlarda vardi. ama sekli biraz daha farkli oldugundan dolayi ayette ozellikle boyunlarini ortmeleri gerektigini bildirmek uzere yakalarinin uzerine olarak yer almistir.
    bizim zeka küplerimiz kendilerince aciklama yapiyorlar..
    bu gun avrupa ulkelerinde rahibelerin dokunulmazligi var gibi birsey.. basortunun yasak oldugu seylerde rahibelere hesap sorulmuyor. bu devletten gelen bir saygi. kendi dinlerine bagli olanlara gosterdikleri saygi...
    bizim icin ise; bu fedakarligi gosterip yapamayanlar kirli fikirleriyle lekelemeye calisacaklarina biraz saygi duyup, terbiyeli olmali.
    inandigi gibi yasamayan, yasadigi gibi inanir.
    evrensel olan kur'an'a iman ettiysek inandigimiz gibi yasamak istememiz normal.
    inadigimiz olcude yasamak gericilik kabul ediliyorsa, bunu da sozde ilericiler yapiyorsa ve bu ilericiler de yeri geldiginde ornek musluman imaji ciziyorsa o halde kuranin tum caglara hitab ettigini de bilmeli ve kabul etmeli.
    elbette ayetleri ilah edindigi nefsine gore degil; bir bilene danisarak, allahin elcisine ve onun yolundan gidenlere danisarak anlamali ve yorumlamali..
    oyle bir donemde yasiyoruz ki, herkes mufessir kesilmis..
    allah herkesin hesabini kolaylastirsin.. duadan baskasi gelmiyor elden.
    8 ...
© 2025 uludağ sözlük