sıkmabaş

    46.
  1. kapalı kadınlara edilen en büyük hakarettir, insan kendi sülalesinden akrabalarından bu şekilde bahsetmemelidir.

    hani din vicdan özgürlüğü, bize tanıdığınız haklar dışında taleplerimiz olamaz mı?

    yıl olmuş 2013 adamlar tanrı parçacığı adı verdikleri işlerle uğraşa dursun bizimkilerin tek derdi sıkma baş, her konuda daha çok geri kalırsınız, asıl yobaz sizlersiniz.
    16 ...
  2. 2.
  3. yaklaşık 24 yıldır gündem de bulunan konuşulan tartışılan dine alet edilen ,kesinlikle baş örtüsü ya da yazma ya da anadolu örtüsüyle alakası olmayan bazı bayanların kafalarına kat kat sardıkları uzun örtüye verilen isim hatta o kadar uzun ki bazen kafalarını nasıl taşıdıkları merak ediliyor
    15 ...
  4. 7.
  5. bugün türban ya da başörtüsü diye şirin gösterilmeye çalışılan siyasi simge niteliğindeki bez parçasının adı.
    zira türban; fransızca kökenli ve hatta fransızların kullandığı boynu açık bırakan bir tür şapkadır.
    başörtü ise; anneannelerimizin, babaannelerimizin ve doğudaki kadınların başına taktığı ve siyasi bir sembol niteliğinde olmayan bir çeşit tülbenttir.
    fakat sıkmabaş; laiklik yerine şeriat yanlısı insanların saçlarını değil beyinlerini örtmek üzere kullandıkları bir çeşit nesnedir.
    evet sıkmabaş beyinleri örtmek için kullanılır. çünkü bu insanlar ne yazık ki laikliğe bok atarak ve dini siyasete alet ederek iktidar yolunda ilerleyen insanların birer kurbanıdır. dini sömürüye alet olmuş, bunu islamiyet'in şartlarından biriymiş gibi algılayarak aslında ne kadar vahim durumda olduklarının bir örneğini teşkil etmişlerdir ve ne yazık ki hala da durumun savunucusudurlar..
    ne acıdır ki başlarına taktıkları o şeyin allahla ya da dini inançlarla uzaktan yakından lgisi olmadığının allah inancının kişinin içinde de yer alabileceğinin bilincine varamamışlardır.
    durumun asıl vehameti ise, bu dinsel sömürüye bu derece açık olmaları ve iktidar amacı güden, koltuk sevdası için dinlerini sömüren nsanların savunucusu olmaları ve hatta bu uğurda taşıdıkları siyasi simgenin farkında bile olmamaları bunu dinsel bir görevmişçesine üstlenmenin gururunu taşıyor olmalarıdır.
    13 ...
  6. 71.
  7. Engelli insanlara bile saldıracak kadar gözü dönmüş, vahşi militanlar yetiştiren siyasal islam'ın üniformasıdır
    17 ...
  8. 65.
  9. Muazzez ilmiye çığ'ın dediğine göre tapınak fahişeleri türban takarmış. Ordan yayılmış. Yani Müslümanlar boşuna uğraşıyorsunuz kuranda zaten örtünün diyor kafanızı acayip şekillerde bağlayın demiyor.

    Sadece biraz düşünseniz anlarsınız. Sizin inandığınız ezeli ve ebedi olan Allah bir kadının saçıyla başıyla uğraşacak kadar aciz midir? O kadar acizse insandan farkı nedir?

    Düşünün hacılar düşünün.
    10 ...
  10. 19.
  11. deve hörgücü baş olarak tanımlarsak daha iyi anlatılabilir sanırım. yada marge simpson' un başörtüsü takmış hali dersek tam on ikiden vurmuş oluruz.
    6 ...
  12. 20.
  13. gerçekten de sıkma baştır.ilgi çekmesi için başörtüsünün içi doldurulur firavunlara özel kafa yapısına benzer bir görüntü oluşturur.
    6 ...
  14. 18.
  15. hıncal uluç'un maksadı ve tarihi gelişimini açıkça ortaya koyduğu simge.

    "Bir defa adını doğru koyalım.. Türban değil.. Çünkü türban başka bir şey ve yüz yıllardır var.. Nedir türban?..
    Bir Hint dini inanışı Sih (Sikh) erkeklerinin baş bağlama şekli.. Dikkat buyurun erkeklerinin. Kadınlarının değil. Sih kadınları, bizim sıkmabaşı andıran çift örtü ile kaparlar başlarını.. içte saçlarını saran sıkı örtü, dışta, bizim Anadolu usulü bağlanmış ikinci örtü. Boyna dolanmış, sıkılmış değil, boyunda gevşek düğümlenmiş..
    Yüzyılın başlarında, o zaman dünya modasını yöneten Paris, Sih erkeklerinin serpuşunu stilize ederek bir kadın başlığı yaptı, adına da "Tulip/ Lale"den türeyen Türban dediler. Paris sosyetesi türbanlandı.
    Türkiye o zamanlar, Fransa'yı yakından izliyordu. Türban istanbul sosyetesine de geldi. Ankara da sevdi. Üst düzey yönetici ve bürokrat hanımları kullanmaya başladılar.
    Türban Köşk'e de çıktı. Mevhibe Hanımı zarif türbanı ile hatırlıyorum. Köşk davetlerine katılan türbanlı hanımları da..
    O Paris modası türbanın herhangi bir dinle uzaktan yakından ilgisi yoktu. Bir kadın başı olarak, Sih de değildi çünkü..
    Bizde, yakında Köşk'e çıkması beklenen ve kim ne derse desin ülkeyi karıştıran siyasal islam simgesi örtünün adı, sıkmabaş..
    Mucidi Şule Yüksel Şenler adlı ünlü kadın yazar.. Çıkış noktası, Ege adalarındaki Ortodoks Yunan kadınlarının başlarından esinlenen, Lübnan kökenli küçük bir islam tarikatının baş örtüsü.. Şule Yüksel görüşleriyle birlikte başlığını da yaydı. Giderek belirli bir tarikatın simgesi oldu. Siyasete girdi. Erbakan'ın Milli Görüşçü kadınlarının üniformasına dönüştü.. Sıkmabaş üzerine giydikleri yere kadar uzanan mantolar, ya da cübbeler, siz adını ne koyarsanız koyun, renkleri ile tarikat, cemaat farklarını belirlediler.. Yeşil, gri, pembe ve saire..
    Sıkmabaş yayılırken, manto ve cübbeler önce kısalmaya, sonra tümden yok olmaya başladılar.. Çünkü artık sebep dini tarikat ve cemaat mensubiyeti değildi.
    Sıkmabaşlıların yaş ortalaması düştü.. iyice gençleştiler.. Ve günün birinde sıkmabaş genç kızlar arasında, bir dini inancın ötesinde, bir moda, tam tersine, bir dikkat çekme, kendine baktırma yöntemi olarak kullanılmaya başlandı.
    Bakınız, dini örtünmenin sebebi belli.. Erkeğin dikkatini çekmemek, onu tahrikten kaçınmak, kadınlığını mümkün olduğu kadar saklamak için örtüneceksin.. Kadın saçı bile cinsel öge kabul edildiğinden, onun da örtülmesi gerek..
    Şimdi soruyorum..
    Ayakta Gucci papuçlar, elde Ralph Loren çanta, daracık belde markası 40 metreden okunan Dona Caran kemerli bir genç kızın kafasındaki parlak, ışıltılı Hermes eşarp nasıl bir örtünme, dikkatten kaçma olur söyler misiniz?..
    Buna bir de yüzdeki pahalı ve abartılı makyajı, alttaki daracık pantolon ve üstündeki rengârenk bluz veya ceketi ekleyin..
    Hemen her gün Ortaköy'de Ertekin'de oturuyoruz.. Önümüzden yüzlerce, hele tatil günüyse binlerce insan geçiyor..
    Minilisi var.. Beli bir karış çıplak olanı var. Pantolon diye tayt giymiş, nerdeyse çıplak havasında dolaşanı var.. Ama millet bunlara alıştı. Bakmıyor bile.. En çok dikkat çekenler, bu üzerinde her parlak rengi taşıyan Hermes eşarplı teenagerlar.. Yani lise üniversite çağındaki kızlar.. Onlara bakılıyor, onlar yanlardakine işaret ediliyor..
    Neden?..
    Çünkü bugün için onlar farklı ve yeni!..
    Moda da bu değil mi zaten.. Farklı ve yeni olarak dikkati çekmek..
    Okuyoruz.. Hayrünnisa Hanım'ın başlıklarını modacı Atıl Kutoğlu hazırlayacakmış. Sebep dinsel inançsa, modacı elinin ne işi var, First Lady'nin başında?.. Çünkü, kadın ve moda at başı gitmiş, tarih boyu..
    Amacı fark yaratmak ve dikkat çekmek olan bir genç kızın, kadının dini sebeplerle örtündüğüne inanabilir misiniz?..
    Bugün Hermes eşarplarını takıp, Bağdat Caddesi, Ortaköy, Bebek, Nişantaşı'nda piyasaya koşan genç kızların durumu bu..
    Peki ya, eşler?..
    Üst düzey siyasetçiler, yöneticiler ve bürokrat eşleri neden sıkmabaşlı?..
    Çünkü gerçek.. Eşi sıkmabaşlı olmak, günümüzde yükselmenin önemli sebeplerinden biri.. Meclis'e girmenin de hatta.. AKP'de en önemli tercih sebebi, kimse inkâr etmesin. Abdullah Gül, Cumhurbaşkanlığı'nı eşinin sıkmabaşına borçlu.. Köksal Toptan Meclis Başkanı olunca, "Artık Köşk'e de sıkmabaşlı çıksın" denmedi mi?.. Söyleyin denmedi mi?..
    Peki ama "Sıkmabaş bir siyasal simgedir. Gamalı haç gibidir. Sorun örtünmekse bin yıllık Anadolu kadını gibi baş örtüsü kullansana" kıyametlerine rağmen, Emine ve Hayrünnisa hanımlardan da işte bu teenagerlara kadar niye ısrarla Hermes markalı sıkmabaşta direniliyor?.
    işte en önemli noktaya geldik..
    Çünkü klasik baş örtüsü, köylü kadınların, kenar mahallelilerin, eve ve işe gelen hizmetçi sınıfının başlığı kabul ediliyor... Onlardan ayrılmak, farklı olmak gerek ki, gören karıştırmasın..
    Hele de markalı sıkmabaş, kentli, üst sosyal sınıf, sosyetik kadın başlığı.. Farkı hemen ortaya koyuyor ve "Ben kent soylu, okumuş ve ekonomik üst sınıftanım. Beni köylüler, kenar mahalleliler ve domestiklerle karıştırmayın" anlamına geliyor.
    Yani sıkmabaş, baş örtülülerle sınıf farkının simgesi aslında, Siyasal islamın sembolü olmanın da ötesinde..
    Anlatabildim mi?..
    6 ...
  16. 21.
  17. yurdum sıkmabaşları tarafından başörtüsüyle aynı şey olduğu ısrarla söylenen şeydir.

    aslında o değil de... bir de bunu kuaförlerde sıktıranlar/sardıranlar olur. taktıkları şeyin dinle imanla ilgisi olmadığını cümle aleme ilan edercesine.

    kardeşim bu kurandaki örtünmenin amacı zaten dikkat çeken yerleri kapatmak değil mi? kuaförde yapılınca daha iyi mi kapatıyor o görünmemesi gereken yerleri. yoksa bunu takma amacınız aslında örtünmek değil mi?

    yoksa bizi mi yiyorsunuz lan!!!
    5 ...
  18. 9.
  19. sıkmabaşın türbanlı demek olduğunu herkes biliyor. çevrenizdeki eşcinsel arkadaşa eşcinsel demek var ibne demek var. birisi insanı kırar diğeri ise gayet normaldir. bu sözlükte annesi örtülü kaç tane yazar var bilgisi olan var mıdır ? yoktur. o yüzden yok sıkmabaş yok sallabaş yok bilmem ne. ayıp şeyler bunlar yazar arkadaşlarım. dini, devleti, laikliği her bir şeyi geçtim. insana değer verin. insana değer vermesini bilmiyorsan çok övündüğün demokratikliğinle karşındakinin görüşlerine saygı göster.
    9 ...
© 2025 uludağ sözlük