bunu diyenin kalıbımı basarım kuranı bir kere açıp okumuşluğu yoktur.fetva vermeye gelince herekes din alimi maşalllah,Yanlız bu alimler dikkat etsinler ki verdikleri fetva kendilerini şirke götürür
laik bir sistem altinda yasiyorsak bunun din tarafindan mecburi kilinmasinin yada aksinin bir onemi yoktur.
insanlar kendi inanclarini ,kisisel yorumlarini katarak olabilecek en genis sinirlarda yasama ozgurlugune sahipdir.
islamda cocuklar arasinda esit miras bolusumu yada tek eslilik de yoktur , meseleye dini emirler acisindan yaklasirsaniz bu durumda muslumanlara baslarini acmalari karsiliginda dini hukumlerlerle yasama imkani da sunmak durumunda kalirsiniz.
birakin isteyen istedigi sekilde giyinsin, insanlarin baslarinin acik veya kapali olmasi sorun teskil etmemeli. bunun bir simge oldugunu ve kisilerin kendilerini bu sekilde ifade etdigini pesinen kabul ederek , ifade ozgurlugunun vazgecilmez insan haklarindan biri oldugunu da unutmamak gerekir.
kardeşim siz sünnet diye bişey bilmez misiniz? nur suresinde bu ayet geçmiştir ancak insanlar bakmışlar ve nerelerini kapatacaklarını anlamamışlardır.ondan sonra peygamberimiz(sav)'ın eşleri veya kızları gibi kapanmışlarıdır.ve aynı zamanda herkesin istediği gibi inanır veya giyinir bu ülkede laiklik var.
vakti zamanında dücane cündioğlu bir programda şöyle bir akıl yürütmesi yapmıştı. enfal 60'da şöyle bir ayet geçer: ''Siz de gücünüzün yettiği kadar onlara karşı her çeşitten kuvvet biriktirin ve cihad için atlar hazırlayın ki, onlarla hem Allah'ın düşmanlarını, hem de kendi düşmanlarınızı, ayrıca Allah'ın bilip de sizin bilmediğiniz daha başkalarını korkutasınız. Allah yolunda her ne harcarsanız onun sevabı size eksiksiz ödenir ve asla haksızlığa uğratılmazsınız.'' yani mealen şu deniliyor.
düşmanlarınıza karşı kendinizi korumak için besili atlar yetiştirin.
şimdi yıl olmuş 2014 ve uzay çağındayız. kendini besili atla korumaya çalışsan elin gavuru gelir atom bombasıyla kafanı parçalar. yani biz ayeti yazıldığı gibi alırsak muhtemelen ölürüz. eee 1400 yıl öncesinde de kendiniz korumak için atom bombası icat edin denilmeyeceğine göre, oradaki atın bir simge olduğunu gayet rahatlıkla çıkartabiliriz. gelelim türbanla ilişkisine türban ile ilgili ayet şudur:
''Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz.''
bu ayetten ne çıkartıyoruz: iffetinizi korumak için örtününüz. yani korunacak ne iffet koruyan ne örtü. peki yukarı ki ayette bu durum nasıldı. korunan ne toprak/ kendi bölgen koruyan ne : at
dücane burada sade de geliyor. toprağı korumak için attan vazgeçilebiliyor. iffeti korumak için neden örtüden vazgeçilemiyor.
tabi bunu spekülatif birşey olarak söylüyor. yani kur'an'da türban falan yoktur demiyor. sadece böyle bir okuma da yapılabilir diyor. hem öte yandan bu gün örtünün de iffeti korumadığını herkes çok rahat söyleyebilir öyle değil mi? nice türbanlılar iffeti koruma gayesinde değiller. hatta bunu iffetinin pazarlamanın bir aracı olarak kullananlar bile var.
neyse sade de geliyorum. türban takılabilir. benim açımdan hiçbir sakıncası yok. hatta takılması aptallık diyene karşı türbanı da savunurum. yoktur efendim kur'an da o yüzden çıkarmalılar diyene de siktirgit derim. ancak kur'an da nihai olarak iffeti korumak emrediliyor. haliyle türban takmayanın efendim bu iffetsizdir denmemesi gerekiyor. yani iffeti korumanın tek aracı türban olmaması sonucu çıkartılmalı.